Toon posts:

[cm] Aluminium om een case te bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste mensen hier die geilen allemaal natuurlijk allemaal erg op die alu kasten alleen ze zij zo duuuurr ... nou kwam ik deze advertentie tegen dus als er mensen zijn met intresse die zelf een case willen gaan bouwen ...

Aangeboden: alum.plaat(nieuw)2500x1250x3mm
Prijs: 50 euro (vaste prijs)
Beschrijving: 1 nieuwe aluminium plaat
afm.2500x1250x3 mm.
gewicht 28 kg.
Foto: Geen foto beschikbaar

dit is de link naar de advertentie ...

ps: Sorry pheak voor als dit topic hier niet thuis hoort ... dan gooi je hem er maar af :)

Verwijderd

Gejat spul? :D

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 23:06 schreef BananeKoning het volgende:
Gejat spul? :D
lijkt me weinig geld... alu = duur, dus zal wel nie helemaal 'zuivere koffie' zijn.

Verwijderd

hahahaha 3mm dik? ga je een tank bouwen?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 00:15 schreef Peltier het volgende:
lol ik zat hetzelfde te denken, weet je hoeveel dremel schijfjes je erdoor heen jaagt als je het zo zaagt. en voor je decoupeerzaag lijkt het me ook niet fijn.

/me werpt een blik op z`n antec

Iedereen zit wel te zeiken over 2mm, maar is 1mm ook niet al genoeg?

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Op vrijdag 15 maart 2002 00:15 schreef Peltier het volgende:
sterker nog... hijs is niet 3 mm dik, maar 3 mm lang
hijs 2500 mm dik :P

tjaa ik weet het... droog.... >:)

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 02:00 schreef CroitiX het volgende:

[..]

sterker nog... hijs is niet 3 mm dik, maar 3 mm lang
hijs 2500 mm dik :P

tjaa ik weet het... droog.... >:)
Neuh, het is l*b*h

2500*1250*3 dus gewoon, lijkt me :P

offtopic:
Hallo, CroitiX :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 01:09 schreef tva_goku het volgende:

[..]

lol ik zat hetzelfde te denken, weet je hoeveel dremel schijfjes je erdoor heen jaagt als je het zo zaagt. en voor je decoupeerzaag lijkt het me ook niet fijn.

/me werpt een blik op z`n antec

Ja ik weet het het is dik maar waarom denkt iedereen hier dat je alles moet dremelen ??? ik bedoel als jij de maten weet loop je naar een of ander klein metaal bedrijfje in de buurt en vraag je of ze hem ff op maat willen knippen... en als je in r'dam woont kom je bij mij langs of ik hem op maat wil knippen :P
Op donderdag 14 maart 2002 23:27 schreef daan123 het volgende:

[..]

lijkt me weinig geld... alu = duur, dus zal wel nie helemaal 'zuivere koffie' zijn.
Who care's ? ga jij dan hele tijd als je naar je case zit te kijken denken " owww ik ben een heler wat erg " :)
maar ff voor de duidelijk heid het is niet van mij ik kwam deze advertentie tegen en d8 misschien heb hier iemand er wel wat aan

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Hum, duur is het niet. Maar wel veel te dik. Om een case te bouwen heb je aan 0.5 - 1 a misschien 2mm genoeg (tenzij je er geen frame in maakt natuurlijk)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 11:28 schreef breinonline het volgende:
Hum, duur is het niet. Maar wel veel te dik. Om een case te bouwen heb je aan 0.5 - 1 a misschien 2mm genoeg (tenzij je er geen frame in maakt natuurlijk)
Ja nog ff en ja kan gewoon alluminiumfolie gebruiken :P weet je hoe snel je deuken krijgt in alu ?? iedereen wil toch een stevige case ?? dan zou ik toch minstens 2 mm nemen hoor ..

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[..]

* fenrir werpt een blik op z`n antec

ik heb op mijn stage (gerennomeerde luxe (mega)jachtbouwer) met een decoupeerzaag in 6 mm alu staan zagen (ok wel genoeg olie gebruiken). dit is nl de manier om alu goed te verwerken. en de zaagjes sleten niet eens zo snel. tevens heb ik ze dat ook wel zien doen in 10 mm alu. ging ook goed (alleen niet zo snel). met een decoupeerzaag kan dit dus gewoon) weet alleen niet hoe de dremel schijfjes er over denken.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• breinonline

breinonline

Op vrijdag 15 maart 2002 13:21 schreef MoSc2001 het volgende:

[..]

Ja nog ff en ja kan gewoon alluminiumfolie gebruiken :P weet je hoe snel je deuken krijgt in alu ?? iedereen wil toch een stevige case ?? dan zou ik toch minstens 2 mm nemen hoor ..
Als je weet dat ze voor (niet dragende delen) van een vliegtuigvleugel 0.4mm alu gebruiken, dan valt dit dus best mee. 1mm is echt zat!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

en het hangt ook af van het soort alu, bij fietsen heb je ook diverse soorten (alu 7007, 6016 enz.) de ene is slapper maar lichter, dus neem je dikkere bijzen, de andere is weer zwaarder en weer sterker, zo hebben ze allerlij eigenschappen , en dat ken wel t 1 en ander schelen

Verwijderd

bij vliegtuigen gebruiken ze wel geen gewoon aluminium.
ik heb maglite pilamp die uit zelfde "ijzer" is vervaardigt als vliegtuig en daar krijg ik geen kappen in en daar mag ik mee op beton kloppen da buigt ni!!
spreek uit ondervinding!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

Nicap

Tsssk....

Lijkt me trouwens erg sterk dat zo'n plaatje 28KG weegt. Zo zwaar is alu niet?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

[..]

?
werkt prima, ook met het staal van m'n kast. dremels zijn er natuurlijk niet voor dit soort werk >:)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ken da spul, heb ik vorige week voor in de keuken gebruikt (nieuwe keuken :) )
gewoon de (elu, voor de betere doe het zelver)cirkelzaag met een grote slijpschijf erin, gaat als een trein. maakt in elk geval meer lawaai dan een trein zo'n zaag >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• breinonline

breinonline

Op zaterdag 16 maart 2002 22:59 schreef de666 het volgende:
bij vliegtuigen gebruiken ze wel geen gewoon aluminium.
ik heb maglite pilamp die uit zelfde "ijzer" is vervaardigt als vliegtuig en daar krijg ik geen kappen in en daar mag ik mee op beton kloppen da buigt ni!!
spreek uit ondervinding!
Je hebt verschillende soorten alu ja, maar het alu waar ik het over had (op die vleugel) buig je zo om. En na een paar keer heen en weer bewegen breekt het vrolijk af. >:) Maar vergis je niet in de sterkte van alu, een case wordt niet (nauwelijks) belast en je hoeft dus helemaal niet zo sterk alu te nemen (halfhard 1mm, als je dat niet gelooft neem je 1,5 of 2, maar meer zou ik niet aanbevelen)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

Op zaterdag 16 maart 2002 11:28 schreef www.outer het volgende:

[..]

ik heb op mijn stage (gerennomeerde luxe (mega)jachtbouwer) met een decoupeerzaag in 6 mm alu staan zagen (ok wel genoeg olie gebruiken). dit is nl de manier om alu goed te verwerken. en de zaagjes sleten niet eens zo snel. tevens heb ik ze dat ook wel zien doen in 10 mm alu. ging ook goed (alleen niet zo snel). met een decoupeerzaag kan dit dus gewoon) weet alleen niet hoe de dremel schijfjes er over denken.
uhm waar ergens? medemblik jongert?

altijd handig om te weten of er tweakers in de buurt zijn hier :P

openkat.nl al gezien?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

dit is wel heeeel erg goedkoop. En als het een goeie plaat is moet je dat zowieso doen!!!

dat is geen geld man!

ik wil best wel wa overkopen hoorr >:)
Pagina: 1