Toon posts:

[geheugen] memtest errors.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het uitvoeren van memtest krijg ik bij test 5 errors voor al mijn dimms, 2 van 256 en 1 van 512 mb, het gaat om het in blokken versturen van data, de tweede deeltest ervan, dus tot 1024mb.

Hoe moet ik dit opvatten? geheugen vervangen, moederbord nakijken?

Hij telt gewoon mijn geheugen bij het opstarten.

specs: a7v133, kt-133a, xp1700, pc133 dane elec-256 dimms (2*) + " " " 512 dimms (1*) op 2,2,2 , ati radeon 7200, sb live! 5.1 player.

Alvast bedankt

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
als memtest aan geeft errors is het geheugen ook echt stuk...

OOKAL werkt je computer ermee ik zou het gelijk vervangen..

geeft ie die fouten ook afzonderlijk van elk dimmetje?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb eens één fout bitje gehad in een dimmetje. Windows gaf continu fouten, werd op het laatst echt onwerkbaar.
Misschien heb jij je geheugen verkeerd ingesteld? CAS2 in plaats van CAS3, te hoge snelheid, te lage IO spanning.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Hij test al het geheugen, hij begon bij 0 mb met het geven van errors en bij 650 mb had ik het wel gezien, in ieder geval dus 2 dimmetjes.

Ik zal het geheugen in een andere volgorde vastzetten, begint memtest dan weer met errors, dan zijn ze allemaal stuk (nu even niet, zit op school).

Hoe kan de computer uberhaupt nog opstarten, alhoewel ik moet toegeven dat hij zeer instabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
I/O spanning veranderen? hoe is dit aan te passen, gewoon jumperwerk? en wat is een geijkte I/O spanning.

weer bedankt

Verwijderd

Hebben we het hier wel over de befaamde memtest86? Of gaat het hier om een ander geheugentestprogje genaamd memtest (er bestaan er namelijk meerdere)? De door jou genoemde test herken ik namelijk niet zo 1-2-3 uit memtest86, maar dat kan ook aan mij liggen.

Als het een ander progje betreft, probeer dan gewoon eens memtest86 (www.memtest86.com).

/edit Ohja, je IO spanning (VIO=3.3-3.5V) kun je vaak in je BIOS veranderen, of anders met een jumper op het mobo. Maar niet te hoog zetten, niet hoger dan 3.6V!
Pagina: 1