Toon posts:

Wat in welk pci-slot op Asus A7V133?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hier zijn al tig topics over, maar ik snap voor geen meter hoe ik dit voor mijn mobo moet toepassen.

Wat ik heb:
Asus A7V133 mobo (5 pci slots)

Wat moet erop:
- SoundBlaster 128
- SoundBlaster Live
- Twee nic's
- Promise Ultra133 controller

De Matrox G550 zit op het AGP slot, dus ik neem aan dat dat overal los van staat.

Zoals het er nu inzit (n00b: ik neem aan dat pci1 bovenaan zit... toch?):
- pci1: Promise controller
- pci2: SB Live
- pci3: Nic 1
- pci4: SB 128
- pci5: Nic 2

Alles werkt, behalve m'n USB scanner. Hij scant wel enzo, maar ik krijg geen beeld. Nee, de scanner is niet kapot. Er schijnt een irq conflict te zijn tussen de USB poorten en :? .

Morgen komt m'n nieuwe Antec 1040SX kast binnen (:9), dus dan kan ik het net zo goed meteen werkend zien te krijgen.

Dus: wie kan me vertellen wat waar moet? U wordt alvast hartelijk bedankt :P

edit: alles werkte totdat ik de Promise controller erbij stak.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

als alles het doet wat in je pci sloten zitten, wat is het probleem dan?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt, behalve m'n USB scanner. Hij scant wel enzo, maar ik krijg geen beeld. Nee, de scanner is niet kapot. Er schijnt een irq conflict te zijn tussen de USB poorten en :? .
M.a.w.: één van de pci-slots is gevuld met een kaart die niet fijn wil spelen met de USB-poorten (irq conflict). Oftewel: welk irq gebruikt de USB, met welk pci-slot is dit geshared en welke genoemde kaart heeft hier geen probs mee. :)

Zoiets :P

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

in je manual staat dat gewoon. pci 1 en 2 sharen iig samen met agp. 4 of 5 shared geloof ik met usb, maar staat een mooi tabeletje in je manual met int A, int B e.d. kan hier nu het boekje niet vinden dus kan het niet opzoeken.

pci1 zit idd naast agp.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

koop een copieer apparaat

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 00:41 schreef cosmoOo het volgende:
maar staat een mooi tabeletje in je manual met int A, int B e.d. kan hier nu het boekje niet vinden dus kan het niet opzoeken.
Dat zag ik ook ja, maar wat betekent die int A t/m D dan :?

Verwijderd

PCI slot 1 leeg laten.
Soundblaster live in slot 3
De andere sound kaart vewijderen.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
PCI slot 3 is zover ik weer de enige die niet geshared is. Daar heb ik dan ook mijn SB live in zitten. PCI slot 4 zit mijn netwerkkaart (Realtek). Alles werkt zeer goed, op mijn USB zijn aangesloten mijn printer (Epson Photo 750) en scanner (Mustek 1200 UB die tevens zijn stroom uit de USB haalt).

Probeer er eerst een paar kaarten uit te halen, tot je USB het goed doet. Dan weet je direct ook of je de drivers e.d. er goed op hebt staan. Daarna kaarten bij plaatsen tot problemen zich voordoen. Zodra een probleem zich voordoet, kan je dus kaarte in de slots verwisselen tot er een combinatie is die correct werkt. Success!!

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op vrijdag 15 maart 2002 08:04 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Dat zag ik ook ja, maar wat betekent die int A t/m D dan :?
a t/m d zijn de interrupts die gebruikt worden. dus als pci 1 en usb int a gebruiken zullen ze altijd dezelfde irq gebruiken (bv IRQ9 oid).

in het slot dat dus samen met je usb zit moet je dus een pci kaart stoppen die zonder problemen zijn irq kan sharen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 08:50 schreef johnbjohn het volgende:
PCI slot 1 leeg laten.
Soundblaster live in slot 3
De andere sound kaart vewijderen.
Niet echt een optie, er zitten natuurlijk niet voor niets twee geluidskaarten in...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tja, ik heb anders nergens last van met mijn A7V266

Agp: GeForce DDR 32MB
pci1: Pinnacle DC10+
pci2: Adaptec 2940 SCSI kaart
pci3: Realtek netwerk 10/100
pci4: Pinnacle PCtv+ rave
pci5: SB Live!

En mijn usb webcam doet het nog prima :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

Alleen PCI-slot 4 en 5 zijn shared. druk je SB 128 in 4 en je promise in 5. De rest maakt niet veel uit. Gebruik je de onboard IDE controller ook? Zo, niet uitzetten die hap want die wil nog wel eens lopen te kutten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen, ik ga morgen 1-en-ander proberen :)
Pagina: 1