Toon posts:

Laptop Toshiba Satalie 210 series

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Laptop: Toshiba 210cs van iemand van mijn vaders werk overgenomen. Maar nu doet de cdromdrive het niet meer. Hij staat niet tussen de schijven, staat ook niet bij t configuratiescherm en hij detecteert hem ook niet. En ik heb ook nog is geen schijfje van de cdrom.
Dus hoe kan ik hem weer aan de praat krijgen?

Verwijderd

mijn zus heeft een 210 ct en daar zat een recovery cd bij
deze moet als het goed is de hele schijf wissen en vervolgens windows opnieuw installeeren ... er is een kans dat de cd dan weer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
is dit gewoon de normale win 98 of is dit een speciale voor laptops?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Heb je hem intern of extern? cd werk alleen intern!

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem op een hogere versie van een Toshiba Satelite onder win98. Ik heb toen een tijdje gezocht naar een driver voor de cd-rom onder DOS, m'n config.sys aangepast en dat lostte het probleem op. Misschien heb je er wat aan :) ?

Verwijderd

Stap 1: gooi 'm open
2: douw er een Linux of W-bootable iets in
3: lekker herinstalleren
enne, een ander idee zonder formatteren kan ook hoor, maar ik ben superradicaal vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 14:59 schreef PWA het volgende:
Heb je hem intern of extern? cd werk alleen intern!
Ik heb hem intern. Maakt dat veel uit dan?

Verwijderd

Oude thread, maar ik heb nu hetzelfde probleem..heeft iemand de oplossing toevallig nu wel?

In windows 95 (waar ie mee geleverd werd) deed ie het gewoon. Na installatie van win NT 4.0 niet meer. Nu na een format nog steeds niet. MSCDEX geeft 'Device Driver not found 'CDROM'. No valid CDROM device drivers selected.

En ook ik heb geen drivers..

Verwijderd

Ik gebruik overigens mbv bootdisk.com een bootdisk. Hier staat mscdex op en cd1.sys. Hier wordt naar verwezen in de config.sys. Ik heb nu een andere driver (van een compaq cdrom) geprobeerd en die geeft de foutmelding 'ERROR: Unable to detect ATAPI IDE CDROM drive ATAPI IDE CDROM device driver not loaded' waarna de device driver not found error weer komt. Dit werkt dus ook niet..
Pagina: 1