Naar aanleiding van dit topic wil ik hier toch eventjes mijn mening over kwijt. Dat cracks niet worden toegestaan kan ik me nu voorstellen, omdat dit onder reverse engineering (hoe schrijf je dat
)valt, maar dat nu ook al niet wordt toegestaan om over het omzeilen van beveiligingen te praten vind ik ronduit belachelijk. Het is in Nederland gewoon toegestaan een backup te maken van je eigen cd voor eigen gebruik! Zolang jij niets aan de cd verandert ben je echt niet illegaal bezig als je de beveiliging van je cd omzeilt. Dat eraan getwijfeld kan worden of de poster ook echt wil gaan backuppen of wil gaan kopieeren met andere doeleinden doet er hierbij helemaal niet toe.
Ik ben daarom ook van mening dat er nu eens een duidelijk beleid over moet deze topics moet komen, want het komt nu vaak voor dat de modjes met verschillende maten modereren: de ene keer gaat een topic op slot de andere keer blijft ie weer open. Stel dan gewoon als grens: geen exe-fixes of wat dan ook, wel instellingen om een cd te backuppen, en neem dat dan op in de FAQ.
Wat vinden jullie?
[edit]
fixed
[/edit
Ik ben daarom ook van mening dat er nu eens een duidelijk beleid over moet deze topics moet komen, want het komt nu vaak voor dat de modjes met verschillende maten modereren: de ene keer gaat een topic op slot de andere keer blijft ie weer open. Stel dan gewoon als grens: geen exe-fixes of wat dan ook, wel instellingen om een cd te backuppen, en neem dat dan op in de FAQ.
Wat vinden jullie?
[edit]
fixed
[/edit