Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beleid tav kopie beveiligde cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic wil ik hier toch eventjes mijn mening over kwijt. Dat cracks niet worden toegestaan kan ik me nu voorstellen, omdat dit onder reverse engineering (hoe schrijf je dat :?)valt, maar dat nu ook al niet wordt toegestaan om over het omzeilen van beveiligingen te praten vind ik ronduit belachelijk. Het is in Nederland gewoon toegestaan een backup te maken van je eigen cd voor eigen gebruik! Zolang jij niets aan de cd verandert ben je echt niet illegaal bezig als je de beveiliging van je cd omzeilt. Dat eraan getwijfeld kan worden of de poster ook echt wil gaan backuppen of wil gaan kopieeren met andere doeleinden doet er hierbij helemaal niet toe.

Ik ben daarom ook van mening dat er nu eens een duidelijk beleid over moet deze topics moet komen, want het komt nu vaak voor dat de modjes met verschillende maten modereren: de ene keer gaat een topic op slot de andere keer blijft ie weer open. Stel dan gewoon als grens: geen exe-fixes of wat dan ook, wel instellingen om een cd te backuppen, en neem dat dan op in de FAQ.

Wat vinden jullie?

[edit]
fixed ;)
[/edit

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
reverse engineering

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou het ook wel handig vinden als hier duidelijkheid over zou komen. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topics over beveiligde cd's kopieren qua data-cd's gaan allemaal op slot als het goed is, omdat we dat op het forum niet willen hebben, omdat het in >>90% van de gevallen om warez gaat.
Zaken als beveiliging omzeilen wordt vaak misbruikt om illegale kopieen van cd's te maken. Het is eigenlijk gewoon een crack. En dat soort dingen willen we niet op het forum hebben
Dat schreef ik dus in dat andere topic ook al.

Bij muziekcd's is het wat moeilijker, omdat die cd's niet eens voldoen aan de redbook norm (ofzo ;)). Beetje grijs gebied, maar ik sluit ze maar met het advies analoog te kopieren (werkt ook prima) of naar de winkel terug te gaan en geld terug te vragen.

Kopierbeveiliging kraken dus niet op het forum.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

In de eerste plaats zie die post van JvS.

En ter aanvulling: zou het wel geaccepteerd worden dan nog zou dat topic niet in SP horen maar in SA ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je kan toch niet zeggen dat het omzeilen van een beveiliging hetzelfde is als cracks?! Bij het omzeilen van beveiligingen verander je niets aan de de cd, en je hebt gewoon het recht om een backup voor eigen gebruik te maken. Sterker nog daar betalen we f 0,30 voor per blanco data cd en f1,15 per muziekcd!!

En je zegt dat het in bijna alle gevallen gaat om warez, goed, als dat blijkt uit het topic gooi het topic dan dicht. Maar als het gaat om een backup is er toch niets illegaals aan?? Ik begrijp het punt gewoon niet..

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In de C'T staan hier de laatste maanden regelmatig interessante artikelen in, lees die eens zou ik zeggen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 14:50 schreef CAP-Team het volgende:
In de C'T staan hier de laatste maanden regelmatig interessante artikelen in, lees die eens zou ik zeggen.
En wat wordt geconcludeerd in de artikel(en)?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 maart 2002 14:33 schreef Bandiet het volgende:
Je kan toch niet zeggen dat het omzeilen van een beveiliging hetzelfde is als cracks?! Bij het omzeilen van beveiligingen verander je niets aan de de cd, en je hebt gewoon het recht om een backup voor eigen gebruik te maken. Sterker nog daar betalen we f 0,30 voor per blanco data cd en f1,15 per muziekcd!!

En je zegt dat het in bijna alle gevallen gaat om warez, goed, als dat blijkt uit het topic gooi het topic dan dicht. Maar als het gaat om een backup is er toch niets illegaals aan?? Ik begrijp het punt gewoon niet..
Ja, je mag inderdaad backups maken van je eigen cd van de wet. Alleen mag het op het forum niet.

Van de wet mag je ook linken naar een site met links naar MP3's erop en dat mag op het forum ook niet.

Punt is gewoon dat bijna al die zaken gebruikt worden om spellen te kopieren voor vrienden enzo. Er zit niet voor niets beveiliging op. Als je ontevreden bent over het feit dat je het niet kan kopieren (waar je volgens jou dus recht op hebt) dan moet je klagen bij de makers of de verkopers va het spel en daar eisen dat je een kopie krijgt ofzo.

Op het forum mag het niet, omdat die beveiligingsomzeilingdingen gewoon in het overgrote deel met warez te maken heeft...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1