[Mod] Cpu stilte mod idee

Pagina: 1
Acties:

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik ben bezig om me pc stiller te maken
ik heb me stroombron al behoorlijk stil
en nu komt alleen de cpu er nog behoorlijk boven uit
er zit een Delta Fan met een Rpm van 7000 die heb ik met een pod meter truggebracht naar 5500 maar stil is het niet echt
een WC zie ik niet zitten
want er zitten dan nog steeds fans op die je hoord
en is ook nog eens erg duur

zo ziet het er nu uit
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/NU.jpg
ik wil er een constructie op gaan zetten waar 2 X 8 CM fans in zitten
en mischien dat ik ze op 7 V kan late draaien
maar eerst ff kijken wat de temps zijn dan
zoiets had ik in gedachte
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/CPU.gif
ik maak hem zo dat de lucht buiten de kast woordt aangezogen
dus met een gat in de zijkant van de kast!!!!
ik ben allen bang dat het de airflow gaat verpesten
omdat er lucht boven in de kast erbij komt zo is gaat i nu
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/AIR.gif
zou het helupu als ik de onderst fan omdraai zodat die ook blaast naar buite
of maakt het niet zoveel uit ik wil graag jullie hulp
voordat ik me kast en zow ga verminken
alle opmerkingen zijn welkom....

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Als je die onderste fan omdraaid, en aan de zijkant van je kast 2 12V 12cm fans zet en die laat je op 5V lopen, heb je volgens mij weer een geinige airflow.

Als je die fans aan de zijkant boven je chipset plaatst, kan je die fan daar weghalen, en vervangen voor een heatsink. Scheelt ook weer lawaai.

...

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Alpha Pal8045T met een Papst NGM op zuigen op je cpu. Hij wordt koel genoeg en je hoort hem praktisch niet. Ik heb nog twee casefans op 7 Volt draaien die de lucht uit de zijkant wegzuigen tegenover de proc. Hartstikke stil hoor!

• MokerHamer
Op vrijdag 15 maart 2002 07:31 schreef Bas_f het volgende:
Als je die onderste fan omdraaid, en aan de zijkant van je kast 2 12V 12cm fans zet en die laat je op 5V lopen, heb je volgens mij weer een geinige airflow.

dus 2 fans tegen over de kaarten ik zal ff kijken

Als je die fans aan de zijkant boven je chipset plaatst, kan je die fan daar weghalen, en vervangen voor een heatsink. Scheelt ook weer lawaai.

dat fannetje hoor je zo i zo al bijna niet maar als er genoeg luchtstroom straks langs komt overweeg ik het weghalen ookal wil ik een raampje er in maken en ik vind dat klijne ronde fannetje wel mooi
Op vrijdag 15 maart 2002 07:37 schreef Mephisto het volgende:
Alpha Pal8045T met een Papst NGM op zuigen op je cpu. Hij wordt koel genoeg en je hoort hem praktisch niet. Ik heb nog twee casefans op 7 Volt draaien die de lucht uit de zijkant wegzuigen tegenover de proc. Hartstikke stil hoor!

dat is meteen weer een wat duure oplossing ik heb nu ook een hele goeie heatsink
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/BOX.jpg
alleen de fan maakt een tyfus herrie en ik wil wel een goeie luchtstroom over de sink houden
iemand enig idee of zon systeem op je cpu problemen kan gaan geven
ik denk dat hij zo i zo te zwaar is om alleen op de heatsink te bevestigen
dus ik hang hem ook aan de stroombron vast

• MokerHamer
op de zijkant van het doosje van de heatsink staat dat hij een
"air delivery van 37.6 CFM" nodig heeft
hoeveel is dat en ga ik dat hiermee haalen

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

er moet net zoveel lucht uit gaan als er in gaat

dus bovenop moeten er nog 2 uit blazen om ongeveer de airflow optimaal te laten lopen.. nu ontstaat er overdruk die in de meeste gevallen leidt tot hogere temperaturen

zou de onderste fan niet naar buiten laten blazen.. dan heb je helemaal geen airflow meer..

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

in jouw tekening gaat trouwens alle lucht door de voeding..

op korte termijn is dat geen probleem denk ik maar imho kan dit de levensduur van de voeding verkorten (als 't een beetje warm wordt daarbinnen)

ik dacht dat je vlak naast de cpu ook een gat voor cooler hebt zitten.. het zou wel ideaal zijn als daar een 8 cm fan zat die de warme lucht (naast de processor) weg zoog

dremel of zaag dat gat uit naar 8cm, je bent dan veel sneller van je warmte af.

misschien kan je een soort buizensysteem bouwen ofzo waarmee de lucht die naar binnen langs de processor wordt gezogen meteen weer verdwijnt naar buiten door dat andere gat.. dat moet de temperatuur toch erg naar beneden trekken en vooral de rest van t systeem zal koeler blijven
Pagina: 1