Netwerk geeft wel connect, en daarna collision

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hoi peepz,

Ik heb hier een nogal wazig probleem. Mijn ma zit de hele tijd de zeiken dat ze beneden ook internet wil en vandaag ging het er dan eindelijk van komen *D

Nu heb ik een kabel naar beneden getrokken en daar met een krimptang alles volgens het boekje 2 stekkers op gebouwd.

Nu prik ik de kabel boven in mijn hub, en beneden in de netwerkkaart. De netwerkkaart geeft direct een connect, maar het lampje op de hub van connect brand NIET. Ik zit dan wat te frotten aan de kabel achter de hub zonder enige response.

Nu komt het wazigste. op de meest vage momenten dan geeft de hub opeens WEL een connect, en gaat ie als een gek knipperen samen met het collision lampje. De netwerkkaart idemdito. Die knippert dan ook.

Ik heb allebei de stekkertjes al vervangen zonder progressie (wat een woord :+). Ook is mijn krimptang al finaal door midden gebroken maar dat ff ter zijde..

Iemand een oplossing?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:15 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 14 maart 2002 22:18 schreef Bolk het volgende:
Hoi peepz,

Ik heb hier een nogal wazig probleem. Mijn ma zit de hele tijd de zeiken dat ze beneden ook internet wil en vandaag ging het er dan eindelijk van komen *D

Nu heb ik een kabel naar beneden getrokken en daar met een krimptang alles volgens het boekje 2 stekkers op gebouwd.

Nu prik ik de kabel boven in mijn hub, en beneden in de netwerkkaart. De netwerkkaart geeft direct een connect, maar het lampje op de hub van connect brand NIET. Ik zit dan wat te frotten aan de kabel achter de hub zonder enige response.

Nu komt het wazigste. op de meest vage momenten dan geeft de hub opeens WEL een connect, en gaat ie als een gek knipperen samen met het collision lampje. De netwerkkaart idemdito. Die knippert dan ook.

Ik heb allebei de stekkertjes al vervangen zonder progressie (wat een woord :+). Ook is mijn krimptang al finaal door midden gebroken maar dat ff ter zijde..

Iemand een oplossing?
No offence maar je hebt toch wel een straight kabel gemaakt ;)

Heb je die kabel als een op jouw nic->hub getest ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 22:19 schreef hdd het volgende:
Send of receive draadje brak aangesloten :? :P
Neej, ik heb het uiteinde van de kabel ff verder afgestript en alle draadjes proberen er een voor een uit te trekken. Ze zitten allen muurvast

Verwijderd

hub dood?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 22:19 schreef Predator het volgende:

[..]

No offence maar je hebt toch wel een straight kabel gemaakt ;)

Heb je die kabel als een op jouw nic->hub getest ?
Straight ja, meerdere NIC's en meerdere hubs...

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
probeer eens een ander kleur volgorde, mischien is er een kabeltje slecht, of kapot gegaan toen je de kabel door de muur trok. probeer het eens

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:15 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wet de goede volgorde zoals in hardwarebook ?

Dus ook die twist erin (nee geen cross, een twist) anders werkt het echt brak.

• voodoo202
ja maar als je nou kleurblind bent, en je ziet de orange aan voor de blauwe, en de blauwe voor de orange dan maak je mischien wel kans.

Trouwens doormeten zal wel geen optie zijn of wel

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Nee ik ben niet kleurenblind :+

Wel is het zo dat ik net een andere pc pakte en het opeens wel werkte.. Ik merkte ook dat ik geen geluid had op de pc waar de ethernetkaart inzit.

Misschien een hardwareconflict? of misschien de software.. ik ga ff die pc slopen

• voodoo202
nee ik zeg ook niet dat je kleurenblind bent, maar het kan toch zijn dat een kabeltje kapot is gegaan.

Maar als hij het op een andere computer wel doet, dan lijkt het me simpel, nic kapot of slecht

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien staat die NIC wel ingesteld op 100 mbit of full duplex??

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Waar zouden die collisions dan vandaan komen?

Het connect lampje brand, opeens gaat NIC hevig knipperen, collision op de hub..

En opeens weer niets..

Ik ben nu al vanaf 7 uur bezig en ik geef het op.. Ik kijk morgen wel verder.

Bedankt voor jullie hulp en mocht je gaan slapen: truste :P

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik heb wel zojuist nog ontdekt dat ik alleen packets kan verzenden en niet kan ontvangen.

Ik knip morgen de stekkertjes er nog wel eens af en meet de hele kabel wel eens door.. dit schiet niet op

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de duidelijkheid een huis-tuin-en keuken hub werkt _alleen_ op 10 mbit (er zijn wel 100 mbit hubs) en altijd op half duplex. Half duplex= of zenden, of ontvangen, full duplex betekent tegelijk kunnen zenden en ontvangen...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ok, sorry dat ik deze weer omhoog schop, maar ik weet het probleem en het is altijd makkelijk om ff te vertellen wat het probleem was.

Ik heb met deze pc een tijd geleden gelant en we hebben daar een Realtek 8139 (C) in gezet. Werkte prima maar omdat dit mijn pa's pc was is tie er dus weer uitgehaald.

Nu zette ik er een RTL 8139 (A) in en toen snapte Win2k het blijkbaar niet helemaal meer.

Nu mijn eigen pc die (C) eruit gesloopt, hier in gezet en nun werkt het dus wel.

Ik ben er alleen nog niet zeker van of die (A) nu echt stuk is of het puur een win2k driver probleem was. We'll soon find out :)

/edit: Het was dus de NIC die slecht contact maakte. Er was een pinnetje mee naar buiten getrokken. Met een schroevendraaier weer platgedrukt. And it works fine *D

Pagina: 1