Dualhead op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hi everybody. Mn vader heeft vanmorgen zn compraq laptop uit zn tengels laten flikkeren, en dus kreeg hij van de baas een nieuwe Dell Latitude CPxJ. Feest voor mij dus, aangezien de laptop mijn divx machine is :) Fijn ding, maar om de een of andere reden kan ik de dualhead optie niet aan de gang krijgen voor op de losse monitor en tv. Er zit een Ati Rage Mobility-m1 chip in, met bijbehorende drivers. Op de compraq kon ik nadat ik de 2e monitor had aangesloten gewoon kiezen voor "verruimen bureaublad" ofzoiets, maar bij deze werkt dat niet, de 2e monitor spiegelt gewoon de 1e. Weet iemand of ik nog iets moet dan wak'k vergeten ben ofzo ? Klinkt stom, maar ik heb het idee dat ik iets vergeet ofzo }:O Btw ; Het OS is Win2k prof, en de secundaire monitor een compraq V50 thx, Bas

www.baskoole.com

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

misschien is er in het bios een optie die uit staat?????

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Okee... met bijbehorende drivers zeg je (voor de ATI), maar heb je de nieuwste al binnen gehaald van compaq? Kweet niet of het de oorzaak is, maar in ieder geval het proberen waard.

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Nou de compaq monitor word gewoon onmiddelijk herkend, en de ati drivers heb ik geupdate. In de de "advanced" tab kan ik onder devices de 2 monitor aanzetten, en als ik dan in de normale "properties" komt zou ik toch een soort van veld met 2 monitoren zien, en dan de 2e enablen met de rechtermuisknop. Maar dit is er dus gewoon niet. Zou het kunnen liggen aan Win2k ? Ik heb eerder gehoord dat dualhead een stuk moeilijk in te stellen is onder 2k/xp.

www.baskoole.com

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 15 maart 2002 02:11 schreef basss het volgende:
Nou de compaq monitor word gewoon onmiddelijk herkend, en de ati drivers heb ik geupdate. In de de "advanced" tab kan ik onder devices de 2 monitor aanzetten, en als ik dan in de normale "properties" komt zou ik toch een soort van veld met 2 monitoren zien, en dan de 2e enablen met de rechtermuisknop. Maar dit is er dus gewoon niet. Zou het kunnen liggen aan Win2k ? Ik heb eerder gehoord dat dualhead een stuk moeilijk in te stellen is onder 2k/xp.
hm.... hier een armada E500 ook met ATI mobility
Met xp

Geen problemen.

Maar je verhaal klinkt echt weird... hij spiegelt je normale bureaublad? oftewel: hele beeldscherm links-rechts gespiegeld?

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Het is idd moeilijker om onder W2K dual-monitor aan de praat te krijgen.
Ik heb hier een IBM T21 staan, die onder W98 wel dual-monitor support had, maar onder W2K niet. Ik heb toen een tijdje lopen zoeken, en het kwam er op neer dat W2K eigenlijk 2 aparte videokaarten moet hebben voor dual-monitor support. Het is wel softwarematig op te lossen,maar zie maar eens hoeveel moeite Matrox heeft gehad met het ontwikkelen van drivers voor W2K voor de G450.

Verwijderd

Volgens mij moet je even doorklikken naar een tab achtre advanced eigenschappen van je monitor. Daar kun je dan aangeven of je een tv out of projector uit hebt, en nog zo wat. Daar moet je even wat pielen.
Pagina: 1