Toon posts:

[php] script van remote server aanroepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een scriptje maken waarmee ik vanaf m'n eigen webserver een script aan kan roepen, normaal gesproken gebruik ik hiervoor include() of fopen() alleen het probleem is dat het script op de remote server een aantal bestanden op de server schrijft, als ik include gebruik probeer het script de bestanden op mijn server te schrijven

ik moet dus zorgen dat hij hem dus alleen aanroept maar niet probeert te runnen vanaf m'n eigen server wat er bij include() en fopen() gebeurd..

voor de mensen die batch files kennen, ik wil een functie hebben die hetzelfde doet als de opdracht call

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Hoe kan jij nou van een remote server een scriptje aanroepen en dat zelf gaan uitvoeren? Hoe kan je uberhaupt (met umlaut) includen van een remote server? Serieuze exploit dan... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 20:14 schreef Ericston het volgende:
Hoe kan jij nou van een remote server een scriptje aanroepen en dat zelf gaan uitvoeren? Hoe kan je uberhaupt (met umlaut) includen van een remote server? Serieuze exploit dan... :)
in het script wat ik wil aanroepen staan de commands om de file te writen, ik wil hem alleen aanroepen

dit is het script wat ik wil aanroepen, elke keer als dit wordt gestart schrijft hij files op de server

dit is het script btw
http://www.4aal.nl/dl/scripts/update_cb_wars.php

• Ericston
Dan moet je zorgen dat dat bestand remote als PHP geparset wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 20:23 schreef Ericston het volgende:
Dan moet je zorgen dat dat bestand remote als PHP geparset wordt.
jah maar hoe doe je dat? ik dacht als je het aanroept dat ie het dan wel remote zou parsen

• Ericston
Ja, als er PHP op die server draait wel ja, dan parset ie het en include jij de ( HTML ) output in je script. Geen PHP: het script gaat plain-text in jouw code en wordt geparset op jouw server.

Teminste dat is dus wat ik denk dat er aan de hand is. Maar misschien heb je juist wel PHP draaien op die remote server en is er iets raars aan de hand...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 20:32 schreef Ericston het volgende:
Ja, als er PHP op die server draait wel ja, dan parset ie het en include jij de ( HTML ) output in je script. Geen PHP: het script gaat plain-text in jouw code en wordt geparset op jouw server.

Teminste dat is dus wat ik denk dat er aan de hand is. Maar misschien heb je juist wel PHP draaien op die remote server en is er iets raars aan de hand...
er draait wel php op die server alleen als ik hem include krijg ik errors in de trent van
Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/sites/site53/web/dl/scripts/update_cb_wars.php on line 24

dus ik neem aan dat hij de file niet wil writen op de remote server

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 14 maart 2002 20:37 schreef Dani-Filth het volgende:
Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/sites/site53/web/dl/scripts/update_cb_wars.php on line 24
En dat kan niet per ongeluk komen omdat die file gewoon niet bestaat ?
Die jij probeert te includen/fopenen dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 20:48 schreef ACM het volgende:

[..]

En dat kan niet per ongeluk komen omdat die file gewoon niet bestaat ?
Die jij probeert te includen/fopenen dus...
nee.. maar ik heb de oplossing al :)
<?$include= join("", file("http://4aal.nl/dl/scripts/update_cb_wars.php"));?>
Pagina: 1