DMA doet het niet meer onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik ging een paar dagen geleden weerus een DVDtje kijken op mun tv en meestal internet ik dan tegelijk ook ffies. Nu is dat normaal geen probleem, maar nu is mijn muis cursor echt super traag en schokkerig. En wat bleek... staat ie op PIO ipv DMA. Dus even snel weer op DMA if available gezet, blijft ie op PIO staan, terwijl hij DMA MultiWord mode 2 aankan.

Het is op te lossen door de zogenaamde Via DMA-tool te installeren, maar dan kan ik niet meer branden. Dus dat is ook geen oplossing.

Weet iemand hoe dit kan (voor)komen(worden).

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

[topic=282210/1/25]

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
ok... doorgelezen... maar dat is wel het zelfde probleem, maar niet de oplossing :P

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Heb je de daar aangedragen oplossing wel geprobeerd? Bij mij en meer mensen werkte het in elk geval wel.

Iets anders weet ik ook niet, ik draai zelf geen XP meer.

/edit Ik heb ooit weleens iets gelezen over het feit dat er twee soorten IDE-drivers zouden bestaan voor WinXP. Daar is op de VIA-site een heel stukje over te vinden. Misschien moet je die andere driver dus eens proberen.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 14 maart 2002 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
Heb je de daar aangedragen oplossing wel geprobeerd? Bij mij en meer mensen werkte het in elk geval wel.

Iets anders weet ik ook niet, ik draai zelf geen XP meer.
gnimmel_krad's original message
Dus even snel weer op DMA if available gezet, blijft ie op PIO staan, terwijl hij DMA MultiWord mode 2 aankan.
ja dus :P

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Oke, sorry, volgens mij zitten we hier niet op één lijn. In het door mij aangehaalde topic wordt de volgende oplossing aangedragen:
Ik heb dit probleem ook gehad en weet wat je moet doen om het weer dma te krijgen. Ga naar system properties, hardware, device manager, en installeer daar je beide ide kanalen opnieuw! Na het opstarten stond bij mij alles weer goed. Hopen dat het bij jullie ook lukt.
En dat is heel wat anders dan ff je instellingen opnieuw op 'DMA if available' zetten, wat jij zegt gedaan te hebben.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
sorry... ben dus niet al te goed in lezen :P

gelijk ffies proberen

edit:

werkt! :P

ok... ik moet dus echt beter leren lezen... domme ik :P

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

ROTFLMAO, ik begon al bijna een beetje kwaad te worden, maar ik heb vandaag alweer een waarschuwing gehad, dus ik dacht, laat ik me maar ffies inhouden :). Nou in elk geval mooi voor je dat het werkt ;).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, was dus toch gewoon zoeken...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.