Maxtor 5t040h4 probleem 40gig == 30gig ???

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:45
Hoi!!!

Ik zit met een probleem met mijn hardeschijven, ik heb twee keer een 40 gig hardeschijf.

-k zal ff een stukje inleiding geven: ik heb al een jaar lang 2 hardeschijven (5t040h4) in RAID 0, super chillend draaide het allemaal. Sinds gistern is de heleboel gecrashed (oorzaak: unknown, maar boejt verder niet). Dit werd in mijn bios (van een MSI K7t Pro 266 Raid (6380) en het fasttrack 100 bios) herkend als 2x 30gig. Nu ik b'tje op internet loop te neuzen blijken het dus 40gigers te zijn ?????????????????? <---. tot zo ver inleiding :D-

Afijn hij detecteerd het dus als 30 gigers, maar er schijnt een proggie te zijn die het corrigeert, welke weet ik echter niet, u misschien??? :X <---- dacht altijd dat dit een kuzje was, maar het iig bedoeld als een kusje.

ps. klein vraagje wat waren ook al weer de snelste instellingen voor je RAID 0?? :x

verder wil ik nog der bij vermelden dat ik best wel een n00b ben op het gebiedt van RAID, maar het instellen lukt nog wel :D.

bvd.

• Gardocki
  • Niet online
Volgens mij kan je met Partition Magic je schijf weer oprekken tot 40 gig.

They made me do it.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Check je jumper instellingen even, er is een jumper die instelt dat je ong. 30/32 gig maar gebruikt.

Zogenaamde 30 gig boundary jumper oid.

Kijk hiervoor even op de maxtor site of in de search,
Is genoeg over te vinden.

Dit is een mogelijkheid. :)

• Sa1
Op donderdag 14 maart 2002 21:15 schreef Tom S. het volgende:
Volgens mij kan je met Partition Magic je schijf weer oprekken tot 40 gig.
Nu is mijn kennis mbt raid niet echt groot, maar werkt dit ook met 2 van deze schijven in raid 0? zodat je ze kan oprekken naar 80 gig ipv 60 gig?
Op donderdag 14 maart 2002 21:17 schreef Vae Victis het volgende:
Check je jumper instellingen even, er is een jumper die instelt dat je ong. 30/32 gig maar gebruikt.
Dit zal ik iig ook ff doen ... TNX! K post het als het gelukt is.

Verwijderd

Het zijn 40,9 Gb-schijven en op J46 (exact in het midden) kun je met een jumpertje de cylinder-limitation aangeven.
Daar zal er wel eentje opzitten.
The capacity reported when J46 is closed will be as follows: drives less than or equal to 32GB will report 2.1GB.
Drives greater than 32GB will report 32GB.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Misschien helpt een bios update? Er zijn mobo's die niet verder gaan dan 30 GB, alhoewel deze nieuwe MSI dat toch wel hoort te doen lijkt me. Kun je het beste even proberen.

• Sa1
Op donderdag 14 maart 2002 21:28 schreef Compeutje het volgende:
Het zijn 40,9 Gb-schijven en op J46 (exact in het midden) kun je met een jumpertje de cylinder-limitation aangeven.
Daar zal er wel eentje opzitten.
[..]
en Vae Victis natuurlijk, hadden gelijk.

Toen ik keek naar dat jumpertje stond ie idd aan, maar goed hier had ik nog nooit naar gekeken |:(.

TNX BEIDEN!!!

nu kan ik iig weer 20 gig meer volstampen :D hihi ..
Pagina: 1