Toon posts:

XP of geheugen kapot ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren me nieuwe Gigabyte 7VTXH mobo gehad, nadat de vorige onstabiel was.
ik zet me XP1700+, 256 DDR TwinMOS, Geforce 3 TI200, en IBM 120GXP HD erin, zet de pc aan en me monitor komt nog niet eens uit standby stand en me HD die tikt, verder doet hij niks.
heb een PCI videokaart geprobeerd, andere HD, probeer vanmidddag een andere Proc.
wat zou er kapot kunnen zijn ?
HD is pas nieuw, Geforce 3TI200, geheugen en Mobo zijn nieuw, XP1700+ is net 3 a 4 weken oud, niet oc'ed geweest, het spul heeft 2 weken stil gelegen, omdat me Mobo weg was
Wie weet er raad ?
kan het zijn dat het VIA KT266A mobo de XP niet kent ??

Verwijderd

Knutsel denkt: mobo stuk...

(8>

edit:

drvanuitgaande dat je de jumpers en andere toestanden goed hebt staan :?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:58
Misschien stomme vraag, maar heb je alle bekabeling en jumpertjes wel goed zitten? Geen IDE kabel verkeerd om of iets dergelijks

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en de proc zit er goed op?

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de proc zit er goed in, en de IDE en floppy kabels zitten ook goed.
2 weken geleden daaride het goed in dat onstabiele mobo, en met dit nieuwe Gigabyte 7VTXH mobo werkt er niks meer ? :(

Verwijderd

verrotte ide-kabel?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de standaard ATA100 kabel geprobeerd, een rounded ATA100 en normale IDE kabel, met geeneen kabel werkt het :(.
heb helaas niet meer DDR-dimm's liggen, wel nog een Duron die ik kan proberen.
kan ik me DDR-Ram bij de locale PC-boer testen ??

Verwijderd

Dit kan dus echt van alles zijn. Probeer eerst zelf eens ff wat te klooien, voordat je ons met een onoplosbaar probleem opzadeld :'(.

Verwijderd

Topicstarter
echt onoplosbaar is het niet :?
het is of me nieuwe mobo, geheugen of Athlon XP
heb een Duron van een maat, geheugen heb ik niet meer liggen, dus hoop dat ik het bij een pc-boer kan testen.
dus dan ligt het aan me mobo of geheugen, als die duron wel werkt. :(

Verwijderd

Nee echt onoplosbaar is het natuurlijk niet, maar het kan echt aan vanalles (proc, mobo, geheugen, bekabeling, voeding, andere uitbreidingskaarten, koeler, je moeder die beneden aan het stofzuigen is etc etc) liggen. Jij zegt wel dat de meeste dingen hiervan in orde zijn, maar dat kunnen wij vanachter onze PC natuurlijk nooit zeker weten. Dus voor ons blijft het een beetje gokken omdat we er niet naast staan en gokken kun je zelf ook wel.

Maarja, misschien dat er iemand is met ongeveer dezelfde hardware (zelfde mobo in ieder geval) met dezelfde ervaring en een oplossing, daar kun je natuurlijk altijd op hopen.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan me HD, Proc of Geforce.
dus dan is het me Mobo of me Geheugen.
wil een pc ook niet booten als je geheugen defect is ????
Pagina: 1