Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gprs sms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zag in mijn 6310 de optie om sms via gprs te versturen.
Weet iemand hoe dit gaat en of die niet veel goedkoper is dan gewoon?

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Op donderdag 14 maart 2002 22:15 schreef meep het volgende:
Zag in mijn 6310 de optie om sms via gprs te versturen.
Weet iemand hoe dit gaat en of die niet veel goedkoper is dan gewoon?
idd, in de 6510 staat dat ook en ik had dezelfde vraag

iemand?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Verwijderd

Ben er ook benieuwd naar. Heb zelf dan wel een 8310 met gprs en zow erop. Weet dat alleen kpn een ondersteuning biedt voor gprs. Voor de rest geen enkele provider.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 14 maart 2002 22:37 schreef joostjuh het volgende:
Ben er ook benieuwd naar. Heb zelf dan wel een 8310 met gprs en zow erop. Weet dat alleen kpn een ondersteuning biedt voor gprs. Voor de rest geen enkele provider.
ehm allemaal behalve dutchtone

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Op donderdag 14 maart 2002 23:21 schreef Attilla het volgende:

[..]

ehm allemaal behalve dutchtone
ja dat d8 ik ook
want telfort weet ik zeker en ben weet ik ook zeker

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Verwijderd

ben heeft ook gprs

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
SMS via GPRS is gratiz

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 22:39

Hero

Duck power!

Op vrijdag 15 maart 2002 00:51 schreef gratiz het volgende:
SMS via GPRS is gratiz
Dan moet je natuurlijk wel betalen voor de data die verzonden wordt met het verzenden van de sms. Hoe groot (in Kb's) is een sms-bericht maximaal (160 tekens)? Als je dat weet, kun je uitrekenen wat een sms via GPRS kost en wat goedkoper is. Of zit ik nu heel erg hard te blaten?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

SMS via GPRS kan technisch gezien wel, maar in de praktijk niet. Althans niet via Vodafone en ik neem aan dat de andere providers ook wel zo slim zijn om dit te blokkeren.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 15:50

xychix

FreeBSD Rules !

GPRS, kan iemand mij vertellen wat dit nou exact is ?

kan ik dmv infrarood/datakabel deze gsm op mijn laptop aansluiten en zo een routeplanner creeeren die bijhoud waar ik ben ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

General Packet Radio Service (GPRS) is een uitbreiding op bestaande GSM netwerken die het mogelijk maakt deze netwerken meer te laten functioneren zoals het internet. Belangrijkste verschil met de huidige GSM netwerken is dat data in pakketjes opgedeeld en verstuurd wordt. Dit geeft een efficiënter gebruik van de bestaande netwerk capaciteit.
Over circuits en pakketten

Belangrijkste verandering bij invoering van GPRS is de wijze waarop informatie verstuurd wordt. Normaal GSM is "circuit switched" en GPRS is "packet switched". Circuit switchend houdt in dat voor ieder gesprek een apart kanaal (stukje netwerk capaciteit) wordt gereserveerd. Dit kanaal blijft beschikbaar totdat het gesprek beëindigd is. Bij GPRS wordt informatie in pakketjes opgedeeld die ieder apart over het netwerk gestuurd worden. Aan de ontvangende kant worden deze paketjes weer samengevoegd tot een betekenisvol stuk informatie. Doordat pakketjes van verschillende gesprekken door elkaar worden verstuurd wordt de netwerk capaciteit beter gebruikt. In een analogie met een taxi wordt bij circuit switched maar een klant per taxi vervoerd terwijl bij GPRS de taxi's gedeeld worden tussen meerdere klanten. Een andere vergelijking die veel gebruikt wordt is die van de snelweg waarbij in het geval van circuit switched de hele snelweg voor een auto wordt gereserveerd, terwijl bij GPRS de snelweg door vele auto's gedeeld wordt en auto's via op- en afritten de snelweg kunnen betreden of verlaten. De belangrijkste implicaties hiervan zijn: efficiënter gebruik van netwerk capaciteit; mogelijk hogere data snelheid door gezamenlijke gebruik van meer netwerk capaciteit; altijd on-line zijn en alleen betalen voor daadwerkelijk verstuurde data.

www.gprsworld.nl

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 11:09 schreef xychix het volgende:
GPRS, kan iemand mij vertellen wat dit nou exact is ?

kan ik dmv infrarood/datakabel deze gsm op mijn laptop aansluiten en zo een routeplanner creeeren die bijhoud waar ik ben ?
Jij bent in de war met GPS (global positioning system) :)

Maar smsen via gprs zou wel koel zijn. Laten we zeggen dat een smsje iets minder dan een kilobyte is, dus aangezien ze op kilobytes afronden: 1 kb. Bij ben is dat dan € 0,029, terwijl een smsje daar € 0,20 kost (wat het bij andere providers kost weet ik zo gauw even niet). Dus dat is ruim 6x zo goedkoop.

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Hmm, bij BEN kan ik dus sms via gprs versturen... En aangezien ik ben intensief heb voor gprs kost het (als de kostenberekening echt alleen maar kijkt naar het aantal bytes) praktisch niets.. 160 tekens, telefoonnummer en wat extra info, laten we het heel ruim houden op 1KB, dat zou betekenen dat het (1MB=1024KB kost 1 euro) 1/1024e euro kost, of afgerond naar boven 0,1 eurocent....
Maar, ik ga nu echt niet meteen alles af-sms'en.. wacht eerst de volgende rekening wel eens af... en dan kijken of 'ie erop staat en zo ja, HOE 'ie erop staat...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• Hero

Hero

Duck power!

Op vrijdag 15 maart 2002 20:24 schreef carnager het volgende:
Hmm, bij BEN kan ik dus sms via gprs versturen... En aangezien ik ben intensief heb voor gprs kost het (als de kostenberekening echt alleen maar kijkt naar het aantal bytes) praktisch niets.. 160 tekens, telefoonnummer en wat extra info, laten we het heel ruim houden op 1KB, dat zou betekenen dat het (1MB=1024KB kost 1 euro) 1/1024e euro kost, of afgerond naar boven 0,1 eurocent....
Maar, ik ga nu echt niet meteen alles af-sms'en.. wacht eerst de volgende rekening wel eens af... en dan kijken of 'ie erop staat en zo ja, HOE 'ie erop staat...
Heb je al een rekening van Ben gekregen waar de smsjes die je verzonden hebt via GPRS op vermeld staan? Zo ja, hoe wordt het berekend?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• carnager
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

nog niet zunne, maar ben zelf ook best wel aardig benieuwd.. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je dus een GPRS-abo hebt, (die moet je dus wel heben) dan kan je dus via GPRS een sms'je verzenden. je betaald hier dan alleen voor het aantal Kb dat het sms'je verbruikt (1kb ofzo. dacht ik)

Dus dat is een stuk minder. Preciese kan ik niet vertellen, bel anders de klantenservice van jou provider, of bel de telecomwinkel waar je je telefoon gekocht heb

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:24

Nitai

Live the life you love.

Op donderdag 21 maart 2002 00:04 schreef carnager het volgende:
nog niet zunne, maar ben zelf ook best wel aardig benieuwd.. ;)
Je hebt inmiddels je rekening al ontvangen, please share your findings? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Hero

Hero

Duck power!

Bij de klantenservice van Telfort was mij ook verteld dat smsen via GPRS mogelijk is, maar op mijn factuur stonden de berichten gewoon als berichten op de factuur. Na even gebeld te hebben met de klantenservice is duidelijk geworden dat Telfort smsen via GPRS niet ondersteund. Berichten kunnen wel via GPRS verzonden worden, maar ze worden niet uit je GPRS-bundel afgerekend.
Oftewel redelijk jammer.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 24 mei 2002 09:55 schreef Freshbie het volgende:
Bij de klantenservice van Telfort was mij ook verteld dat smsen via GPRS mogelijk is, maar op mijn factuur stonden de berichten gewoon als berichten op de factuur. Na even gebeld te hebben met de klantenservice is duidelijk geworden dat Telfort smsen via GPRS niet ondersteund. Berichten kunnen wel via GPRS verzonden worden, maar ze worden niet uit je GPRS-bundel afgerekend.
Oftewel redelijk jammer.
Ze worden dan zelfs niet over GPRS verstuurd. Bij mijn 8310 kan je dat zien omdat het Altijd-Online-GPRS icoon heel even veranderd in een "normaal" icoon (bij de signaalsterkte) omdat een GPRS en een GSM-verbinding niet gelijktijdig kunnen bestaan.
Het word dus alleen via GPRS verstuurd als je netwerk dat ondersteund, anders word het "gewoon" verstuurd. Staat trouwens ook in je handleiding (bij mij wel tenminste).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Hero

Hero

Duck power!

Op vrijdag 24 mei 2002 10:11 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Ze worden dan zelfs niet over GPRS verstuurd. Bij mijn 8310 kan je dat zien omdat het Altijd-Online-GPRS icoon heel even veranderd in een "normaal" icoon (bij de signaalsterkte) omdat een GPRS en een GSM-verbinding niet gelijktijdig kunnen bestaan.
Het word dus alleen via GPRS verstuurd als je netwerk dat ondersteund, anders word het "gewoon" verstuurd. Staat trouwens ook in je handleiding (bij mij wel tenminste).
Bij mijn Ericsson T39 kan ik selecteren of m'n phone een sms via GPRS of GSM moet versturen. Als ik dat op GPRS zet, dan wordt het bericht wel veel sneller verstuurd dan via GSM. Het lijkt mij dus, dat het wel via GPRS verstuurd wordt, maar als sms behandeld wordt bij Telfort.

• Klovan
  • Laatst online: 14-11 22:12
Op vrijdag 24 mei 2002 11:22 schreef Freshbie het volgende:

[..]

Bij mijn Ericsson T39 kan ik selecteren of m'n phone een sms via GPRS of GSM moet versturen. Als ik dat op GPRS zet, dan wordt het bericht wel veel sneller verstuurd dan via GSM. Het lijkt mij dus, dat het wel via GPRS verstuurd wordt, maar als sms behandeld wordt bij Telfort.
Bij de 6310(i) kan je ook selecteren of de SMS versturen via GPRS gaat ;)
Of dat ook op de rekening scheelt bij O2(Telfort) zie ik binnenkort, wanneer die in m'n brievenbus valt 8-)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 23:36 schreef Matsie het volgende:

[..]

ja dat d8 ik ook
want telfort weet ik zeker en ben weet ik ook zeker
Hoe weet jij dat zeker dan????

Tegen mij zei O2 dat dat niet kan....

En trouwens dan moet je volgens mij nog een optie aanzetten bij je browser instellingen van je PHONE.... dat PUSH altijd mag conecten etc...

Ze zeiden ja kan wel.... maar wat ze bedoelen was SMS sturen via hun wapsite.... alleen is er geen SMS optie op hun wapsite

• Hero

Hero

Duck power!

Op vrijdag 24 mei 2002 11:30 schreef Klovan het volgende:

[..]

Bij de 6310(i) kan je ook selecteren of de SMS versturen via GPRS gaat ;)
Of dat ook op de rekening scheelt bij O2(Telfort) zie ik binnenkort, wanneer die in m'n brievenbus valt 8-)
Dat scheelt niets, want O2 ondersteunt dat niet.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Ik heb dit al eens eerder ergens gelezen op GOT en volgens mij was toen de conclusie dat het NIET goedkoper is. Lijkt me zelf ook vreemd als dit wel het geval zou zijn, die providers zij namelijk niet achterlijk. Ze verdienen zwaar veel geld op SMS, dus waarom zouden ze het veel goedkoper maken en waarom bieden ze anders sms-bundels aan?

En daar komt nog bij dat een provider geld moet betalen per sms aan GIN, dacht ik.

Van de site van o2.nl
Het grote voordeel van een sms-bundel is de prijs. Als je meer dan 1 bericht per dag verstuurt, is het al slim om een bundel te nemen. Je kunt alleen een sms-bundel combineren met een bel- of GPRS-bundel.
Zegt genoeg lijkt mij!

Verwijderd

*schopje*

Ik heb deze functie ook, iemand al ervaringen op z'n rekening scheelt het echt in kosten?

Verwijderd

Ik heb dus VODAFONE... Maar ik weet zeker dat ik geen GPRS kan nemen... Welk abbo zou dat moeten zijn dan?

• MedicMan
  • Laatst online: 04-03-2021

MedicMan

Still thinking .....

Je had toch ook een soort navigatie systeem dat je kon koppelen aan je mobiel?? Wat was dat dan of ben ik nou echt ff de kluts kwijt.??

MURPHY'S LAW: "If anything can go wrong, it will". ---> Optimist

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
En ik weet zeker dat het wel kan :) ik heb namenlijk via vodafone :)

Tip, loop id langs bij een city point. Zij mogen dit alleen aansluiten.
Op woensdag 03 juli 2002 21:54 schreef donsje het volgende:
Ik heb dus VODAFONE... Maar ik weet zeker dat ik geen GPRS kan nemen... Welk abbo zou dat moeten zijn dan?
Pagina: 1