Toon posts:

mandrake 8.1 + Xfree 4.2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI Radeon 8500 en wou die aan de praat krijgen onder mandrake en heb dus maar de nieuwe X server geinstalleerd. Na wat prullen heb ik mijn X server aan het werk gekregen. Nu heb ik het volgende probleem: als ik dus init 5; doe, dan krijg ik de login manager van gnome en na het invoeren van login & pas krijg ik mijn desktop niet te zien, maar 2 of drie vensters (console en klein optie venstertje), linksboven zie ik daar ergen xsm of zoiets.

Ik zie ook nergens gnome dat wordt ingeladen.

Wat ik nu ook zie is dat als je van init verwisselt, je het normale blauwe Mandrake scherm, héél licht blauw is...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt GNOME wel geinstalleerd he ;) Werkt KDE wel?

Misschien staat er iets nuttigs in het logbestand: /var/log/XFree86.0.log

Verwijderd

Topicstarter
ziet niks nuttigs staan.

en ja, mandrake heeft al gewerkt met den gnome hoor.

ik wou gewoon xfree 4.2 draaien (beter gezegd, moeten)

Verwijderd

Werkte Xfree 4.1.0 wel met je Radeon kaart?

Als dat het geval is kan je proberen je "ati" driver van 4.1.0 over die van 4.2.0 heen te kopieren. Hoort natuurlijk niet maar het werkt wel. Dat was ook wat ik moest doen om mijn Matrox G450 kaart aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Ik neem aan dat je XFree 4.2.0 uit Mandrake Cooker gebruikt?
Of van xfree86.org?
Maakt ook niet echt uit. Vaak is het aan te raden een kernel te draaien die hoort bij je Xserver. Dus een 2.4.17 kernel ongeveer voor XFree86-4.2.0.
Als je bijv. Mandrake 8.1 met de 2.4.8 kernel draait en de XFree86-4.2.0 dan zal 3D langzaam of niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem dus gewoon van xfree86.org gehaald.

Volgens mij heeft het iets te maken met een of ander opstartscript
Pagina: 1