XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
gewoon een paar goede hd's (liefst scsi) in een raid array kunnen die snelheid wel halen. maar ik denk dat het voor thuis vrij duur is. je hebt wel maar een gigabit nic nodig voor je server, de rest kan je gewoon 100mbit houden of worden niet alle pc's gelijk gebruikt ?
je hebt iig ook 1000mbit over koper en dat lijkt me wat haalbaarder voor thuis.
je hebt iig ook 1000mbit over koper en dat lijkt me wat haalbaarder voor thuis.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
hele dure switch (netwerkkaartjes al vanaf 150 eur) pricewatch en voordeel bijna nul moet echt een goede sneller server etc hebben.
Fiber 1gbit/s kosten ? Veel te veel...Op donderdag 14 maart 2002 22:58 schreef Mary Wana het volgende:
Mensjes mensjes ,
* Predator Wana heeft weer es een vraagje...
Ik zat zo te denken , 1gbit is toch neit zo bijzonder snel , oke als je dat als internet verbinding hebt welmaar gewoon voor thuis netwerk , als je daar nou een fette file server hebt en pak weg 8 andere pcs dan lijkt 1gbit netwerkje me wel handig. Ik heb nu alles 100mbit , alles 3com , ben ik echt 100% tevreden mee , maar 1gbit lijkt me echt wel kicken
nu de vraagjes: Wat zou zoiets kosten ?
Kunnen hds dat wel aan ? ( denk ut nie )
zijn er voor/na delen t.o.v. 100mbit netwerkje?
Ga voor gigabit UTP (1000Base-T) dat is nog te betalen.
Moet je wel al een 64bit PCI slot hebben om er vol gebruik van te maken. Je hebt er wel die in een 32 bit pci passen maar heb je er minder plezier aan.
Om over files die aan 1gbit/s binnenkomen te schrijven maar te zwijgen.
Gigabit verbindingen zijn erg goed voor backbones.
dus knelpunten zijn vooral fiberoptic cable en zo een switch.
klotezooi , mijn natte droom is opeens droog 
heeft iemand een kleine reken sommetje , stel dat mijn server 1gbit nic en de rest gewoon uidige 100mbit , dan heb ik toch nog steeds een gbit switch nodig?
heeft iemand een kleine reken sommetje , stel dat mijn server 1gbit nic en de rest gewoon uidige 100mbit , dan heb ik toch nog steeds een gbit switch nodig?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
en waar ga je die 1gbit indouwen ?Op donderdag 14 maart 2002 23:07 schreef Mary Wana het volgende:
dus knelpunten zijn vooral fiberoptic cable en zo een switch.klotezooi , mijn natte droom is opeens droog
Je hebt dan best wel nog een switch met 1 gbit uplink poortje nodig en de rest 100mbit.
ik heb een P3 1GHz staan als server daar kan wel nog 2x80gb in een een GBiT kaartje 
waar kan ik zoeken voor zo een switch?
Ik bedoelde andere kant van de kabel indouwen (in die gbit uplink dus).Op donderdag 14 maart 2002 23:12 schreef Mary Wana het volgende:
ik heb een P3 1GHz staan als server daar kan wel nog 2x80gb in een een GBiT kaartje
bij hub/switch fabricanten zoals 3com,d-link,...
Zeg eens, heb jij soms geld over of zo?Op donderdag 14 maart 2002 23:12 schreef Mary Wana het volgende:
Als dat zo is mag je mij gerust vragen om mijn girorekeningnummer hoor!
Dat geef ik je meteen!
[ontopic]
1 Waar heb je in godshemelsnaam NU een 1gb netwerk thuis voor nodig!
2 Ik heb op stage nog een hele doos liggen met FFDI kabels, van 50 cm per kabel, met connectors en alles eraan!
We hebben die dingen over en ze staan eigenlijk een beetje weg te stoffen, dus als je er eentje (of 2 of 3) wilt hebben kan ik wel wat voor je regelen!
(2 jaar geleden voor vet veel geld besteld, maar eigenlijk nooit het daglicht gezien behalve als de kast open ging
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
ik wil eerst weten wat zoiets kost? nieuw , wat ika llemaal nodig heb etc en hebbie een pic ?Op donderdag 14 maart 2002 23:35 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Zeg eens, heb jij soms geld over of zo?
Als dat zo is mag je mij gerust vragen om mijn girorekeningnummer hoor!
Dat geef ik je meteen!
[ontopic]
1 Waar heb je in godshemelsnaam NU een 1gb netwerk thuis voor nodig!
2 Ik heb op stage nog een hele doos liggen met FFDI kabels, van 50 cm per kabel, met connectors en alles eraan!
We hebben die dingen over en ze staan eigenlijk een beetje weg te stoffen, dus als je er eentje (of 2 of 3) wilt hebben kan ik wel wat voor je regelen!
(2 jaar geleden voor vet veel geld besteld, maar eigenlijk nooit het daglicht gezien behalve als de kast open ging)
Ik heb afgelopen week een Cisco Catalyst 3524 switch gekocht, met 1000BaseSX glasmodule en gigastack module. 2e hands voor €950, voor de liefhebber misschien net binnen het budget. Anders kan je prima van dat Target UTP spul kopen, die Target gigabit kaart kost nog geen €80, ding is EXACT gelijk aan de meeste andere goedkopere gigabit kaarten, zoals die van Edimax enzo.
Met 1 lees of schrijfactie tegelijk kan je prima meer dan 100 mbit/s trekken.
Met 1 lees of schrijfactie tegelijk kan je prima meer dan 100 mbit/s trekken.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Pagina: 1