Ik zou het echt niet weten. Heb al vaker van deze vragen gekregen, maar niet echt iemand kunnen helpen hiermee.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
ja is lastig... maar heb nu dual PII 350Mhz cpu's die in een 66Mhz fsb systeem zitten (LX chipset).. en dan krijg je 233Mhz...dus zonde.
Is volgens mij nog wel sneller dan P2 333
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Het is voor een Compaq Professional Workstation, ik kan geen multipliers aanpassen. Max is dus de PII 333Op donderdag 14 maart 2002 23:45 schreef Sparhawk het volgende:
Waarom pak je geen 2X Celeron 533 met convertorkaartjes?
Is volgens mij nog wel sneller dan P2 333
Hier zit nog zo'n "oude" verzamelaar die vaak wel het e.e.a. heeft liggen...
Wordt anders toch marktplaats enzo afstruinen
Zuid Holland, Rotterdam... maar afstanden zijn geen probleemOp donderdag 14 maart 2002 23:48 schreef TheBoneCollector het volgende:
Welke regio woon je
Hier zit nog zo'n "oude" verzamelaar die vaak wel het e.e.a. heeft liggen...
Wordt anders toch marktplaats enzo afstruinen
Is regio Alkmaar btw
Ja, maar dat is toch helemaal niet interessant, omdat intel bij die celerons fixed multiplier heeft. Als je je bord WEL zou kunnen instellen negeert je processor dat toch lekker, en dat is ook precies de grap, ookal kan je moederbord niet zo'n hoge multipier aan, het gaat nog steeds wel goed...Op donderdag 14 maart 2002 23:46 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
Het is voor een Compaq Professional Workstation, ik kan geen multipliers aanpassen. Max is dus de PII 333
bedankt!Op donderdag 14 maart 2002 23:51 schreef TheBoneCollector het volgende:
Kan je morgen even een tel.nr mailen....is wel lache die vent...krijgt van alles en sloopt alles uit elkaar...bakken vol, je kent dat wel..."zoek daar maar in" hahaha...enne prijsach, net hoe zijn bui is
Is regio Alkmaar btw
ja maar ik weet dus niet of een MP van 8 werkt op dit MoBo...Op donderdag 14 maart 2002 23:51 schreef Sparhawk het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch helemaal niet interessant, omdat intel bij die celerons fixed multiplier heeft. Als je je bord WEL zou kunnen instellen negeert je processor dat toch lekker, en dat is ook precies de grap, ookal kan je moederbord niet zo'n hoge multipier aan, het gaat nog steeds wel goed...
Wie weet heeft ie wat, maar verwacht er ook niet zo heel veel van hoor....maar ja nooit geschoten.......
nou, als er een celeron 300A op kan (4.5 X 66) dan zou een celeron 533 (8 X 66) ook gewoon moeten kunnen ...Op donderdag 14 maart 2002 23:53 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
ja maar ik weet dus niet of een MP van 8 werkt op dit MoBo...
Kun je dat anders niet eens uitproberen, of kijken of er in de biosupdates van het bord geen ""officiele"" ondersteuning voor celeron 533 inzit?
P.s. Gaat wel snel zo
Ik heb nergens gezien dat een Cel300A er op gaat werkenOp donderdag 14 maart 2002 23:56 schreef Sparhawk het volgende:
[..]
nou, als er een celeron 300A op kan (4.5 X 66) dan zou een celeron 533 (8 X 66) ook gewoon moeten kunnen ...
Kun je dat anders niet eens uitproberen, of kijken of er in de biosupdates van het bord geen ""officiele"" ondersteuning voor celeron 533 inzit?
P.s. Gaat wel snel zo![]()
kijk als het idd geen probleem (MP) dan kan ik ook 2 Cel 633Mhz CPU's nemen
Heb nu een P2-266 in server, wil m richting 333 trappen.
Maar ja, server = LX based, dus 333 max...
Celeron wil ik niet
karelruijbroek@hotmail.comOp donderdag 14 maart 2002 23:57 schreef TheBoneCollector het volgende:
Eehhh je mail "staat uit" in je profile...waar mag het heen![]()
NEE dat kan waarschijnlijk niet, want dat is de Celeron 2 (FCPGA enzo) Als je mazzel hebt kan het wel, maar daar moet wel echt officiële ondersteuning voor zijn in je bios, en die dingen werken op een heel laag voltage, wat je moederbord waarschijnlijk niet kan leveren.Op donderdag 14 maart 2002 23:58 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezien dat een Cel300A er op gaat werken
kijk als het idd geen probleem (MP) dan kan ik ook 2 Cel 633Mhz CPU's nemenmaar ik weet het dus niet. Het is natuurlijk wel Compaq en het is een Dual LX chipset..
EDIT Ik ken geen enkel LX mobo waar een celeron2 inkan...
maar heb je het getest met Celerons ? want 2x 633 of 733Mhz is VEEL sneller dan 2x PII 333MhzOp donderdag 14 maart 2002 23:58 schreef DJSmiley het volgende:
Hier nog iemand die een P2-333 zoekt!
Celeron wil ik niet
Want? het is toch echt wel sneller hoor....:)Op donderdag 14 maart 2002 23:58 schreef DJSmiley het volgende:
Hier nog iemand die een P2-333 zoekt!
Celeron wil ik niet
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
ik ga toch twijfelen... kijk voor het MB is het niks anders dan een MP en een FSB van 66Op vrijdag 15 maart 2002 00:00 schreef Sparhawk het volgende:
[..]
NEE dat kan waarschijnlijk niet, want dat is de Celeron 2 (FCPGA enzo) Als je mazzel hebt kan het wel, maar daar moet wel echt officiële ondersteuning voor zijn in je bios, en die dingen werken op een heel laag voltage, wat je moederbord waarschijnlijk niet kan leveren.
Precies, en behalve de multiplier zijn al die celerons wel gelijk.....Op vrijdag 15 maart 2002 00:03 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
ik ga toch twijfelen... kijk voor het MB is het niks anders dan een MP en een FSB van 66
(afgezien van het verschil in package tussen sommigen...)
Het is een single cpu bak die ik hebOp vrijdag 15 maart 2002 00:01 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
maar heb je het getest met Celerons ? want 2x 633 of 733Mhz is VEEL sneller dan 2x PII 333Mhz
Een 633 [Edit: bedoel natuurlijk 533, die is nog t oude type cel) celeronnetje is een optie natuurlijk ja..
Maar ja, iemand een idee of mn servertje dat wil? (geen zin om een cpu te scoren, die dan niet werkt). Servertje is wel een compaq... dus da's maybe wel lastig. iig, is een Prosignia 200
Kijk je wel uit!Op vrijdag 15 maart 2002 00:07 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Het is een single cpu bak die ik heb
Een 633 celeronnetje is een optie natuurlijk ja..
Maar ja, iemand een idee of mn servertje dat wil? (geen zin om een cpu te scoren, die dan niet werkt). Servertje is wel een compaq... dus da's maybe wel lastig. iig, is een Prosignia 200
Zoals ik al eerder zei, een celeron 566A en hoger is een celeron 2, en dan moet je zeker weten dat het bord het ondersteunt... je kunt wel veilig tot celeron 533 gaan..
(Ik geloof zelfs ook 566 (ZONDER A))
ik denk dat de vraag nu is : tot welke MP kan een LX MB..Op vrijdag 15 maart 2002 00:04 schreef Sparhawk het volgende:
Precies, en behalve de multiplier zijn al die celerons wel gelijk.....
(afgezien van het verschil in package tussen sommigen...)
ga effe bij op de Intel site kijken..
nou, zoals ik al vaker gezegd hebOp vrijdag 15 maart 2002 00:10 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
ik denk dat de vraag nu is : tot welke MP kan een LX MB..
ga effe bij op de Intel site kijken..
MP is niet interessant...LX kan celeron1 aan, dus tot 533 (of 566, weet niet zeker of de celeron1 ook nog in 566 is uitgekomen.)
Maarhe, 533 zou zonder problemen moeten kunnen
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een convertorkaartje van Slot 1 naar socket FPGA
Celeron 533 PPGA for socket 370, 128k L2 cache - OEM
of deze:
(SOCKET 370) Celeron® 566MHz - SAME STEP GUARANTEED ON MULTIPLE CPUS INCLUDES 15 Day Dealer Warranty - FCPGA Flip Chip - 128K - Coppermine - OEM - 566 MHz
Ja, alleen als je dus een slot 1 moederbord hebt, moet je dus gebruikmaken van een convertorkaartje...Op vrijdag 15 maart 2002 00:13 schreef Karel2001 het volgende:
dus het gaat om deze: ?
Celeron 533 PPGA for socket 370, 128k L2 cache - OEM
Die dingen heten slockets...
P.s. Ik weet het vrij zeker dat het werkt
Gewoon voor alle zekerheid...
van die slockets dat weet ikOp vrijdag 15 maart 2002 00:14 schreef Sparhawk het volgende:
[..]
Ja, alleen als je dus een slot 1 moederbord hebt, moet je dus gebruikmaken van een convertorkaartje...
Die dingen heten slockets...
P.s. Ik weet het vrij zeker dat het werkt,alleen ik ben NIET verantwoordelijk als het misgaat. Kijk anders even in de search, of open er een nieuw topic over ....
![]()
Gewoon voor alle zekerheid...
kijk die 533 kosten $26 in de US dus dat is nog eens te doen..weet alleen niet wat die converter kaartjes kosten
Mooi :-)Op vrijdag 15 maart 2002 00:16 schreef Karel2001 het volgende:
[..]
van die slockets dat weet ik
kijk die 533 kosten $26 in de US dus dat is nog eens te doen..weet alleen niet wat die converter kaartjes kosten
je moet dus even goed oppassen met die celeron 566. Die is er geloof ik zowel in celeron1 als in celeron2 uitvoering. Die celeron2 heet dan ook 566A (let op de A) alleen heel vaak zijn bedrijven niet echt heel geweldig in het aangeven van het verschil tussen die 2 in de prijslijsten...
convertorkaartjes heb ik in nederland wel eens gekocht voor fl 25,- maar ik zou niet weten waar ze nu te krijgen zijn...
p.s. Probeer nog wel even echt zekerheid te krijgen of die celeron 533 werkt
Zou ook lullig zijn als het toch niet zou werken.
p.p.s ff weg, hamburgers eten
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
P.S Is dit de moeite waard, ben namelijk aan ut twijfelen om zo'n systeempje te kopen! Of kan ik beter voor een nieuwer bord gaan? (het is maar bedoeld als experimenteer pc/servertje)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
waar heb je dat gelezen van die bios upgrade ? je praat over een Compaq MB... ik kan niets vinden op de site van AGB...Op vrijdag 15 maart 2002 18:14 schreef RAID-0 het volgende:
IDD bij ABG computers hebben ze ook zo'n dual mobo waar je PII tot max 333mhz op kunt prikken normaal. Ze zetten er ook bij dat als je de bios upgraded, je er 2x Celeron 533 PPGA op kunt zetten (in samenwerking met slockets natuurlijk).
P.S Is dit de moeite waard, ben namelijk aan ut twijfelen om zo'n systeempje te kopen! Of kan ik beter voor een nieuwer bord gaan? (het is maar bedoeld als experimenteer pc/servertje)
Ik heb besloten om idd 2x Celeron 533Mhz ppga te kopen met slotket kaartjes :)(weet nog niet waar, misschien USA) Wat ook wel tof is dat de huidige PII's die erop zitten maar tot 512MB intern geheugen weten te gebruiken, meer = trager (Officieel volgens Intel PII grens mem), de Celerons kunnen volgens mij tot 4GB, ik hier nog genoeg modules liggen om tot 1GB te gaan
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
MP boeit niet mobo "moet" wel doen wat de proc zegt!
dus als de proc zegt 8 dan is het acht ongeacht of het mobo het ondersteund.
celly 2's kunnen NIET dual!!!
celly 1 wel (= t/m 533 MHz er zijn ook 533Mhz celly 2's deze heten 533A)
je moet wel speciale converter kaartejs kopen die dual ondersteunen!
het boeit ook niet of het moderbord de proc herkend...hij noemt hem dan misschien anders, but who cares!
waarschijnlijk gaat enkel celly 2 met een goede converter ook wel werken celly 2 is 66Mhz FSB t/m 766Mhz (daarna 100 FSB)
dual celly 533 is zo veel sneller als dual P2 333
dus altijd doen...je zou ze zelfs wat kunne OC met een FSB van 75Mhz (werkt meestal wel)
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)