[css] alpha filter niet op hele cel: hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Ik zit nu met het probleem dat wanneer ik op een cel een alpha filter toepas, de tekst erin ook automatisch die filter krijgt. Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik heb nu ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
td
{
  font-color: #000000;
  filter: Alpha (opacity = 50);
}

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dat is niet te voormomen: de alpha wordt door het hele element ge-inherit, als je enkel de background transparant wil maken kun je dat doen door een PNG-24 in de backgroud te zetten (alhoewel dat browser incompatibilities oplevert)

anders kun je met gepositioneerde layers en z-index werken waardoor twee elementen over elkaar komen, waarvan de onderste de transparantie krijgt

wat niet werkt is een TD een alpha(opacity=50) geven en daarin dan een DIV zetten met alpha(opacity=100); dit gaat compleet ten kostte van de anti-aliasing in de letters en maakt hele lelijke letters (dan heb ik het over bijna onleesbaar)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
k thnx

dus er is zeker geen optie om bijvoorbeeld bepaalde kleuren uit te schakelen voor een filter?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

crisp

Devver

Pixelated

Ik doe het altijd zo:
code:
1
2
3
4
5
<table>
  <tr>
    <td style="background: #f0f0f0; filter: alpha(opacity=50)"><span style="position: relative; z-index: 2; font-color: #000000">hier je text</span></td>
  </tr>
</table>

Intentionally left blank