Remote inloggen hoe moet dat???

Pagina: 1
Acties:

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
De situatie is als volgt:

Ik moet zo nu en dan een pc 's wat bijhouden enzo...Omdat d reisafstand zo'n 130 km is, reis ik zelf liever niet de hele tijd heen en weer.

Maar goed. Ik wil dus vanuit mijn huis bij hem remote de desktop kunnen besturen op z'n router (W2k pro).

Ik heb bij hem VNC geinstalleerd(met listen mode), bij mij ook, maar ik krijg geen verbinding....hij zit bij chello..ik bij zonnet.... Hoe kan ik dit zo configureren dat ik op die router kan inloggen...?? (Sorry, kan niet echt iets in de faq vinden die mijn vraag kan oplossen (volgens mij...)) |:(

Humor moet je serieus nemen

• tommie-boy
Anyone??

Please??

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29
Eerst kijk je of hij niet toevallig een firewall heeft die de poort(en?) van VNC blokkeerd.
Dan kijk je bij hem of je met VNCViewer wel op zijn EXTERNE!! ip kunt connecten naar de server
Daarna probeer je bij zijn buurman / de bieb (als dat kan) of je naar die server kan connecten. Kun je ook thuis doen, maar 260 km rijden omdat het toch niet klopt? :)

Als dat allemaal lukt zou het thuis ook gewoon moeten lukken. Je connect naar zijn externe ip, vult ww in, en gaan met die banaan :)

Oh ja, kicken binnen 5 minuten wordt niet gewaardeerd :) Moet je minimaal 24 uur mee wachten...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• tommie-boy
Op donderdag 14 maart 2002 22:17 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Eerst kijk je of hij niet toevallig een firewall heeft die de poort(en?) van VNC blokkeerd.
Dan kijk je bij hem of je met VNCViewer wel op zijn EXTERNE!! ip kunt connecten naar de server
Daarna probeer je bij zijn buurman / de bieb (als dat kan) of je naar die server kan connecten. Kun je ook thuis doen, maar 260 km rijden omdat het toch niet klopt? :)

Als dat allemaal lukt zou het thuis ook gewoon moeten lukken. Je connect naar zijn externe ip, vult ww in, en gaan met die banaan :)

Oh ja, kicken binnen 5 minuten wordt niet gewaardeerd :) Moet je minimaal 24 uur mee wachten...
Hij heeft in Win2000 geen firewall draaien (tenminste geen applicatie...)...Dit is het inetadres wat ie van zijn provider thuis krijgt.. 62.194.142.42 maar als ik daarnaar connect vind ie niets...ik krijg ik failed to connect to server...Blokt Chello die boel niet?? ik kan ook niet pingen naar dat ip adres. |:(

Verwijderd

Als je denkt dat tsjello de poorten blokt zou ik er voor zorgen dat die op een andere poort staat te luisteren :)

Dan kan je dat iig uitsluiten.

Chello blokt toch poort 80 en 21 :?

• tommie-boy
Ik denk dat dat het probleem is..Maar mijn kennis reikt niet ver genoeg om die poorten te wijzigen in w2k..

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 21:46 schreef tommie-boy het volgende:
Anyone??

Please??
Hmz in vervolg even wachten met het omhoogschoppen van je topic. Vijf minuten is wel heel errug snel he ;)

• tommie-boy
Op donderdag 14 maart 2002 23:12 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Hmz in vervolg even wachten met het omhoogschoppen van je topic. Vijf minuten is wel heel errug snel he ;)
Ok I'm sorry guys!!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29
Weet je wel zeker dat die pc aan staat?

Ik kan hem hier nu ook niet pingen, maar er bestaat dus de kans dat die bak gewoon UIT staat :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1