Toon posts:

ADSL doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was bezig met ADSL(planet advanced) te installeren op Win2k pro,nu loop ik tegen het volgende probleem aan..

Alles gedaan volgens de handleiding..

Ik kan verbinding maken met de inbelverbinding.
Ik krijg een publiek ipnummer, subnetmask (255.255.255.255) dns enz enz toegewezen...
Ik kan het 10.0 nummer van het modem zelf pingen en ook in de browser krijgen..

Alleen kan ik niet internet op.. ik kan geen nummer anders dan mijn eigen publieke ip nummer pingen.. zelfs de dns niet.. Het lijkt dus alsof hij niet weet dat ie over de gateway(mijn eigen publieke ip-nummer) heen moet..

Gaat mij ff teboven :'( misschien heeft iemand een tip ??

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:09
Krijg je wel een ip adres ?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Op vrijdag 15 maart 2002 00:36 schreef -Marco- het volgende:
Hallo,

Ik was bezig met ADSL(planet advanced) te installeren op Win2k pro,nu loop ik tegen het volgende probleem aan..

Alles gedaan volgens de handleiding..

Ik kan verbinding maken met de inbelverbinding.
Ik krijg een publiek ipnummer, subnetmask (255.255.255.255) dns enz enz toegewezen...
Ik kan het 10.0 nummer van het modem zelf pingen en ook in de browser krijgen..

Alleen kan ik niet internet op.. ik kan geen nummer anders dan mijn eigen publieke ip nummer pingen.. zelfs de dns niet.. Het lijkt dus alsof hij niet weet dat ie over de gateway(mijn eigen publieke ip-nummer) heen moet..

Gaat mij ff teboven :'( misschien heeft iemand een tip ??
Heb je servicepack 2 geinstalleerd?
en Subnetmask was 255.255.255.0 toch....

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 00:38 schreef DJkim het volgende:

[..]

Heb je servicepack 2 geinstalleerd?
en Subnetmask was 255.255.255.0 toch....
Ja.. ik krijg een ip .. en subnet mask 255.255.255.255 de standaard gateway is hetzelfde als mijn ip... door dit subnetmask lijkt mij dat alles wat anders is als mijn eigen ip dus over de gateway heen gestuurd wordt.. op zich dus niet verkeerd... (tenminste dat lijkt mij..)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:09
Vreemd want bij xs4all is je eigen ip zeker de gateway niet.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Loginnaam verkeerd ingevoerd?
Bij xs4all moet je met een basic pakket @xs4all-basic-adsl achter je loginnaam zetten, als je er @xs4all-fast-adsl erachter zet belt ie wel in alleen kun je niet het internet op.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik had hetzelfde probleem ook.
Onder je opties moet je zorgen dat het vinkje Enable Software Compression uit staat. En in de TCP/IP eigenschappen IP Header compression moet ook uitstaan.

Hope it helped you.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best eens kunnen... ik heb namelijk de handel even aan de praat gehad, maar na het installeren van winroute ben ik nog wat wezen rommelen met de netwerkkaarten dus kan best dat ik dat vinkje ergens heb staan...

tnx >:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
je kan beter die handleiding weggooien en de guide van de site van xs4all volgen.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1