Niemand die het weet ?
Misschien iemand die het via de terminal weet ?
Het is gebasseerd op een BSD versie ...
Misschien iemand die het via de terminal weet ?
Het is gebasseerd op een BSD versie ...
euh ik weet wel hoe het via os 8/9 moet
via regelpanelen, naar dat extensie gedoe en daar in opstarten zetten.
Inderdaad, maar in Mac Os X heeft dnet een console client zoals in linux, die draai ik nu maar helaas weet ik niet hoe ik die automatisch kan laten opstarten.Op zondag 17 maart 2002 19:31 schreef PowerCow het volgende:
euh ik weet wel hoe het via os 8/9 moet
ik denk dat je 'm beter in Non-Windows Operating Systems had kunnen posten. Ook al vraag je naar de koe...eigenlijk gaat je vraag over het aanmaken van snelkoppelingen voor automatisch opstarten
Verwijderd
de app toevoegen aan login items werkt niet zeker?
als ik in de prefs van de terminal kijk zie ik dat hij een .term file automatisch kan opstarten. Ik weet niet precies wat dit inhoud maar je zou dan de terminal kunnen toevoegen aan je login items.
als ik in de prefs van de terminal kijk zie ik dat hij een .term file automatisch kan opstarten. Ik weet niet precies wat dit inhoud maar je zou dan de terminal kunnen toevoegen aan je login items.
je moet een StartupItem handmatig aanmaken als het een terminal ding is.
Je kan 2 dingen doen:
type dit in een tekst filetje:
#!/bin/sh
/Applications/dnetc/dnetc --quiet
en die chmod + x geven, en bij je login-startups vermelden (zie Preferences)
Andere oplossing is een kopie maken van een voorbeeld uit /Library/StartupItems en daar een beetje in harken. Gewoon ander commando invullen en 't zou moeten werken. Ik doe dat zo ook met Samba en mysql...
Je kan 2 dingen doen:
#!/bin/sh
Andere oplossing is een kopie maken van een voorbeeld uit /Library/StartupItems en daar een beetje in harken. Gewoon ander commando invullen en 't zou moeten werken. Ik doe dat zo ook met Samba en mysql...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het enige verschil is dan dat de 2de versie het progje altijd opstart en de eerste versie alleen bij het inloggen van die user.Op maandag 18 maart 2002 11:14 schreef chem het volgende:
je moet een StartupItem handmatig aanmaken als het een terminal ding is.
Je kan 2 dingen doen:
#!/bin/sh
Ben ik juist ?
En in /StartupItem mag ik gewoon een mapje aanmaken en daar het scriptje plaatsen zoals dit van apache
ja, bij login is dat idd alleen bij het inloggen van de user.
De startupItems worden tijdens het opstarten (dus voor het loginscherm) al verwerkt.
Je kan niet 'zomaar' een startupje maken, er moet nl. een Recouces en plist bijkomen.
Als je wil kan ik er wel 1 maken en er een tarballetje van maken...
edit: zie http://www.greasydaemon.com/macosx/macfirewall/ bv.
De startupItems worden tijdens het opstarten (dus voor het loginscherm) al verwerkt.
Je kan niet 'zomaar' een startupje maken, er moet nl. een Recouces en plist bijkomen.
Als je wil kan ik er wel 1 maken en er een tarballetje van maken...
edit: zie http://www.greasydaemon.com/macosx/macfirewall/ bv.
Ga naar
* systeemvoorkeuren
* Inloggen
* inlogonderdelen
klik op toevoegen
dan je applicatie enzo

EDIT: je kan ook verbergen aanklikken (mischien wel zo handig) ik test het nu zelf ook ff
* systeemvoorkeuren
* Inloggen
* inlogonderdelen
klik op toevoegen
dan je applicatie enzo
EDIT: je kan ook verbergen aanklikken (mischien wel zo handig) ik test het nu zelf ook ff
werkt niet voor term appsOp maandag 18 maart 2002 15:48 schreef M4RTiN het volgende:
Ga naar
* systeemvoorkeuren
* Inloggen
* inlogonderdelen
klik op toevoegen
dan je applicatie enzo
Pagina: 1