Toon posts:

Temperatuur trend van overklokte duron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een stukje software om de temp van de cpu te kunnen volgen. Dus een trend wil ik maken. Hij is overklokt maar wordt naar mijn mening te warm. ca. 51 graden.
Dit terwijl hij niet een zo overklokt is?
Ik heb bovenin 2 extra fans (diam. 70mm) en onderin een joekel van diam 120 mm (220V.)
maaar toch.....

KT7-raid mobo
Duron 700@850
core 1.55V

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
die van mij duron 600@700 draait netjes op een max van 42 graden met standaard coolermaster. Dus die van jou is wel een beetje hoog, met motherboard monitor kun je de temps in de gaten houden.

suc6

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Hmm.. Mijn Duron700@978 is ongev. 50C
Draait op 1.824v FSB103 Mult 9.5

Draait met un Tornado 66mm cooler..
Komt nog een xtra fan op..

Ga zo eens proberen om de voltage omlaag te krijgen en um stabiel te houden

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van die thermal paper onder de standaard heatsink zitten (alpha van de OC-shop is wel no onderweg, Hoelang nog????)
De heatsink is er wel al meerdere keren afgeweest ivm het zetten van potlood streepjes. Misschien dat het niet meer goed aansluit op de proc?

Het verhogen van het aantal Volts heeft volgens mij geen zin. Temp zal dan alleen maar oplopen. Of niet soms?

Verwijderd

Voltage verhogen is idd niet om de temperatuur te verlagen. Gaat ie alleen maar omhoog.

Het systeem kan er wel stabieler van worden.

Verwijderd

wat is een diam?

• Krypt
diam. betekend misschien Diameter....
Zal logisch zijn denk ik.. diam. 70mm == diameter 70mm..

yup.. klinkt logisch...

:P :P

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad betekent diam. diameter!
Maare, is er nou niemand die kan aangeven waar ik mijn stukje software kan krijgen om een temperatuur-trend (temperatuurverloop in de tijd) van de cpu te maken.

Ik wil namelijk in een grafiekje zien welke invloed een extra fan heeft als deze aangezet wordt of niet. De cpu idle wordt en op welk moment etc.

Er zijn programma's die ditzelfde doen met bijv. het geheugen.

Deze zijn er toch ookwel voor cpu temperaturen, toch????

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38
Als je een Aus a7v zal hebben.....daar zit namelijk pc-probe bij...en die laat een heel leuk grafiekje zien :))...Je kunt de temp. zelfs van een jaar geleden terug zien!!! evenals voltages.....fans...mobo temp/cpu temp :))

Handig toch?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Skinhead: Ik heb een KT7 dus ik werk met een stukje software "Viamonitoring" zat bij de aanschaf van mijn mobo, helaas ken ik de software van a7v niet.

• Krypt
GFLater:
Misschien werkt die Asus Probe gewoon op andere mainboarden.. je weet maar nooit...
Download die probe eens en kijk offie je mainboardje herkent... valt altijd te proberen zal ik maar zeggen...

suc6

Pvouput live

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:38
GFlater--> Ik weet dat je die mobo van Abit hebt....Daarom zei ik ok "als" :)

Maar BTW...Als Asus zijn mobo niet eerder had dan Abit...Dan had ik ook een abit gekocht

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sterk getwijfeld welk mobo ik moest kopen (A7V of KT7) maar naar hevig literatuur onderzoek (reviews etc) heb ik dan toch maar besloten om mijn keuze te laten op de KT7. (RAID etc). Overigens kwam uit mijn reviewsonderzoekje de ASUS A7V als betere uit de bus!

Ik heb de software van asus pc-probe v212.zip geprobeerd op mijn abit. Maar zoals ik al verwachte hij herkend mijn bord niet als een asusbord, dus stopt de installatie!

Helaas......

Het schijnt dat er diverse typen voelers zijn die alleen met eigen software uitgelezen kunnen worden. Ik zou niet weten wat voor type er op mijn ABIT KT7 zit?

Iemand?
Pagina: 1