Toon posts:

Wie liegt?

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bekijk de temperatuur van mijn processor in de bios en in sisoft sandra 2002, maar ze tonen beide iets totaal anders. Mijn bios zegt 45 graden en sandra zegt 34 graden. Het is een XP 1800+ met een thermaltake dragon III. Deze temps zijn natuurlijk non-stressed. Wie liegt er nu en hoe testen jullie de temp stressed?

Verwijderd

ga er maar vanuit dat het bios het bij het rechte eind heeft.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
met dit programmatje kun je je temp stressed testen
www.planet.nl/~wijne116/BURNK7.EXE

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, officieel klopt eigenlijk geen van beiden.. ('t is maar een indicatie, omdat de interne diode in de XP niet gebruikt wordt), maargoed..

Ik denk dat je het beste je bios kunt geloven.. Tenzij er bios-fixes zijn waarbij een temperatuur-indicatie verholpen is!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ze spreken allbei de waarheid!!!!

Lul maar wat, maar het kan wel... blijven onthouden dat het indicatoren zijn maar... Als jij Windows 2000/XP gebruikt kan het zijn dat de bios en de sandra (of MBM) temperaturen verschillen maar toch kloppen.

In Windows 2000/XP zit namelijk het idle proces en die doet software matig je CPU koelen... Vraag niet hoe, maar echt, het werkt. Ik heb ook zo'n een programma'tje gehad bij win98, monitoren de temp, programma starten en je zag de temp omlaag lopen, scheelde toch wel een aantal graden.

edit:

Hier een pagina waar je met software je CPU kan koelen
Zoiets zit dus bij Windows 2000/xp ingebouwd. Maar je kan eens iets proberen met deze software, weet niet of het werkt

If the world didn't suck, we would all fall off!!!