Losse DVDspeler naast een Video-recorder?

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Op het moment heb ik een videorecoder onder mijn tv staan, maar ik wil eigelijk nu een DVDspeler gaan kopen, maar ik stuit op wat probleempjes.

Want hoe zit het bijvoorbeeld met de kabels? Kan ik de DVD tussen de TV en videorecorder zetten? Ik heb hier wel iets gevonden, waar je meerdere scartkabels op kan aansluiten. Maar dan zit ik nog met het geluid!
Ik heb op de stereo maar één aansluiting voor geluid, en die is bezet door de videorecorder... En om nou steeds die kabels om te gaan leggen heb ik niet echt oren naar |:(

Hoe hebben jullie dit gedaan?

[edit]typen blijft moeilijk ;)[/edit]

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik heb idd zo'n scart ding gebruikt om mn video en dvd op aan te sluiten.. dat werkt ook gewoon goed enzo.. Maar ik gebruik gewoon het geluid van mn tv, niet van mn stereo (daar zit mn pc op aangesloten).

Hoe je dat dan zou kunnen fixen weet ik zo snel ook niet, maar er zal vast wel iets op te vinden zijn...

• Neejoh
Op donderdag 14 maart 2002 23:38 schreef devv05 het volgende:
Ik heb idd zo'n scart ding gebruikt om mn video en dvd op aan te sluiten.. dat werkt ook gewoon goed enzo.. Maar ik gebruik gewoon het geluid van mn tv, niet van mn stereo (daar zit mn pc op aangesloten).

Hoe je dat dan zou kunnen fixen weet ik zo snel ook niet, maar er zal vast wel iets op te vinden zijn...
Dat hoop ik toch wel *D

Maar het geluid op de tv is zo mooi niet meer, en dat zijn maar 2boxen. De stereo heeft ook satalietboxen enz :)

Verwijderd

je kunt de ingang van de stereo verdubbelen door daar eerst splitters aan te hangen (tulp neem ik aan?) dan zou het gewoon moeten werken! :) heb ik ook namelijk!

• Neejoh
Op donderdag 14 maart 2002 23:42 schreef Juustem het volgende:
je kunt de ingang van de stereo verdubbelen door daar eerst splitters aan te hangen (tulp neem ik aan?) dan zou het gewoon moeten werken! :) heb ik ook namelijk!
And Tulp it is :)

Maar daar zijn dus ook splitters voor :?

Verwijderd

dvd scart -> video scart av2, video scart 1 -> tv scart.
Dan sluit je gewoon je stero aan op je tv, simpel is that! :D

En als je op je stereo maar in input hebt dan koop je voor ongeveer 5 euro een splitter, ez :)

TIP: Koop dvdspeler met VCD en vooral SVCD optie, dan kan je mpg fils op cd branden en op je tv bekijken, ik heb er ook een met svcd optie; stoer ding man! Ik kan nu al mijn Band of Brothers SVCD afleveringen (1 afl p/cd), Lord of the rings (4x SVCD) en Ali (met will smith ja) (3x SVCD) bekijken in breedbeeld op mijn tv :D

• Neejoh
Op vrijdag 15 maart 2002 00:09 schreef novagamer het volgende:

En als je op je stereo maar in input hebt dan koop je voor ongeveer 5 euro een splitter, ez :)

TIP: Koop dvdspeler met VCD en vooral SVCD optie, dan kan je mpg fils op cd branden en op je tv bekijken, ik heb er ook een met svcd optie; stoer ding man! Ik kan nu al mijn Band of Brothers SVCD afleveringen (1 afl p/cd), Lord of the rings (4x SVCD) en Ali (met will smith ja) (3x SVCD) bekijken in breedbeeld op mijn tv :D
Kewl :D

ff wat specs over mijn DVD-spelertje die ik ga bestellen:
Mustek DVD-speler V-560 (zilver)
Playback van DVD, VCD, audio-cd, MP3, cd-r, cd-rw, SV-cd en DVCD. Ondersteuning van PAl en NTSC, 16:9 en 4:3 formaten. AC3 decoder voor 5.1 digitale uitgang. Uitgang voor composite, S-video en Scart. Infrarood afstandbedining en OSD.

€154 bij conrad *D
Ik weet het, hij blijkt wat lawaai te maken, maar ik wil gewoon een goedkope DVDspeler hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 00:09 schreef novagamer het volgende:

Dit is te makkelijk gedacht, je komt dan namelijk in de problemen met de Macrovision kopieerbeveiliging.
Je moet de DVD-speler direct op je TV aansluiten, anders hebt je verneukt beeld.

• Neejoh
Op vrijdag 15 maart 2002 00:37 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Dit is te makkelijk gedacht, je komt dan namelijk in de problemen met de Macrovision kopieerbeveiliging.
Je moet de DVD-speler direct op je TV aansluiten, anders hebt je verneukt beeld.
Damnit :(

Maar als ik dus zo'n scartsplit geval koop, en zo'n tulp-splitter voor op de radio moet het goed zijn ?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Met zo'n scart spiltter en een audiosplitter moet het wel lukken. Je zou eventueel kunnen kijken of je macrovision op je dvd speler uit kan schakelen, dan kun je de dvd speler gewoon aan je videorecorder hangen.

• Neejoh
Op vrijdag 15 maart 2002 13:27 schreef Asclepius het volgende:
Met zo'n scart spiltter en een audiosplitter moet het wel lukken. Je zou eventueel kunnen kijken of je macrovision op je dvd speler uit kan schakelen, dan kun je de dvd speler gewoon aan je videorecorder hangen.
Ik heb hier wel een boel hacks. maar niet die jij bedoelt.. helaas.........
Pagina: 1