Toon posts:

Temperatuur goed van Proc en voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mede tweakers,
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2586692098
Hier ff een vraag over de temperatuur van mijn Pentium 1,8 Ghz.... Vinden jullie dit te hoog, of is het normaal dat die temperatuur van het power/aux zo hoog is?? En mijn temp van de proc. is nu 57 graden, maar wil ook nog wel eens 65 worden als ik hem aan het stressen ben. Ik heb het idee dat er helemaal geen sensor op mijn mobo zit? Ik heb ff gekeken wat voor mobo ik heb, en dat is een MD-3000 Micro ATX Mainboard van MSI.... zegt jullie dat dan wat?
Kon er dus met de search nix over vinden :? Zie veel over AMD proc temps, maar niet over de mijne ;(
BTW.... kan Sisoft Sandra er naast zitten? Want mijn systeempje draaid al denk zo'n 4 maanden rots stabiel... heb nog geen vastloper of iets anders vreemds gehad *D

Hoop op veel meningen en ideeen van jullie mede tweakers :Y)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zoals sisoft het aangeeft is je mainboard temperatuur 57 graden en je processor 83 graden.
Er zijn maar twee sensors. De ene is de mainboard sensor en de andere is de interne diode van de processor.
Voel eens met je hand aan de heatsink van je processor. Als je je hieraan verbrandt, dan klopt die 83 graden en moet je hier echt wat aan gaan doen. Als deze niet zo heet is, dan klopt er niet veel van.
Een mainboard temperatuur van 57 graden haal ik nog niet met mijn laptop. >:)
Installeer een motherboard monitor of kijk eens in de bios.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik zou niet van sisoft uitgaan, maar van de temp die in de bios aangegeven wordt, schijnt wat betrouwbaarder te zijn.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij mij staat de power/aux temperatuur in sandra ook altijd op 83 graden. Lijkt me dat het een standaardwaarde is die ingevuld wordt, want er klopt echt helemaal niets van.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Wow... nu al antwoord :)

Oke... heb het volgende nu ff snel gedaan.... Heb ff zijkant van mijn systeem kast open gemaakt en gevoelt aan van alles en nog wat... En moet zeggen dat mijn videokaart nog het warmst aanvoelt.... ik kan de processor niet voellen qua warmte... zit heeeeele grote fan op met koelribben enz... en dan moet ik die er af slopen.... :( Maar ik heb dus ook ff aan de andere kant van de processor gevoeld (andere kant van printplaat waar hij op zit) en het gekke is dat hij juist heel erg lauw aanvoeld :? Zou Sisoft er dan toch naast zitten? O, en heb al ff in het Bios gekeken... maar daar kan ik helaas nixs over temperatuur vinden :(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op donderdag 14 maart 2002 23:50 schreef Rick2001 het volgende:
Voel eens met je hand aan de heatsink van je processor. Als je je hieraan verbrandt, dan klopt die 83 graden en moet je hier echt wat aan gaan doen. Als deze niet zo heet is, dan klopt er niet veel van.
Als de heatsink er niet goed op zit dan kan de cpu zijn warmte niet goed kwijt en wordt de heatsink dus ook niet warm, denk zeg het maar even :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 15 maart 2002 00:03 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Als de heatsink er niet goed op zit dan kan de cpu zijn warmte niet goed kwijt en wordt de heatsink dus ook niet warm, denk zeg het maar even :)
Ja, dat klopt wel, maar als je heatsink er niet goed opzit en je processor wordt 83 graden, geloof maar dat je die warmte wel voelt en je heatsink ook wel warm aanvoelt. Zelfs al zit die heatsink scheef. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 00:03 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Alle meningen zijn welkom hoor :) Maar ik heb ff gekeken of hij goed vast zit, en ik moet je zeggen... hij zit zelfs zo vast dat als ik de 2 beugels los wil krijgen ik er denk ik grof geweld bij zou moeten gebruiken *D

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op vrijdag 15 maart 2002 00:08 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel, maar als je heatsink er niet goed opzit en je processor wordt 83 graden, geloof maar dat je die warmte wel voelt en je heatsink ook wel warm aanvoelt. Zelfs al zit die heatsink scheef. :)
Als die heatsink scheef op een hoekje van de cpu balanceert heeft ie nouwelijks contact met de cpu, en misschien voelt ie dan wel warm aan maar je handen zul je er zeker niet aan branden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ahummmm.... weet niemand van jullie of er op mijn moederbord een temperatuur sensor zit? En zo ja ... hoe kan ik hem vinden dan, want ik zie alleen maar een paar draadjes van de koeler naar mijn moederbord gaan. Zit hij soms op het moederbord dan..... kweed niet waar kan hem niet vinden, en in het bios staat ook al niks :(

Verwijderd

Topicstarter
Ummmmm iemand een idee :?

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
De sencor van de cpu kun je pas vinden als je hem eraf hebt van hij zit er onder.

Verwijderd

Vraagje aan stable , is t een aldi computer?
ik heb het zelfde probleem
( ik denk n.l. dat de sensoren F****D-up zijn )

alles is koel en toch een weirde readout :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:45 schreef 2tweak1 het volgende:
Vraagje aan stable , is t een aldi computer?
ik heb het zelfde probleem
( ik denk n.l. dat de sensoren F****D-up zijn )

alles is koel en toch een weirde readout :)
Yep het is een Aldi PCtje ja :) En ik moet zeggen dat hij me best goed bevalt... maar inderdaad die temperatuur he... die wordt gewoon volgens mij helemaal weird uitgereaderd |:(
Als ik namelijk ga voelen dan voelt hij dus echt niet warmer dan mijn Celeron 1,2 giegje.... en die geeft aan in het bios dat hij maar 38 C is :Y)
Pagina: 1