Geen internet via ADSL modem op 2de PC

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Topicstarter
Als ik m'n laptop aansluit aan m'n Alcatel ADSL modem via een hub kan ik niet internetten.
Als ik de kabel die uit m'n desktop komt weer in de hub stop en die van de laptop uithaal doet daar internet het wel :?

Nou had ik vroeger KABEL en als ik een andere PC aan de modem wou aansluiten moets ik deze ff uitzetten. Dan weer aan en zo werd de netwerkkaart herkend.
Dit heb ik nou ook met de ADSL modem gedaan , maar ik kan nog steeds niet het internet op via de laptop. :(

Er hangt een hub achter de modem omdat deze getweaked is , maar omdat ik nu Cistron heb werkt dit niet meer.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Nope kan niet. Je kan niet 2 pc's aan een hub hangen die een adsl verbding verlangen. Je kan natuurlijk wel die laptop aan je andere pc hangen dan moet het wel werken :)

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt een router nodig. Die verbindt je met je modem. De router zorgt voor verbinding met het internet en maakt een LAN tussen de 2 pc's. Ook geeft ie ze IP adressen, wat je nodig hebt om met zn tweeen te kunnen internetten.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op donderdag 14 maart 2002 23:03 schreef seninha het volgende:
Als ik m'n laptop aansluit aan m'n Alcatel ADSL modem via een hub kan ik niet internetten.
Als ik de kabel die uit m'n desktop komt weer in de hub stop en die van de laptop uithaal doet daar internet het wel :?
Dat klopt. Even handmatig je IP adres, netmask en gateway instellen op je laptop zodat die identiek zijn aan wat je desktop automagisch via DHCP krijgt en het zou moeten werken. Anders moet je eerst 1 a 2 uur wachten totdat je DHCP lease is verlopen. Je kan trouwens ook het IP adres op je desktop hard coden.
Nou had ik vroeger KABEL en als ik een andere PC aan de modem wou aansluiten moets ik deze ff uitzetten. Dan weer aan en zo werd de netwerkkaart herkend.
Dit heb ik nou ook met de ADSL modem gedaan , maar ik kan nog steeds niet het internet op via de laptop. :(
Dat klopt want het modem doet niets anders dan een IP-to-ATM bridge spelen en heeft hier niets mee te maken. Daarom heet het ook wel transparent bridging.
Er hangt een hub achter de modem omdat deze getweaked is , maar omdat ik nu Cistron heb werkt dit niet meer.
Je zal dan een modem moeten hebben dat als NAT router kan fungeren zonder dat er sprake van is dat er een PPP tunnel op termineert. Of zelf een NAT router er tussen moeten zetten, bijvoorbeeld je desktop met een tweede netwerkkaar, en dan Internet Connection Sharing moeten aanzetten.

Verwijderd

Gewoon je ADSL modem tweaken, zodat deze als een router gaat dienen.
Je laat de modem dan inbellen, en je kan vanaf elke computer op je hub internetten.

P.S. heb je een alcatel modem, gebruik ff de search. het staat er vol mee.

suc6

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 15 maart 2002 16:22 schreef Brop het volgende:
Gewoon je ADSL modem tweaken, zodat deze als een router gaat dienen.
Je laat de modem dan inbellen, en je kan vanaf elke computer op je hub internetten.
Cistron gebruikt Transparent Bridging. Dat is dus een echte netwerkverbinding in plaats van een inbelverbinding. De standaard ADSL tweak werkt dan ook niet.

Verwijderd

Sorry, ik las niet goed..

Is een servertje, met een proxy dan geen optie, of praat ik dan weer lulkoek.
Op vrijdag 15 maart 2002 16:56 schreef jochemd het volgende:

[..]

Cistron gebruikt Transparent Bridging. Dat is dus een echte netwerkverbinding in plaats van een inbelverbinding. De standaard ADSL tweak werkt dan ook niet.
Pagina: 1