Chello reclame :?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals jullie weten gaat het niet zo lekker met UPC. Het komt er op neer dat ze bijna failliet zijn.

Toch valt het mij op dat ze nog steeds nieuwe leden werven. Overal hier in de stad zie ik Chello reclame borden op bushaltes en langs de weg.
Maar ook op radio 538 hoor ik regelmatig commercials voorbij komen. (gisteren, 13 maart, nog) Alsof reclame op 538 zo goedkoop is..

Waarom doet een bedrijf dat tot de nek in de schulden zit dit nog?
Ten eerste kunnen ze nieuwe klanten niks bieden. Hun netwerk zit overvol. De zooi is overbelast en dat is te merken aan vele storingen en traagheden in vele regio's. Als ze toch nieuwe klanten willen moeten ze dit doen op plaatsen WAAR NOG RUIMTE IS (dus waar tweakers wonen die 190 kb/sec trekken). Hier in Leeuwarden, in Aldlân, is dat niet het geval en toch struikel je over de Chello reclame-borden. Geld voor uitbreiding is er niet en dit zal daarom voorlopig niet gebeuren.

Ten tweede vraag ik me af of het wel fatsoenlijk is om klanten te lokken naar een bedrijf waarvan het de vraag is of het over drie maanden nog bestaat.

Ten derde vind ik het ronduit onbeschoft richting bestaande klanten om geld uit te geven aan deze zinloze campagnes in plaats van de huidige klanten die erg veel te lijden hebben, te helpen. Bovendien heeft het gemiddelde Chello-slachtoffer als je van fatsoensnormen uit gaat gewoon recht op gemiddeld 200 Euro restitutie (als ik de rampzalige situatie die ik had en mijn vrienden hier nog steeds hebben bekijk)
Toppunt hier in is dat onder die borden een 0800-nummer staat waar je je kunt opgeven terwijl bestaande klanten naar een 0900-nummer moeten bellen, zelfs bij storingen waar ze niks aan kunnen doen!

Wat vinden jullie van deze praktijken?

Wat ik mij ook afvraag: In hoeverre kan de reclame codecommissie hier niks aan doen?
Borden die aangeven dat je 24 uur per dag internet hebt ophangen in een wijk waar je wekelijks een paar uren downtime hebt en zeer lage snelheden vind ik behoorlijk misleidend.

Jullie meningen..

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

jah k snap meerdere dingen van chello , upc , niet

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk en staat ten volste in je recht.
Als wij (chello-)tweakers massaal een klacht indienen, dan wordt er misschien aandacht aan besteedt :?
Het is natuurlijk het toppunt van misleiding wat er hier gebeurt :r

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-08 10:00
Op vrijdag 15 maart 2002 06:15 schreef DraiC het volgende:
Je hebt helemaal gelijk en staat ten volste in je recht.
Als wij (chello-)tweakers massaal een klacht indienen, dan wordt er misschien aandacht aan besteedt :?
Het is natuurlijk het toppunt van misleiding wat er hier gebeurt :r
Done. :o

Verwijderd

hier in Drachten is geen reclame van chello .. maar de laatste dagen is chello weer HEERLIJK PLAT ! die DNS server daar begeeft het gewoon elke dag wel even de laatste week :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie ook reclame van Chello in abri's waar helemaal geen Chello is .... :+

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28
Hoe meer leden hoe meer chello waard is als 1 of andere bedrijf het wil overkopen/nemen hoe noem je dat :/
En dat leverd heel wat meer op dan die paar advertentie's.
En oja hier prima chello (hellevoetsluis). goede ping altijd maximale download en heeeeeeel soms storing maar is 2x voorgekomen en 1x daarvan door kapotte zekering hier in de wijk (hun schuld dus niet)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Misschien weten ze nieteens meer dat daar reclame maken? Zal me iig niks verbazen :+

-

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Klacht is verstuurd >:)

Ik snap niet wat het probleem is hoor bij die gasten. HEt netwerk is up maar de servers vertikken het regelmatig in Amsterdam.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 18:18

BierPul

2 koffie graag

Om welke reden hebben jullie recht op restitutie bij mij trokken ze deze maand maar ff 20 maanden abbonement in 1 keer af ;( terwijl ik die wel netjes betaald had :)

Een storno kaart bij de bank halen doet dan echt wonderen :)

Ja man

Verwijderd

Tuurlijk blijven ze klanten werven, dat doet KPN immers ook en die hebben zo mogelijk een nog grotere schuldenlast. En de benodigde capaciteit komt er straks vanzelf wel, indien die 5GB limiet voor iedereen gaat gelden...

Er zijn namleijk 2 manieren om een balans te vinden tussen de hoeveelheid klanten en de benodigde capaciteit.

1- hoe meer klanten deste meer capaciteit verzorgen.
2- hoe meer klanten, deste lager een downloadlimiet.

UPC kennende zullen ze het in de richting van het laatste zoeken :(

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

JJJ

Op vrijdag 15 maart 2002 09:28 schreef freaky1983 het volgende:
hier in Drachten is geen reclame van chello .. maar de laatste dagen is chello weer HEERLIJK PLAT ! die DNS server daar begeeft het gewoon elke dag wel even de laatste week :?
Hehe... De Wilgen hiero... ik heb gewoon dns servers van xs4all ingesteld... die zijn een stuk beter :P

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Huh, zijn er nog mensen die chello DNS servers gebruiken? :o

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 20:49 schreef jep het volgende:
Huh, zijn er nog mensen die chello DNS servers gebruiken? :o
Ik d8 ook al.. hehe :)

• Paquito
  • Niet online
Misschien hebben ze nog contracten lopen ofzo? Bij 538 etc voor zolang reclame.

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Wij zijn gister en eergister trouwens gebelt door een jonge dame van upc die vroeg waarvan we gebruik maakte.

Toen ik vervolgens zei: chello en televisie begon ze met tvplus en telefoon aan te smeren :+

Ik dacht ook, bespaar je de moeite meid :D

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 11:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kwam zo'n loser aan de deur of ik ook intresse had voor UPC produkten....maar ik heb al jaren chello en priority |:(

Hij vroeg toen vervolgens dat mijn ervaring was met Chello. Met een zeer sarcatische stem zei ik dat het er wel eens uitlag. Ik moest dan maar even de gratis storingslijn 0800-1424 gaan bellen. Ik moest de man erop attenderem dat het nummer niet meer in gebruik was, waarop de man mij een heel leuk lokaal nummer gaf wat achter die 0900-lijn hangt :)

/dev/null

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

lokaal nummer, LOL
die telefoontjes worden vaak niet opgenomen,tis dat je het weet :)
Dat nummer op de reclameborden is van de sales afdeling.
Nou, ik heb bij de klantenservice gewerkt..sales zijn (NO OFFENSE) mensen die weinig weten en vaak gewoon niet eens Nederlands kunnen..vreselijk.
Gewoon geen UPC produkten nemen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

maar sales kan je wel weer (intern) doorverbinden naar dat 0900 nummer.
sinds wanneer bestaat dat 0800-klachten nummer nier meer? (ik heb anderhalve maand geleden daar nog probleemloos heen kunnen bellen nl.)

Van klussen krijg je grijze haren

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

radial

Watch out

Op vrijdag 15 maart 2002 00:23 schreef svdmeer het volgende:
Ten tweede vraag ik me af of het wel fatsoenlijk is om klanten te lokken naar een bedrijf waarvan het de vraag is of het over drie maanden nog bestaat.
100% gelijk als je alle verhalen leest en hoort over UPC dat ze het zelfs verekken om rente te betalen en dat ze zelfs geen geld meer hebben om investeringen te doen in het bestaande "netwerk", wat dus momenteel weer om te huilen is, Dit is dus niet tegen de technische en service medewerkers bedoeld, die zorgen zonder enige steun van bovenaf dat het nog redelijk in de lucht blijft
Ten derde vind ik het ronduit onbeschoft richting bestaande klanten om geld uit te geven aan deze zinloze campagnes in plaats van de huidige klanten die erg veel te lijden hebben,...
Laat ze zorgen dat het internet waar het voor UPC allemaal mee begonnen is een hogere prioriteit krijgt dan het momenteel heeft.
Wat vinden jullie van deze praktijken?
Waardeloos reclame maken voor iets wat bijna ten dode opgeschreven is.
Wat ik mij ook afvraag: In hoeverre kan de reclame codecommissie hier niks aan doen?
Geen idee maar als we met genoeg mensen naar de rcc een bericht sturen wordt er misschien aandacht aan gegeven.

20xSF170s - ozo

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik belde laatst (alweer) naar Chello omdat me internet het niet deed. Na lang wachten 20 minuten heb ik opgehangen. Ik belde daarna weer maar nu om me zogenaamd als nieuwe abbonee aan te melden, wat denk je? weer onzettend lang wachten 20 min =) zullen wel niet al te veel nieuwe klanten bijkomen denk ik zo. Kortom chello is bagger en het meest beroerde bedrijf. Mijn advies neem ADSL (cistron) zoals een bedrijf hoort te werken.

hoi

Pagina: 1