Toon posts:

'invert mouse' in de loop v/d tijd verandert?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het nu aan mij, of is in de loop van de tijd bij 3d games de richting waarin je kijkt en de muis beweegt omgedraait? Vroeger met Duke Nukem 3d of Quake bijvoorbeeld kan ik me niet herinneren een optie zoals 'invert mouse' te hebben gehad en ik speelde het gewoon met de configuratie van de installatie.

Maar het valt me de laatste tijd steeds meer op dat ik bij de nieuwere games telkes die 'invert mouse' aan moet vinken. Terwijl ppl die nog niet zo lang 3d games spelen en opgegroeid zijn met UT allemaal zonder 'invert mouse' spelen... Is het nu in de loop van de tijd verandert? Want opzich is het wel logischer dat muis naar voren omhoog kijken is. Maar ik kan er maar niet aan wennen.

PS, khad geen flauw idee waar dit topic heen moest.
maar hier zitten tenminste de ppl die het zouden moeten weten denk ik :P

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:15
Volgens mij heb ik altijd gespeeld met
muis naar voren == naar boven kijken
muis naar achteren == naar beneden kijken

En ik speel sinds Quake en Duke 3D, en daar zat naar mijn weten wel een "invert mouse" optie in, maar dat is zo lang geleden, dat weet ik echt niet meer. Als ik de cd ooit nog een keer vind, zal ik het wel ff proberen ;)

There is no magic.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:37

johnwoo

3S-GTE

Ik speel altijd met invert mouse. Zonder kan ik het echt niet :o

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Het is volgens mij maar net wat je gewend bent. Ik speel ook altijd invert, simpel omdat ik dat altijd heb gedaan en het voor mij het meest logisch aanvoelde.

Verwijderd

Als je gewoon in windows zit gaat je muis toch ook omhoog als je naar voren beweegt?
Waarom zou je dat in een spel anders willen zien?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 15 maart 2002 01:20 schreef BluB het volgende:
Als je gewoon in windows zit gaat je muis toch ook omhoog als je naar voren beweegt?
1: flight simulators waren de eerste echte 3d games, naar je toe is omhoog, van je af is omlaag.
2: als je omhoog kijkt beweeg je naar achter met je lichaam, bij omlaag kijken naar voor.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 01:20 schreef BluB het volgende:
:{

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 08:59
bij FLIG|-|T SIMS wil ik OM|-|OOG = BENEDEN

maar bij FPSen wil ik OM|-|OOG = errr.... OM|-|OOG :+

sorry, mn |-|toets is dood :P

Ik baal van flig|-|tsims die et doen zoals bij FPS :+

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 01:13 schreef Pizzaman het volgende:
Het is volgens mij maar net wat je gewend bent.
precies, maar ik vraag me dus af hoe het komt dat ik aan invert mouse ben gewend. Vroeger ging ik nooit al die instellingen langs. Ik kon dus ook nooit strafen en speelde met de pijltjes. Ik kan me niet voorstellen dat ik toen invert mouse bewust heb aangevinkt en me dat aan heb geleerd. Als die optie toen al bestond...
Op vrijdag 15 maart 2002 01:12 schreef johnwoo het volgende:
Ik speel altijd met invert mouse. Zonder kan ik het echt niet :o
mjah, ik heb een tijdje geprobeerd zonder invert te spelen en dat ging toen wel redelijk. Maar dan speel je weer een paar maandjes niet en dan weet je niet wat je overkomt :D

Maar het klotigste is dat ik nu met geen van beiden meer echt relaxt speel :'(

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Ik deed voordat ik computer games begon te spelen al vliegen met radiografische vliegtuigjes. Dan is het: knuppeltje naar je toe halen --> vliegtuig omhoog.
Zo speel ik nu dus ook mijn games: muis naar je toe is omhoog kijken.

Ik speel al sinds doom en duke. Dat was wel bij vrienden op de pc en die hadden geen mouse aim ingesteld. Dus ik weet niet hoe de originele muis instellingen waren.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:15
Doom hoefde je toch niet voor te richten met je muis? Of is het zo lang geleden dat dat al uit mijn geheugen is weggevaagt?

Verder speel ik bij Flightsims natuurlijk wel met muis (joystick in mijn geval) naar je toe is neus omhoog en andersom. Maar dat is opzich ook best logisch, in shooters ga ik het nog wel een keer proberen. Misschien kan ik dan wel iets raken ;)

There is no magic.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben gewoon gewend: Muis omhoog --> omhoog kijken.
En pijltje omhoog --> Naar voren lopen.

Met die pijltjestoetsen was ik dat gewoon gewend van oude spellen, dus heb ik dat gewoon zo gehouden. :)

Het is volgens mij idd gewoon wenning hoor.

🌞🍃

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Vriend van mij speelde altijd met invert... ik speelde altijd zonder. Vanaf het moment dat ik 'm bij iedere shooter inmaakte is hij overgestapt naar geen-invert :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

mouse invert is vet irritant :D

Nu ook met Flickr account

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
* pica speelt met invert.

Steam

• Epsilon
  • Laatst online: 16:11

Epsilon

ik heb SIN gespeelt waar je dus perse met een invert mouse moest spelen (of ik had de optie gewoon nie gevonden :) ).

Dat was alleen een beetje irri in het begin. Ik was er snel aan gewend. Nu speel ik zonder invert mouse, en ik moet het nou ook echt nie meer hebben.

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 15 maart 2002 16:33 schreef epsilon het volgende:
ik heb SIN gespeelt waar je dus perse met een invert mouse moest spelen (of ik had de optie gewoon nie gevonden :) ).
Erm... dat kon dus wel zonder invert he :P (en ik weet kan het weten.. heb het van het begin tot het eind gespeeld... Sin rules! :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

ik speelde altijd met invert mouse aan maar ik ben afgekickt :P

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59
ik kon bij sin die functie ook niet vinden, en ik heb eerst altijd met invert mouse gespeeld, maar nu doe ik "gewoon" omhoog = omhoog en omlaag = omlaag. was op het begin wel ff wennen. maar altijd als ik bij iemand was ging het altijd verkeerd als ik omhoog of omlaag wou kijken. daarom heb ik me maar wat anders aangewend.

• Epsilon
  • Laatst online: 16:11

Epsilon

Op vrijdag 15 maart 2002 17:09 schreef Marv het volgende:

[..]

Erm... dat kon dus wel zonder invert he :P (en ik weet kan het weten.. heb het van het begin tot het eind gespeeld... Sin rules! :))
ow :D
weer wa geleerd

maar sin was veel te makkelijk man
die gasten zijn echt zo stom als kweet nie wa
een HS heb je zo geschoten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

No inverting in life?.. Is no Life :)

Is mijn motto altijd maar :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 01:24 schreef GA!S het volgende:

[..]

1: flight simulators waren de eerste echte 3d games, naar je toe is omhoog, van je af is omlaag.
2: als je omhoog kijkt beweeg je naar achter met je lichaam, bij omlaag kijken naar voor.
Met jou kan ik praten.
Vliegtuigen werken idd in het echt ook zo en daar is vast wel over nagedacht. Invert komt bij mij ook heel natuurlijk over.

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Op vrijdag 15 maart 2002 21:03 schreef Dr.DK het volgende:

[..]

Met jou kan ik praten.
Vliegtuigen werken idd in het echt ook zo en daar is vast wel over nagedacht. Invert komt bij mij ook heel natuurlijk over.
Kan wel zo zijn, maar een vliegtuig is toch nog altijd wel iets anders dan je hoofd in een fps. :) Bovendien speel ik vliegspellen altijd met de toestjes, en dat is toch heel wat anders dan muize :Y)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Bridge commander heeft ook geen invert optie :{

Steam

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:48
Op vrijdag 15 maart 2002 22:17 schreef JeanLucPicard het volgende:
Bridge commander heeft ook geen invert optie :{
Ach dan zet je toch gewoon je monitor op de kop >:) :D

Verwijderd

Ik speelde zelf Quake2 als eerste shooter, met inverted mouse. Totdat ik eens een weekje bij familie logeerde en mijn neef zonder inverted mouse speelde en ik het niet mocht veranderen. Sindsdien speel ik alles zonder inverted.
Pagina: 1