[debian] Samba onzichtbaar & "workgroup"in windows

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb Debian 2.2R5 geinstalleerd, met als packages Samba, ssh en de midnight commander.
Ik had een install met een werkende samba server. Daarvan voor een nieuwe install smb.conf gekopieerd, /etc/fstab gekopieerd.

Toen nieuwe install, mappen aangemaakt in /mnt

Nu is de samba machine nergens meer te zien in de verkenner. Wel bereikbaar met ssh. Verder komt er ineens een werkgroep "workgroup" in de verkenner tevoorschijn, terwijl samba toch duidelijk orders heeft om als werkgroep VROEM te hebben.

Waar moet ik dit zoeken? "Workgroup" kan ik niet bij komen en als ik in de verkenner het IP adres invoer van de server krijg ik de melding dat de toegang geweigerd is. Iets wat eerst alleen voorkwam als ik een share benaderde op de server.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Per ongeluk user-level shares aangezet, en de correcte users niet aangemaakt?
Na het kopieren van de smb.conf samba wel ff ge-herstart?
In je dhcpd.conf je server niet als netbios-naming-server neergezet (dat is niet echt nodig, maar scheelt een heleboel tijd met het zoeken van computers etc)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 23:51 schreef Hieronymus het volgende:
Per ongeluk user-level shares aangezet, en de correcte users niet aangemaakt?
Na het kopieren van de smb.conf samba wel ff ge-herstart?
In je dhcpd.conf je server niet als netbios-naming-server neergezet (dat is niet echt nodig, maar scheelt een heleboel tijd met het zoeken van computers etc)
-De correcte users zijn aangemaakt. Eerst met adduser, dan ook nog eens met smbpasswd. Password in samba op niks gezet.

-dhcpd.conf even nakijken. De server is in principe geen dhcp server. update: dhcpd.conf staat niet op mijn systeem. Daar zal dus ook niks verkeerds in staan :7

-security heeft op user en share gestaan, staat nu op share.

Verwijderd

Ehmmm... zou het probleem in windhoos kunnen zitten?
Ik weet het ook anders nie... Welke windhoostjes gebruik je?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
XP en daar heb ik niks veranderd sinds de reinstall van Debian. Samba heeft gewerkt, ik heb mijn zip, CD en harddisk kunnen bereiken vanaf XP.

Win 9x was wel problematisch, maar daar verdiep ik me nog niet teveel in, mijn huisgenoten gaan ook om naar XP en de buurvrouw hoeft niet zo nodig bij onze server :)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Heb je wel de goede smb.conf overgeschreven? /etc/samba/smb.conf. Post anders je smb.conf eens.

signature has expired

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
[Texaans accent]
Well shave my legs and call me grandma :?

Rebootje na wijzigen van een instelling voor SWAT en hij doet het?

Nou ja, nu swat nog

Pagina: 1