Goede KT133(A)? Welke? +ervaringen graag...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
Hey tweakers,
ik was van plan een beetje budget pc te kopen, en gezien de hoge ramprijzen wordt dat er 1 met gewoon SDR erin. Waarschijnlijk met KT133A chipset.
maar welke plank moet ik nou hebben wil ik ook nog een beetje kunnen OCen? (duz ieg zo'n 10 tot 20%...)
Wordt het dan een MSI of bv een Epox (die heeft ook KT133A nl)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Asus zou ik nemen, betrouwbaar, zeer stabiel, kan alles hebben (weinig conflicten)en gegarandeerd 25% overclocken, en nog veel hoger eigenlijk (als je gaat overclocken zal het nooit aan je mobo liggen)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens naar de ECS K7S5A (SiS735) als je in de budget-klasse iets gangbaars wil; sneller dan de KT133x en ondersteunt DDR en SDR, en de nieuwere proc's.

(Tweedehands kan natuurlijk wel :) )

Verwijderd

Biostar m7kvd kt133A werkt perfect bij mij..... Zeer stabiel (overcolcken nog niet geprobeerd!)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:09 schreef AlterEgo het volgende:
Kijk eens naar de ECS K7S5A (SiS735) als je in de budget-klasse iets gangbaars wil; sneller dan de KT133x en ondersteunt DDR en SDR, en de nieuwere proc's.

(Tweedehands kan natuurlijk wel :) )
100mhz op asus kt133a? die is gewoon 133 hoor :)

en die kaart van ECS, probeer die niet over te clocken... en voltage modden ofzo in de toekomst, daar overlijdt ie aan... hoe goedkoper, hoe minder overclockbaar

edit:
de MSI en de Abit met kt133a is vergelijkbaar in kwaliteit met Asus, veel meer uit deze klasse heb je niet (met dezelfde resultaten)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op donderdag 14 maart 2002 22:12 schreef floduR het volgende:

[..]
hoe goedkoper, hoe minder overclockbaar
[..]
Uhm Epox? Goedkoop en klokt over als een tierelier :)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Hmm dan zou ik toch idd voor de ecs gaan. Ik denk dat het verschil tussen een overklokt setje op een kt133a mobo en een standaard zooitje op de K7S5A minimaal is. En als je je een beetje druk maakt valt er met het ECS plankie ook best wat extra performance te behalen. Ik blijf het zeggen K7S5A rules big time.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Ik zelf heb de MSI K7T Turbo II.
Is (bij mij) heel stabiel, overclocken heb ik nie geprobeerd

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 01:18 schreef Unagi het volgende:

[..]

Uhm Epox? Goedkoop en klokt over als een tierelier :)
ook het KT133A chipset gevalletje? In dat geval :)

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22

Tco

Op vrijdag 15 maart 2002 19:16 schreef bloempot het volgende:
Ik zelf heb de MSI K7T Turbo II.
Is (bij mij) heel stabiel, overclocken heb ik nie geprobeerd
yepz, ik heb hem ook, bij mij gelukkig ook zeer stabiel.
wat overklokken betreft heb ik alleen fuzzy logic geprobeerd
maar hoe dat ging, jah alles liep wel goed, maar ik heb hem nu weer op de normale fsb draaien en op welke fsb ik hem had weet ik niet meer, maar je schijnt hier wel goed mee te kunnen oc'en (toch ?)

Verwijderd

Ik denk dat het verschil tussen een overklokt setje op een kt133a mobo en een standaard zooitje op de K7S5A minimaal is. En
Dat is idd zo!
En als je het OCbios flasht kan je er echt wel mee OCen hoor. Verwacht niet zoiets als van een epox 8kha+, maar 10 % minimaal lukt echt wel ;)

Verwijderd

Abit kt7(A)??

Ben er zelf zeer tevreden over! lekker v-core modje erop! en gaan met de banaan :P

Verwijderd

Er is maar 1 board voor de KT133A en dat is de
EPOX 8KTA3+pro , dit is het OC board met echt alles meer dan elk ander mobo. Een perfecte plaatsing van alles en
in de bios agp voltage/mem volt/CPU Vcore tot 1,85 en dan standaard zonder voltmod de mogenlijkheid met jumpers tot een Vcore te gaan van 2,25volt,dit heeft naar mijn weten geen ander mobo(kt133a) standaard. Raid,Udma100,3xfan aansluiting, en ziet er ook nog strak uit in het groen.
Geloof me ik heb met een TB 1400 met een fsb van 175 gedraait en later met een XP1800+ op 1937mhz stabiel en max bood in windows van 2015mhz.
Als je een board voor sdram(kt133a) wil kopen en dan zelfs met DDR wil mee kunnen doen kwa prestaties is dit het board. TOM

Oja en het board is nog goedkoop ook. :)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
De KT-133A pro 5 van MSI. Rotsvast. En als je duronnetje of je athlonnetje de overclock niet aan kan zet ie em (in mijn geval) weer terug in de beginstand :) goed he? *D

Maar ben dan ook een stevige MSI fan

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 21:53 schreef a.p.versteeg het volgende:
Er is maar 1 board voor de KT133A en dat is de
EPOX 8KTA3+pro , dit is het OC board met echt alles meer dan elk ander mobo. Een perfecte plaatsing van alles en
in de bios agp voltage/mem volt/CPU Vcore tot 1,85 en dan standaard zonder voltmod de mogenlijkheid met jumpers tot een Vcore te gaan van 2,25volt,dit heeft naar mijn weten geen ander mobo(kt133a) standaard. Raid,Udma100,3xfan aansluiting, en ziet er ook nog strak uit in het groen.
Geloof me ik heb met een TB 1400 met een fsb van 175 gedraait en later met een XP1800+ op 1937mhz stabiel en max bood in windows van 2015mhz.
Als je een board voor sdram(kt133a) wil kopen en dan zelfs met DDR wil mee kunnen doen kwa prestaties is dit het board. TOM

Oja en het board is nog goedkoop ook. :)
OK dan :) dit zijn het soort reacties die ik nodig heb...

Thx a lot :)

* Scatman_II gaat morgen op die PC discount in Utrecht er meteen 1 halen ;)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb ook een epox 8kta3, een gewone, goed plankje vind ik.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Nuo ik heb een Abit kta7 gehad en dit is goed
nu heb ik een EPOX 8KTA3+ en deze is gewoon net ff hhhmmmm
sterker heb ik het idee,verder overclokken van de pro en van de gf kaart dus....en dan heb ik niet eens de pro versie........:9

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 01:20 schreef corpseflayer het volgende:
Ik heb ook een epox 8kta3, een gewone, goed plankje vind ik.
8KTA3+pro heeft veel meer mogenlijkheden en is een veel beter oc`baar mobo.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Here we go again... Search even aub.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.