Een X-box, GameCube of PS2 kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
kijk ik wil zelf wel een GameCube eigenlijk maar nu ik weet dat die niet meer met de DVD versie komt (de Q van panasonic) wil ik misschien wel wat anders kopen. Kan iemand met hele goeie reden komen want die standaard reden ken ik wel, kom eens met wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben voor de PS2 gegaan vanwege de topgames. De GameCube heeft niet de spellen waarvan ik zeg "die moet ik gewoon hebben". De PS2 had (voor mij) wel van die spellen. Een leuk bijverschijnsel is ook dat 'ie DVDs en audio CDs afspeelt.

De Xbox is echt nog te duur vind ik...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
PS2 voor de goede spellen en het prachtige apparaat die ze hiervoor hadden(psx)waar ik veel goede ervaringen mee heb,
die Xbox trekt mij persoonlijk niets(vele spellen komen ook voor de pc ervan) En tja hij mag iets sterker zijn op papier maar dat boeit me echt niet die ps2 bestaat al 2jaar en de spel kwaliteiten zijn ongeveer hetzelfde..en ik heb liever gameplay dan die ene water effectje wat net iets mooier is bij de xbox dan ps2, en de ps2 controles liggen ook lekkerder in de hand voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

De gamecube zou ik imo laten vallen (niet letterlijk dan) :)

Ik zou gaan voor Xbox of PS2.
Wat je nu juist moet nemen is moeilijk te zeggen. De ps2 kan evenveel discs lezen tov xbox. dwz dat zowel xbox als ps2 muziek cd's, dvd, als game-discs kan afspelen.

Het voordeel van ps2 is dat hij goedkoper is, hij kan ps-one games afspelen, en hij heeft reeds meer spellen op de markt. Ook de games zijn (soms) goedkoper tov xbox.
Hij heeft ook meer naambekendheid tegenover Xbox. En (niet onbelangrijk) de ps2 heeft meer ervaring op console-gebied tegenover Xbox !

Het voordeel van Xbox is dat hij veel krachtiger is waardoor hij (normaal gezien toch) veel meer kan.
hij bevat ook standaard een Harddisk en een network aansluiting. Bij ps2 moet je dit allemaal apart aanschaffen. (=extra kost).
Ik verwacht imo veel meer van xbox dan ps2.
De reden hiervoor is dat m$ de macht (lees : geld) bezit om fabrikanten om te kopen (niet het juiste woord !), om enkel voor xbox te werken. (vb Halo, oddworld, ...).

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan koop je toch een dvd speler? een console is om op te gamen al zeg ik t zelf dan heb je toch geen dvd funtie nodig, en hoogstwaarschijnlijk komt er vast nog wel een dvd speler voor de cube moet je alleen ff geduld hebben.... ik ga voor de cube, over een paar maanden als er meer spellen uit zijn gaat ie dik rulen let maar op... en dat t kiddy is valt nog wel mee, zoals Resident Evil vind ik niet voor kids want je hebt op PS toch ook crash bandicoot, ook kiddy dan maar, maarja ieder zo zn vooroordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
(jarig!)
Ik zou geen PS2 kopen als je er DVD's op wil bekijken. Het is een leuke spelcomputer maar er zijn teveel problemen met DVD's bekijken (kwaliteitsverlies en crashes). Zoek maar op IGN voor de lijst problemen met DVD playback. De XBOX heeft hier gelukkig geen last van, maar ja, die is nogal duur en alleen Halo lijkt mij een echt cool spel.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Xbox: duur, maar krachtig en komen bizarre spellen op. DVD-speler.

PS2: goedkoop, maar wat ouder. Zijn wel bizar veel spellen al en ook wat goedkopere. DVD speler.. een erg goedkope ook als je kjikt naar de totale prijs van een PS2.

Gamecude: Nintendo is altijd een segment apart, je moet van Nintendo-games houden.

Dus ben je nintendo-freak moet je wachten op de gamecube.. Heb je bakken met geld te besteden koop een Xbox.. Wil je gewoon voor een redelijke prijs een redelijke console/dvd dan neem ie PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een xbox en ik denk dat je kwa gfx net iets hoger op een xbox zit als een ps2. Het is op dit moment nog geen hele grote voorsprong, maar misschien dat dit nog komt. Verder denk ik dat je tegenwoordig meer naar de games moet kijken en dan heb je bij de ps2 als voordeel dat er al zoveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nog steeds niet. De Xbox is goedkoper als de PS2 was toen die lanceerde, en de Xbox is beter, zit meer in (ethernet al, HDD al, betere DVD speler, hoewel je daar wel n remote voor moet kopen) en dan vinden al die PS2 fanboys de Xbox te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
hmmmm zo te zien heb ik al flink wat stof om te overdenken, meer iedeene zijn natuurlijk nog wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 15 maart 2002 10:16 schreef WouteRF het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. De Xbox is goedkoper als de PS2 was toen die lanceerde, en de Xbox is beter, zit meer in (ethernet al, HDD al, betere DVD speler, hoewel je daar wel n remote voor moet kopen) en dan vinden al die PS2 fanboys de Xbox te duur?
misschien door dat tijden veranderen je moet er wel van nagaan dat het al weer 2 jaar geleden was dat hij uitkwam(japan tenminste) Je moet ook niet vergelijken ja..en uhmmm hij heeft een beter hdd en dvd enz enz..want 2jaar geleden was dat allemaal de beste van de beste en nu heeft xbox de betere spul in huis en in de tussentijd is de productie kosten al aardig goedkoper geworden dus inderdaad de xbox is nu goedkoper dan de startprijs van de ps2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rare oopmerking. Dus er wordt hier gezecht dat de PS2 tijdens de launch een goede DVD-speler had? Ook toen al zoog de kwaliteit van dat ding.

Maar ik blijf van mening dat je gewoon op games moet kopen. Ik wil GT3, dan koop je een PS2. Ik wil halo, dan koop je een xbox. Maar dan naar meerdere spellen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 10:16 schreef WouteRF het volgende:
Heb m'n PS2 net 2 dagen geleden gekocht, vandaar :P.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der is maar 1 manier om te bepalen welke je wil, kijk gewoon ff welke games er voor zijn en welke uikomen en beslis dan welke voor jouw het beste is, maar ga niet kijken naar technische spec's want daar schiet je niets mee op.

Zelf heb ik een PS/2 simpelweg omdat 9mnd. geleden dat de enigste 128bit console was :), en ik ga op 3 mei ook een cube halen, de xbox laat ik links liggen omdat ik tot nu toe nog maar 3 spellen heb gezien die me echt aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
In mijn opinie raped de XBOX de ps2 gewoon zwaar....maarja das maar een persoonlijke mening >:)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 15 maart 2002 10:58 schreef BeyondHorizon het volgende:
In mijn opinie raped de XBOX de ps2 gewoon zwaar....maarja das maar een persoonlijke mening >:)
Das vrij logisch als die 1,5 jaar jonger is...

Maar wat je dan mist is een lage prijs en groot aanbod aan games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Op vrijdag 15 maart 2002 11:00 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Ja idd is waar. Ik bedoelde ff dat de hardware van de XBOX beter is dan die van de ps2.. ( ik vind de XBOX trouwens wel luidruchtiger in tegenstelling tot de ps2 )

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 10:39 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Wat een rare oopmerking. Dus er wordt hier gezecht dat de PS2 tijdens de launch een goede DVD-speler had? Ook toen al zoog de kwaliteit van dat ding.

Maar ik blijf van mening dat je gewoon op games moet kopen. Ik wil GT3, dan koop je een PS2. Ik wil halo, dan koop je een xbox. Maar dan naar meerdere spellen kijken.
Hoezo de DVD speler zoog al vanaf het begin? Man, ik heb die PS2 aangesloten op ons breedbeeldscherm, en de kwaliteit is echt perfect gewoon... het is gewoon een DVD speler hoor :)

[edit]
oh, ik zal ook nog ff mijn mening geven over welke console wel of niet: ik zou de Xbox laten vallen. Waarom? Het is de 'console' die het meest op een PC lijkt. Ik denk dat dat 80% van de spellen die op de Xbox uitkomen ook op de PC uitkomen, dan ga ik zo'n ding niet kopen. 2e reden: er zit een HDD in, een DVD speler, en nog meer shit die echt TOTAAL niks met een console te maken hebben. Nintendo bewijst met de Cube dat consoles ook normaal kunnen blijven, zonder tierelantijntjes. En dus gewoon naar het echte doel van het apparaat gaan: gamen.

Feit blijft wel dat je over het algemeen wel moet houden van Nintendo games. Afgezien van games als o.a. Resident Evil (die zwaar gaat rulen) en International Superstar Soccer natuurlijk.

Wat de PS2 betreft: ik heb dat apparaat gekocht voor zijn games, zoals GT3, SSX Tricky, en binnenkort FFX. En NIET voor zijn DVD speler. Dat was gewoon een leuke bijkomstigheid.

Kortom: als je een leuke console met goede spellen wilt, ga voor de PS2 of GameCube, dan zal je zeker niet teleurgesteld zijn

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op vrijdag 15 maart 2002 11:00 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Was dat niet hetzelfde met de PS2? Check even xbox.com voor een lijst (aangekondigde) titels....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel gamecube: why? 250 euro... krachtigste systeem (700mhz zegt niks (CISC cpu tov gamecube's RISC cpu)
alle vette spellen komen ook naar cube: Final Fantasy, Ridge Racer, Tekken, GTA3, Tony Hawk 3...

simple choice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
hmmm ja cube staat nog wel steeds op 1
mn tweede keus voor als nog x-box
en op drie PS2

ga binnekort trouwens ook maar eens een GBA halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik denk er zelfs aan een GC EN een X-box aan te schaffen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Op vrijdag 15 maart 2002 11:23 schreef XE het volgende:
simpel gamecube: why? 250 euro... krachtigste systeem (700mhz zegt niks (CISC cpu tov gamecube's RISC cpu)
alle vette spellen komen ook naar cube: Final Fantasy, Ridge Racer, Tekken, GTA3, Tony Hawk 3...

simple choice
Is de CUBE nu werkelijk krachtiger ten opzichte van de XBOX?
IK zou dat best wel eens bevestigd willen zien want ik ben niet overtuigd!

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op vrijdag 15 maart 2002 11:40 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Niet krachtiger, wel on par voor zijn size en doelgroep. Ook rete strak trouwens...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 11:40 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Persoonlijk kan het me echt geen fuck schelen of dat ding nou krachtiger is dan een Xbox of PS2 of niet. Als er klotespellen voor een superkrachtige console uitkomen heb je er namelijk nog niks aan...

Met specs gaan smijten heeft bij het maken van een keuze niet zoveel zin, het zijn de games die moeten aanspreken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is zeker krachtiger...
damn kijk eens wat filmpjes
en heb je al op xbox gespeeld?
let op de niet geanti-aliaste Gotham Racing (dat zag er zelfs op de dreamcast al even vet (if not vetter) uit in de vorm van MSR (zelfde spel ongeveer, zelfde makers en shit)
en dan die blokkerige graphics van xbox, lelijke polygonen als er veel gebeurt... bah

check Resident Evil op de cube maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb zelf gisteren de X-Box gekocht en ik moet zeggen dat ik werkelijk van m'n stoel ben gevallen van de ontzettend mooie beelden *D

Maarjah, zoals meerdere mensen hier al gezegd hebben, zul je toch naar de spellen moeten kijken die op de console uit gaan komen. Tja, en als je graag een DVD-speler wilt dan kun je volgens mij beter voor de X-box gaan, omdat die kwalitatief een betere speler heeft.

Reden waarom ik 'm gekocht heb:
- Halo
- Project Gotham Racing
- Rallisport Challenge
- Jet Set Radio Future
- Project EGO
- Unreal Championship
- Tony Hawk Pro Skater 3
- Amped (en deel 2 wordt volgens mij helemaal geweldig)
- etc. er komen werkelijk zo'n coole games uit

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 11:44 schreef DenMan het volgende:

[..]

Persoonlijk kan het me echt geen fuck schelen of dat ding nou krachtiger is dan een Xbox of PS2 of niet. Als er klotespellen voor een superkrachtige console uitkomen heb je er namelijk nog niks aan...

Met specs gaan smijten heeft bij het maken van een keuze niet zoveel zin, het zijn de games die moeten aanspreken.
Eindelijk iemand die niet uit zijn nek lult.

GAMEPLAY is het magische woord.
Ik vind dat er nu nog geen echt goede spellen voor de XBOX zijn, voor PS2 wel(MGS2, GT3, GTA3 enz.) Enigste wat aanspreekt van XBOX titels is HALO, maar die komt toch naar de PC, en ik speel shooters liever op PC.

En over de Gamecube, die zou ik nu ook eerder halen dan de XBOX, misschien haal ik beide nog wel later (als ik geld van belasting terug krijg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk gaat het om gameplay... en ik denk dat nintendo naast sega de enigen zijn die begrijpen dat graphics niet alles is...

sega is nog steeds de alltime master of games

SEGA - it takes AGES to be this good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 11:54 schreef XE het volgende:
tuurlijk gaat het om gameplay... en ik denk dat nintendo naast sega de enigen zijn die begrijpen dat graphics niet alles is...

sega is nog steeds de alltime master of games

SEGA - it takes AGES to be this good
SEGA is zeker goed ja. Ik ben ook blij dat ze doorgaan met spellen ontwikkelen. Daar zijn ze namelijk ERG Goed in. Vooral de samenwerking met Nintendo, de oude aartsvijand, gaat zijn vruchten wel afwerpen denk ik.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Op vrijdag 15 maart 2002 11:49 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die niet uit zijn nek lult.

GAMEPLAY is het magische woord.
Ik vind dat er nu nog geen echt goede spellen voor de XBOX zijn, voor PS2 wel(MGS2, GT3, GTA3 enz.) Enigste wat aanspreekt van XBOX titels is HALO, maar die komt toch naar de PC, en ik speel shooters liever op PC.

En over de Gamecube, die zou ik nu ook eerder halen dan de XBOX, misschien haal ik beide nog wel later (als ik geld van belasting terug krijg :P)
GAMEPLAY is inderdaad belangrijk, maar SPECS zijn ook belangrijk. Hey dit is tweakers, snelle opgefokte systemen zijn cool en de XBOX is gewoon snel, en de games komen echt wel hoor..

:+ :+ :+ :+

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Op vrijdag 15 maart 2002 10:57 schreef Kremers het volgende:
...
Zelf heb ik een PS/2 simpelweg omdat 9mnd. geleden dat de enigste 128bit console was :), en ik ga op 3 mei ook een cube halen..
En de Dreamcast dan :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 12:15 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

GAMEPLAY is inderdaad belangrijk, maar SPECS zijn ook belangrijk. Hey dit is tweakers, snelle opgefokte systemen zijn cool en de XBOX is gewoon snel, en de games komen echt wel hoor..

Tweakers horen niet van consoles te houden >:) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:19 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

En de Dreamcast dan :?
Die was toen al d00d :+

Dus die reken ik ff niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:18

jelmo

A.K.A. jelmo

psII heeft voordelen vanwege sommige spellen en de mogenlijk heid tot ombouwen.

de gamecube heeft voordelen vanwege sommige spellen die je eigenlijk moet hebben vanwege sentimentele waarde zoals zelda en mario

en de Xbox heeft 1 nadeel: Microsoft, maar blaast elke andere console ver uit het water en dat heeft voordelen >:)

dus waar je voor gaat is jouw keuze...

succes

I don't ride fast, i fly low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik vraag me af waarom zo`n console nooit wordt vergeleken met een PC. Met de goede apparatuur kun je die ook op je TV aansluiten, en ook met joypads werken. Meer games, internet, leechen etc.

Met andere woorden, waarom 500 euro`s uitgeven aan een console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:15 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Specs interesseren me écht 0,0 (ik ben ook geen echte tweaker ;)). Het gaat om de spellen die je graag speelt, bepaalde series die je volgt en op welke console deze uitkomen. In mijn geval was de PS2 de meest logische keuze (Tekken, MGS2, Suikoden, Final Fantasy)...een X-Box heb ik hier al staan (US) maar nog geen spellen erbij die ik echt goed vind (wel mooi). De cube is nog even afwachten, maar ik ben traditioneel wel Nintendo minded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mijn vriend had gister een verassing voor me meegenomen :)

Een x-box dus ik hoef geen keuze meer te maken, maar had hem anders ook wel gekocht, voor eigenlijk maar 1 reden:

Unreal Championship, tjah als echte Unreal Phreak (sinds '98) mag je zoiets niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je nog altijd een DVD kit moest kopen voor de Xbox, maar misschien vergis ik me... Ik heb zelf een PS2 en ben er extreem tevreden mee. Ook over de DVD kwaliteit ben ik erg te spreken, ik begrijp gewoon niet wat er nou zoveel nog mooier aan kan worden. Ik denk dat eerder je TV de limiterende factor wordt als je ze vergelijkt.

Maar het is nu gewoon Xbox of PS2. Ik zou nu een PS2 kopen en wachten tot de Xbox over een paar maanden tot een wat beter prijsniveau is gedaald. Bovendien heeft het nu toch nog niet zoveel goede spellen, en zo heb je het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Als je drie vrienden hebt lijkt me Smash brothers melee (gamecube) echt een heersend spel, ik heb de n64 versie zo vaak gespeeld dat mijn handen er pijn van deden. Verder komt de nieuwe FF er op uit (hoe heeft square Nintendo overgehaald :?) en heersende Nintendo ala fantastic gameplay (imo) spellen. Hij is ook nog eens ultra-goedkoop vergeleken met de rest...

Je zou het niet zeggen, maar ik zou een Xbox kopen :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op vrijdag 15 maart 2002 14:45 schreef raptorix het volgende:

Een x-box dus ik hoef geen keuze meer te maken, maar had hem anders ook wel gekocht, voor eigenlijk maar 1 reden:

Unreal Championship, tjah als echte Unreal Phreak (sinds '98) mag je zoiets niet missen :)
sucked dat niet oererg op een console? Dan lijkt me Halo leuker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 15 maart 2002 15:00 schreef Shagura het volgende:

[..]

sucked dat niet oererg op een console? Dan lijkt me Halo leuker...
Ziet er nie uit :( :)

Afbeeldingslocatie: http://www.unrealchampionship.com/images/shot0158b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 15 maart 2002 14:04 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik vraag me af waarom zo`n console nooit wordt vergeleken met een PC. Met de goede apparatuur kun je die ook op je TV aansluiten, en ook met joypads werken. Meer games, internet, leechen etc.

Met andere woorden, waarom 500 euro`s uitgeven aan een console?
1 woord: feeling

Een game als Soul Calibur speelt veel lekkerder met een joypad dan met een keyboard. Verder het gemak... je doet hem er in en het werkt (daar gaat de XboX dus onderuit... dat is net een pc met een joypad en tv-out)

Dreamcast heerscht gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet meer zo'n console fan, omdat ik de 64 bit generatie niet bijzonder vond. (nou niet allemaal gaan flamen he :) ;) )
De cube is mijn favoriet. Eigenlijk is de reden (die ik hier al eerder ben tegengekomen) het sentiment. Ik heb altijd al een nintendo gehad (8bit, 16bit) en ben hier mee opgegroeid. Nintendo staat voor mij voor sfeer, gameplay en "familie". Ongelooflijk goede games, houdbaarheid, game-iconen, etc. Nintendo is gewoon een topbedrijf dat duidelijk laat zien hoe games gemaakt dienen te worden. Zelda, Mario, etc waren allemaal topgames. Ik hoop dat de cube het oude "gevoel" van de 8 en 16 bit weer kan oproepen, en de graphics dermate goed zullen zijn dat ze de concurrentie aankunnen met de andere consoles. Moet zeggen dat ik hier veel vertrouwen in heb.
De prijs is ook redelijk, ookal heb je dan geen DVD.
Het feit dat Nintendo samenwerkt met Sega is helemaal een toppunt. Iedereen die een console verleden heeft, heeft vast alle "oorlogjes" tussen beide bedrijven meegemaakt. Mario vs Sonic bijv. >:)
Nu samen de handen ineen om voor eens en voor altijd te laten zien wie ook alweer de heersers waren in het game-universum!
Amen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ziet er nie uit
Volgens mij ging het daar niet om :P

Ik kan me ook niet voorstellen dat je normaal kan mikken met een joystick...

Het kan nooit zo snel en nauwkeurig zijn als een muis iig.. Daarom denk ik dat ik nooit een FPS op een console leuk zal vinden.. tenzij ik daar een muis op aan kan sluiten.. maar ja.. dan meot je weer aan een bureau gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ff gamecube kopen met resident evil, en als ik dit uitgespeeld heb weer verkopen die handel :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why? alle 4 de delen komen er op uit, plus 2 nieuwe.

En er komen nog tal van andere coole spellen voor, super smash brothers melee bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op vrijdag 15 maart 2002 15:12 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Volgens mij ging het daar niet om :P

Ik kan me ook niet voorstellen dat je normaal kan mikken met een joystick...

Het kan nooit zo snel en nauwkeurig zijn als een muis iig.. Daarom denk ik dat ik nooit een FPS op een console leuk zal vinden.. tenzij ik daar een muis op aan kan sluiten.. maar ja.. dan meot je weer aan een bureau gaan zitten..
idd, my point exactly (zelfs dat met dat bureau :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op vrijdag 15 maart 2002 15:08 schreef Razorfist het volgende:

[..]

1 woord: feeling

Een game als Soul Calibur speelt veel lekkerder met een joypad dan met een keyboard. Verder het gemak... je doet hem er in en het werkt (daar gaat de XboX dus onderuit... dat is net een pc met een joypad en tv-out)

Dreamcast heerscht gewoon!
Dat van die dreamcast is waar, maar waar komt de hele tijd dat gelul vandaan dat de Xbox een PC is??!

Sony doet daar erg z'n best voor trouwens (aparte hd, beeldscherm, muis, toetsenbord, ze snappen er gewoon geen reet van |:( ), maar daarvan zegt niemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder het gemak... je doet hem er in en het werkt (daar gaat de XboX dus onderuit... dat is net een pc met een joypad en tv-out)
Waarom is de Xbox anders in werking dan een PS2 volgens jou? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Verder het gemak... je doet hem er in en het werkt (daar gaat de XboX dus onderuit... dat is net een pc met een joypad en tv-out)
en wat denk jij dan dat je met een X-box moet doen? Eerst Windows installeren ofzo ;)

Gisteren aangesloten... ff de taal instellen, datum en tijd, stereo of dolby en dat is alles. Daarna HALO erin en gaan *D

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
PS2 meer goede spellen dan op de andere consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:16

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 15 maart 2002 11:23 schreef XE het volgende:

simple choice
Tja final fantasy op de GameCube zie ik nog niet zo gebeuren hoor. OOkal is het bevestigd. Stel FF10 wordt geport. FF10 is 1 DVD, voor de GameCube heb je al 4 gamediscs nodig dan. Als FF12 uitkomt op 2 PS2 DVD's dan heb je al 8 gamecube cd's nodig... duur grapje... en denk niet dat dat wat wordt dan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:13 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Tja final fantasy op de GameCube zie ik nog niet zo gebeuren hoor. OOkal is het bevestigd. Stel FF10 wordt geport. FF10 is 1 DVD, voor de GameCube heb je al 4 gamediscs nodig dan. Als FF12 uitkomt op 2 PS2 DVD's dan heb je al 8 gamecube cd's nodig... duur grapje... en denk niet dat dat wat wordt dan.
En FFX kan je NU spelen en niet over een jaar ofzo, dan is de nieuwigheid er allang af (en is er ondertussen al een FFXI voor de PS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:16

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 15 maart 2002 16:15 schreef yhtomit het volgende:

[..]

En FFX kan je NU spelen en niet over een jaar ofzo, dan is de nieuwigheid er allang af (en is er ondertussen al een FFXI voor de PS2).
juist >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op vrijdag 15 maart 2002 16:13 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dat niet zo zeggen, omat voor alle consolus apart wordt geprogrammeerd (toch :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:20 schreef Shagura het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dat niet zo zeggen, omat voor alle consolus apart wordt geprogrammeerd (toch :?)
Ga er maar vanuit dat textures en filmpjes op alle systemen evenveel ruimte innemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja alleen kan de gamecube REAL-TIME trekken wat de PS2 prerendered doet... dus dan hoef je niet al die filmpjes op je dvd te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 09:58
kvond dit wel grappig om eens te lezen, jammer dat de gamecube er niet bijstaat.. http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

kheb zelf een ps2, waar ik erg tevreden over ben, leuke games, mooi systeem, goede graphics..
Xbox is ook een prima kastje, maar nog niet echt spellen waar ik het voor zou kopen (hoewel JSRF wel leuk lijkt)
GC, kzit nog te twijfelen.. misschien straks als Resident evil en Final Fantasy er op te verkrijgen zijn..

Squaresoft heeft trouwens niet moeilijk gedaan over de overgang naar Sony.. ze kregen geld uit het fund-Q fonds :D
en sony boeit het niet zo, die heeft toch aardig wat aandelen van Squaresoft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Op vrijdag 15 maart 2002 17:23 schreef XE het volgende:
tja alleen kan de gamecube REAL-TIME trekken wat de PS2 prerendered doet... dus dan hoef je niet al die filmpjes op je dvd te zetten
Werk jij soms voor Nintendo :?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm nee ik werk niet voor nintendo.
maar ik ben iemand die niet kickt op numbers, maar op feiten.
eerst zien, dan geloven.
en alles wat de xbox zou worden volgens microsoft is het niet geworden.

lees het artikel maar eens wat hier boven gepost werd, dan zie je dat cijfers niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 17:23 schreef XE het volgende:
Hahahah, heb jij FFX wel eens gezien? Gaat ze niet realtime lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Tja, X-Box natuurlijk. Je wilt natuurlijk toch gewoon het beste hebben.

Doe mij maar Nvidia :*

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVoTioN
  • Laatst online: 07-03-2022
PS2 !
Kep hem 3 dagen geleden gekocht met GT3 en het is :9~ Ook de dvd speler werkt perfect. Mijn reden om een ps2 te kopen zijn de toffe games op de ps2 zoals gt3, ffx, mgs2. Misschien dat de xbox later betere games krijgt maar op dit moment vind ik ps2 beter. Gamecube lijkt me ook tof vooral zelda is een tof spel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op vrijdag 15 maart 2002 20:53 schreef DeVoTioN het volgende:
PS2 !
Kep hem 3 dagen geleden gekocht met GT3 en het is :9~ Ook de dvd speler werkt perfect. Mijn reden om een ps2 te kopen zijn de toffe games op de ps2 zoals gt3, ffx, mgs2. Misschien dat de xbox later betere games krijgt maar op dit moment vind ik ps2 beter. Gamecube lijkt me ook tof vooral zelda is een tof spel :9
Blabla bla... ATM telt hier niet, grote lijnen wel :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

[search=ps2 xbox gamecube]

Genoeg info :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XboX.
geen discussie over mogelijk.
XboX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56

Die komt ook op de PC uit hoor. Moet je alleen "iets" :+ langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XboX.
geen discussie over mogelijk.
XboX.
Waarom dan wel niet? Op het moment wil ik ze gewoon echt alle drie. Ze hebben allemaal wel goede en serieuze spellen opeens. PS2 heeft de user base en de massa spellen, de Xbox de mooiste spellen, en de Nintendo wat van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die vriend soms geld over of zo? Of is het DE vriend? Unreal valt trouwens niet te spelen op een console hoor. Ik ben ook Unreal-fan, heb een PS2 en heb me er bij neergelegd dat ik Unreal op mijn PC zal moeten spelen, wat me overigens goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie post White Dust ;)
zijn genoeg xbox topice te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.