IBM maakt metaal geluid

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
hej,

ik heb hier 2 IBM 60GXP hdd's in m'n case zitten, maar 1 (ben er nogniet uit welke :P ) maakt sinds een dag een vreemd geluid. He lijkt wel alsof er een stukje metaal oid tegen een platter aandrukt ofzo. Je hoord iig een hoog, metaal-schuur achtig geluid.
Als de PC uitgaat, hoor je dit geluid ook langzaam "wegvloeinen" (downspin)

'k heb bijna alles al gebackupped, maar zou het wel nodig zijn ?

Overgins, het geluid is ZWAAR iritant....als het met een week niet is opgehouden, help ik de hdd zelf wel naar de *&^*&^ :D
(dan bij de IBM garantie, en een grotere terugkrijgen natuurlijk ;) Of zou IBM nog 40GB HDD's hebben liggen ? De vorige keer kreeg ik voor mijn 45GB een 60GB terug... :9 )

[edit]
de schief presteerd verder wel gewoon normaal/goed :) )

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ding is binnen een week dood. Als je nog garantie hebt, zou ik 'm terugbrengen naar de winkel.

• twiekert
  • Laatst online: 25-03 10:09
dat heb ook met een ibm 45gb 7200. een soort hoge fluittoon alsof er iets een beetje aanloopt :(

ding heeft het al een maand maar draait nog goed..

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 07:13 schreef Cutebritney het volgende:
hej,

Overgins, het geluid is ZWAAR iritant....als het met een week niet is opgehouden, help ik de hdd zelf wel naar de *&^*&^ :D
(dan bij de IBM garantie, en een grotere terugkrijgen natuurlijk ;) Of zou IBM nog 40GB HDD's hebben liggen ? De vorige keer kreeg ik voor mijn 45GB een 60GB terug... :9 )
Die 45 -> 60 komt omdat 40 < 45. IBM heeft namelijk vast nog wel 40 gb HDDs, die je waarschijnlijk dus ook terugkrijgt.

En je hoeft de HDD zelf niet te slopen denk ik, dit geluid zou voldoende moeten zijn om aanspraak op de garantie te kunnen maken.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:08
Backup is wel erg nuttig lijkt me. Verder gewoon terug gaan met dat ding naar de winkel waar je hem hebt gekocht

Ik heb al 2 jaar zo'n metaalachtig geluid in een hd, op een 100MB aan bad clusters na doet ie het nog prima
:-)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

DE oudere GXP's staan er om bekend dat deze "slijtage" optreed na langere tijd, (zoek maar op tweakers, review ofzo), doordat de platters TE dicht op elkaar zitten, en veel warmte veroorzaken, kunnen ze of uitzetten of dichter op elkaar komen.

• Xandrios
'k zal zo ff een IBM testprog downloaden...dan maar ff garantie claimen :)

• Xandrios
net ff dat progje gerunned....beide HDD's zijn 100% in orde volgens dat ding... :?

Nouja, we zien wel wanneer het fout gaat :)
Pagina: 1