Toon posts:

welke poorten doormappen Tweaked ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb dus adsl bij mij thuis, alles werkte perfect, alleen nu heb ik een beetje lopen prutsen op die webpagina van die router (10.0.0.138) in het onderdeel router---> IP-Adres table.
nu heb ik perongelijk een verkeerde regel weggehaald, en nu kan ik dus vanaf niet een computer het internet meer op (geen http/msn/kazaa enz..)

Ik had de modemingesteld als gateway, zonder DHCP.

weet iemand welke regel ik weer terug moet zetten, zodat ik weer fatsoenlijk internet heb?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
help please, want ik heb nu geen internet meer :'(

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 09:40 schreef Brop het volgende:
help please, want ik heb nu geen internet meer :'(
Heb even geduld plz. Binnen een uur het topic omhoogschoppen is nergens voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
het spijt mij zeer, maar ik schop hem toch echt weer omhoog, het enige wat ik nodig heb is een screenshot van iemand (als je je eigen IP-nummer niet wil laten zien gooi je er toch ff met paint een streep doorheen

A.U.B.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Omhoog schoppen is lame

Je vertelt niet eens wat voor modem/router je hebt |:(

Mijn Alcatel heb ik zelf ingesteld.. instellingen staan gewoon in de MxStream manual. Als jij ook MxStream + Alcatel hebt zou ik dat boekje er maar eens bij pakken..

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Op vrijdag 15 maart 2002 08:45 schreef Brop het volgende:
Hallo, ik heb dus adsl bij mij thuis, alles werkte perfect, alleen nu heb ik een beetje lopen prutsen op die webpagina van die router (10.0.0.138) in het onderdeel router---> IP-Adres table.
nu heb ik perongelijk een verkeerde weggehaald, en nu kan ik dus vanaf niet een computer het internet meer op (geen http/msn/kazaa enz..)

Ik had de modemingesteld als gateway, zonder DHCP.

weet iemand welke regel ik weer terug moet zetten, zodat ik weer fatsoenlijk internet heb?

Alvast bedankt
Waarom reset je je kabel modem niet, dan neemt 'tie
automatisch de standaard instellingen weer over, ook het
standaard ip-adres (10.0.0.138) zal dan weer actief zijn.

succes!

NB: svdmeer / M@FI@ .. ik ben het met jullie eens dat
topic kicken lame is, maar jullie zouden ook gewoon even
actief mee kunnen denken ipv. gaan zitten FLAMEN!! |:(

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
Is dus niet flamen, ze formuleren het gewoon netjes. En Brop krijg gewoon een waarschuwing van mij, wegens het nógmaals omhoog trappen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 13:13 schreef havana het volgende:
Is dus niet flamen, ze formuleren het gewoon netjes. En Brop krijg gewoon een waarschuwing van mij, wegens het nógmaals omhoog trappen.
Toen ik dit topic omhoof schopte, stond er nog maar één reactie in, en ik begrijp ook wel dat jullie daar wat van zeggen, maar goed, ik zal de volgende keer wat langer wachen.

Ik heb een Alcatel adsl modem, aan de mxsteam instellingn heb ik niets, omdat dat via PPTP werkt, en ik heb hem getweaked, hij draait dus onder PPP.

Nu is er dus blijkbaar een regeltje weg, zodat de modem geen info meer stuurd naar het internet toe, vanaf niet een computer in mijn netwerk. (inbellen gaat wel goed)

Resetten, is natuurlijk een optie, maar dan moet ik hem ook weer opnieuw tweaken volgens mij, of blijven die instellingen dan behouden?? (als de instellingen behouden blijven reset ik hem gewoon)

P.S. ik wist niet dat ik zo snel al een waarschuwing kon krijgen, ik heb namenlijk ook wel topics gezien die wel 4x omhoog werden geschopt. en ik heb hem maar 2x omhoog geschopt met ongeveer een uur tijd ertussen.
(ik zal er in het vervolg wat meer op letten.)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 12:51 schreef wizZa het volgende:

NB: svdmeer / M@FI@ .. ik ben het met jullie eens dat
topic kicken lame is, maar jullie zouden ook gewoon even
actief mee kunnen denken ipv. gaan zitten FLAMEN!! |:(
Ik denk ook actief mee: Ik heb Brop suggesties gegeven.

Brop: Als je je modem tweaked kun je dit soort problemen verwachten. Als je die problemen niet wilt, moet je niet gaan tweaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 14:07 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Ik denk ook actief mee: Ik heb Brop suggesties gegeven.

Brop: Als je je modem tweaked kun je dit soort problemen verwachten. Als je die problemen niet wilt, moet je niet gaan tweaken.
Het probleem komt niet door het tweaken, maar, ik wou een ftp server opzetten, (moet je dus poorten doormappen) nu had ik wat verkeerde (niet werkende) mapings toegevoegd.
Deze heb ik verwijderd, maar waarschijnlijk ook nog een andere mapping, degene die het internet (http??) verkeer regelt.
Dat is het probleem, op zich komt het door mijn eigen domheid, maar ik had verwacht dat iemand wist welke ik gewist heb. (aangezien er zoveel topics over ADSL Tweaken waren)

Het probleem komt echt niet door het tweaken.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 14:16 schreef Brop het volgende:

[..]

Het probleem komt niet door het tweaken, maar, ik wou een ftp server opzetten, (moet je dus poorten doormappen) nu had ik wat verkeerde (niet werkende) mapings toegevoegd.
.......
Het probleem komt echt niet door het tweaken.
Bij een niet getweakte modem is het niet nodig om porten te forwarden, dus in dat op zicht heeft het dus echt wel iets met het tweaken te maken.
Maar goed over het resetten is het niet zo dat bij het tweaken de laatste stap is dat je de modem moet resetten dus dan zou het nu ook niet heel veel kwaad kunnen. (Weet het niet meer 100% zeker heb het ooit es bij een vriend gezien hoe zo'n kreng getweaked wordt)
Er is op GoT ook ooit eens een topic geweest van iemand die een mooi porggie had gemaakt om poorten te forwarden op de alcatel modems.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find
Hiermee kon je geloof ik ook de regels flushen misschien krijg je daarmee dat regeltje van je terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 13:13 schreef havana het volgende:
Ik heb ff gewacht totdat er een reactie van iemand anders kwam, zodat ik hem niet weer ohoog schop, maar ik heb ff de FAQ gelezen en daar stond:

----------
Ten derde: mensen die zo ongeduldig zijn dat ze bijvoorbeeld binnen een uur een topic 3x omhoogschoppen zullen een waarschuwing krijgen, dit vanwege het feit dat het gewoon irritant is. Bovenstaand getal is een voorbeeld, dus geen excuus als je minder actief bent en toch een waarschuwing krijgt.
----------

Dit lijkt dus lang niet op wat ik heb gedaan, ik heb het 2x gedaan, 1e keer meet een uur interval, en de 2e keer met bijna 2 uur er tussen, dat is iets heeeel anders dan 3x per uur.
Ik vind het dat ook een beetje onzin van u dan ik daarvoor een "waarschuwing" krijg.

Ik ga nu ff de laatste reactie goed doorlezen.

Allemaal bedankt voor de reacties. :)

Sluit het topic dan maar meteen als je er zo graag vanaf wil, moet ik blijkbaar het probleem maar zonder jullie hulp oplossen. :(

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10
Daar in staat dit tooltje.
Hiermee kun je makkelijk je NAT tabel opvragen en het zooitje flushen (alle regels verwijderen dus).

Als je overigens niet begrijpt dat het '3 keer in een uur' opzettelijke overdrijving is, en dat het om het principe van schoppen gaat (staat óók in de algemene GoT faq), dan durf ik toch mijn vraagtekens te zetten bij het begrip van jouw kant hoe het hier allemaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe verklaart u dan dat menig topic wel minstens 3 tot 4x omhoog geschop worden (en dat zijn dan ook nog meestal de topics die al nergens op slaan)

P.S. dat tooltje had ik al gevonden (vanavond ga ik die even uitproberen)

Maar toch bedankt voor de reactie,
Op vrijdag 15 maart 2002 15:35 schreef johnny appleseed het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10
Daar in staat dit tooltje.
Hiermee kun je makkelijk je NAT tabel opvragen en het zooitje flushen (alle regels verwijderen dus).

Als je overigens niet begrijpt dat het '3 keer in een uur' opzettelijke overdrijving is, en dat het om het principe van schoppen gaat (staat óók in de algemene GoT faq), dan durf ik toch mijn vraagtekens te zetten bij het begrip van jouw kant hoe het hier allemaal werkt.
Pagina: 1