[WC] (letterlijk :P) verwarmingsradiator gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Er wordt hier thuis hard gebouwd aan een nieuwe badkamer, en nu is er een radiatortje overgebleven van de wc :)

Laat dit ding nou precies in mijn home-made-bureau-kast-ding-van-mdf passen :P
alleen, die radiator is al behoorlijk oud, en er komt ook viez zwart water uit als ik er wat doorheen laat lopen.
Het ding is gewoon van ijzer ofso.

Mijn vraag: kan ik dit ding gewoon gebruiken samen met mijn koperen dangerden maze2 ??

En als ik dat ding uitspoel zodat de zwarte troep weg is, blijft die dan ook weg ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Dat "vieze zwarte water " zit in ieder verwarmingssysteem en is normaal (krijg het niet in je kleren want dan kun je die weggooien of als werkkledeing gaan gebruiken, jekrijgt het er niet uit namelijk) Het komt volgens mij doordat het water dood word, geen zuurstof meer bevat (of zo iets, weet het niet meer helemaal zeker) Wat ik zo lees wil je het voor een koelsysteem gaan gebruiken en heb je dan geen last meer van dat zwarte water.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 08:45 schreef Thiry het volgende:
(krijg het niet in je kleren want dan kun je die weggooien of als werkkledeing gaan gebruiken, jekrijgt het er niet uit namelijk)
ervaring? >:)

Verwijderd

Je kunt het gebruiken, mits je iets toevoegt dat corrosie tegengaat. Hoe efficient zo'n radiator is met deze toepassing weet ik niet.
Die dingen zijn erop gemaakt dat er water van 40-80 graden doorheen stroomt. Bij water van 30 graden denk ik dat de lucht in het ding gewoon stil blijft staan.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik wilde hem als volgt toepassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1877415105

krijg je dan een goede vermenging van warm en koud water ?

Verwijderd

Je al hier dan ook wel een beste(lees sterke) pomp voor moeten gebruiken om het nog een beetje te laten stromen.

Want ik denk niet dat je het dan met een klein vijverpompje red.

• Whuzz
  • Laatst online: 16:31

Whuzz

Dodgeball!

Ik denk eerlijk gezegd dat de inhoud van die radiator zó groot is dat het geen verschil meer uitmaakt of het nou een radiator of een grote bak met water is die je gebruikt.
Het koelend vermogen van een simpel plastic reservoir zal denk ik ook wel volstaan met die waterinhoud. Beetje nutteloos dus om er zo'n gigantische radiator aan te hangen lijkt me :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Nou mijn emmer frituurvet (van 10 liter) waar een liter of 8 water in zit is toch best op te warmen hoor tot lekker warm water als ik mijn radiator er niet bij aanzet :D

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
idd, dat water is zo warm, zeker als je een nachtje renderd :)

daar maak ik me nog een beetjke bezorgd om, of t allemaal wel genoeg gaat koelen, kheb alleen een 12cm papst drin hangen voor de airflow namelijk, case is max 24 momenteel is ie 22

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik denk dat het wel redelijk moet functioneren. Zie het als een groot reservoir met metalen behuizing. De warmteuitgifte naar de buitenlucht kan volgens mij wel behoorlijk zijn.

De ellende van een radiator is dat deze minder efficient worden naarmate het verschil tussen watertemp en kamertemp kleiner is. Bij een gelijke temperatuur is het rendement 0%. Overigens is dit bij alle soorten afkoeling zo, behalve (min of meer) actieve koeling. Ook een waterpijp kan onder kamertemp komen.

Maar ja, wat je niet uit het rendement haalt, haal je wellicht uit de afmetingen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
kheb nu een waterpijp, maar ik wil van het geluid van water af, en omdat ik de bong intern heb haal ik toch geen beneden omgevingstemp prestaties, hij doet t goed, maar ik denk niet dat ik er echt meer uit haal als met een radiator

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:40

ThaHandy

Discovery Channel

uuuuh gebruik je een CV pomp? :+

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
sicce 1300 l/h

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54
ik denk een beetje in efficient gebruik van de ruimte. Kan je beter een of twee radiateuren van de sloop plukken. Let wel: warm water koelt sneller.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 21:05 schreef Bredend het volgende:
Let wel: warm water koelt sneller.
Let wel: warm water koelt sneller af in verhouding :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
Op zaterdag 16 maart 2002 13:57 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Let wel: warm water koelt sneller af in verhouding :)
[Vervelend doen modus]

Niet noodzakelijk. Als jij water van 40C in de diepvries zet en water van 20C dan bevriest het warme water sneller dan het koude water. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing :).

Verwijderd

ik heb net van me oom een kachelradiateur gekregen die van smerig dus heb ik hem in een badje van chloor en azijn gelegd nu is echt mooi schoon *D ik denk dat jij dat ook even moet en dan dat mengsel er ook in moet laat lopen. dit een half uur laten staan daarna ALLES GOED AFSPOELEN !

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:03
1300 l/h moet genoeg zijn. :)

Zo'n kleine CV-radiator heeft meestal niet van die dunne plaatjes aluminium of ijzer ertussen zitten. Dus is 't totaal zinloos om er fans op te zetten.
Maar de grootte van het ding ten opzicht van de DD Maze is natuurlijk wel enorm!
Als ik jou was zou ik 't gewoon proberen. Als 't niet of nauwelijks werkt, kun je altijd een radiator bij de sloop vandaan plukken.

Met 1300l/h stroomt 't water behoorlijk snel. 't krijgt nauwelijks de tijd om warm te worden in je DD Maze. Dus 't zal aardig wat uurtjes tijd kosten voor al het water is opgewarmt, zelfs als de radiator niet werkt.

Ben wel benieuwd of 't werkt, en wel pics natuurlijk! >:)

...

Pagina: 1