Kast Spuiten

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08
Hi,

Nadat ik vandaag een logo uit m'n kast heb gedremelt merk ik dat je langs de randen metaal ziet (lelijke randjes dus).
Dit wil ik weg werken door gelijk maar ff m'n hele kast te spuiten (was ik toch al van plan) maar naar het door lezen van het FAQ ben ik er toch nog niet helemaal uit.
Dit is volgens mij de bedoeling:

Kast licht opschuren
Dan primen. Volgens mij moet ik dan de volgende primer gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.motip.nl/images/catalogus/04054.jpg
----------------
Producteigenschappen

Hoge dekkracht
Toepasbaar als primer voor Nitro-cellulose, 1K, 2K, acrylaat en synthetische lakken: universieel overspuitbaar met vele lakken
Uitstekende hechting op kaal metaal, verzinkt ijzer, hout, vele kunstoffen en aluminium
Gemakkelijk schuurbaar, zowel nat als droog
Zeer goede roestwerende eigenschappen
De ondergrondvoorbehandeling is bepalend voor het uiteindelijke resultaat
Toepassingen

Voor diverse autoreparatie werkzaamheden
Hout
Fietsen
Radiatoren
Aardewerk
Vele soorten plastic en metaal
----------------------

Dan nog es licht opschuren.
Dan met de volgende lak spuiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.motip.nl/images/catalogus/04006.jpg
-----------
Producteigenschappen

Goede benzine en chemicaliënbestandheid
Goede vulling en glans
Zeer goede oppervlaktehardheid
Zeer goede water en buitenbestendigheid
Uitstekende hechting op kaal metaal
Snel stofdroge en doorgedroogde acryllak
Toepassingen

Autolak
Metaal
Hout
Fietsen
Vele soorten plastic en metaal
--------------

Dan ben ik als het goed is klaar.

klopt dit een beetje en kan ik deze primer/lak gebruiken op zowel plastic als'm'n kast?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

/me Had voor z'n frontje een kachelverf gebruikt dat werkte uitmuntent

De rest is ongeveer dezelfde verf als jij hebt
hehe nu heb ik een alienware maar me ouwe kast is zo goed alsverneukt je krabt de verf er zo af :(

• Phydomir
Op donderdag 14 maart 2002 19:40 schreef MasterDisaster het volgende:
* Phydomir Had voor z'n frontje een kachelverf gebruikt dat werkte uitmuntent

De rest is ongeveer dezelfde verf als jij hebt
hehe nu heb ik een alienware maar me ouwe kast is zo goed alsverneukt je krabt de verf er zo af :(
Je kan toch ook spul er spuiten (blanke lak ofzow, jaja... verf n00b) zodat je verf laag beschermd word?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Ik had een bitsje erg goedkope verf gekocht :(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik had voor 8 gulden (ja, toen weren het nog guldens) een hele grote spuitbus gekocht bij de HEMA, en dat werkte perfect. zit er nou al bijna een jaar op...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik heb ook een kast gespoten (pix komen nog) ik heb 3 verschillende verfsoorten geprobeert op oude kasten en ik heb dupli collor gekozen die dekte niet goed (naar 3 keer spuiten wel ;))maar bleef het beste zitten

Verwijderd

Hehe dat was ik dus vergeten(testen)

• Phydomir
Maare, dat Motip is dus wel goed spul. De prijs vink iig wel mee vallen ( €5.50 ofzow bij de Gamma)

Verwijderd

€4.95 bij de halfords (in T(hr)il(l)burg, bij de bruna).
Die HEMAverf is trouwens alles behalve krasbestendig. Na het dremelen moest ie toch weer een keer gespoten worden, dus wordt het nu motip denk ik. Alleen nog ff kijken welke kleuren. Zwart is wel erg mooi en oranje past gewoon vij biohazad. Dus wordt nog ff zien :)

• Phydomir
Ik ga de mijne iig helemaal mat zwart maken. Met misschien een strook zilver.
Ik heb nu nml. het logo uit m'n user icon er al uitgehaald en die zit ong. op de diepte van m'n mobo en rond m'n drives bays heb ik "enzyme" er verticala uitgehaald. Misschien dat ik daar dan die strook zilver maak.

Verwijderd

Motip gebruik ik ook altijd, soms hoef je nog niet eens te primen,
heb nu ook mijn 19"" monitor zwart gespoten met motip !
perfect...
all mijn hightowers (6) hebben nu ook een mooie matt zwart kleurtje..
past bij mijn hightech bunker feel.....

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Wat ik dus niet snap is waarom iedereen zijn kast eerst licht opschuurt!! :?
Ik spoot er meteen primer op, liet dat drogen, en kon meteen spuiten. LAAT NIET LOS! bespaar je de moeite en spuit er meteen primer op. Schuren hoeft niet als je primer gebruikt. Kijk, in de verf die op je kast zit, is kunststof verwerkt, om het staal op te doffen. De enige keer dat je moet schuren is als je er voor de tweede keer overheen gaat.
Snap é voux? *D

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

Ik heb dezelfde vraag gehad.

Ten eerste : die randjes moet je wegwerken met het afwerk slijptolletje die je bij de dremel krijgt !! das zo`n roze ding !! heel voorzichtig de randjes naar binnen heen buigen en dan weghalen.

Over het spuitwerk :
- Opschuren met schuurpapier, korrel 280 of hoger
- Metaalprimer erop (ik heb de pot van de Karwei gebruikt)
- 1ste laag dunnetjes aanbrengen, dan laten drogen (18 uurtjes wachten :Z
- 2de laag aanbrengen, en weer 18 uurtjes wachten :Z :Z

Daarna zie je dat je kast weer helemaal wit is, je mag verder geen donkere plekken zien.

Schuur dan het profiel een BEETJE weg, probeer de primerlaag niet weg te schuren natuurlijk

- Spuiten maar !! Ik heb ook Motip gebruikt, errug fijne verf. Je moet eerst ff heel goed schudden, 3 minuten lang. daarna niet stukje voor stukje gaan spuiten, maar die drukknop gewoon inhouden en dan op gelijke snelheid over het oppervlak van je kast.
Zo zorg je dat de verf gelijkmatig wordt opgespoten, en als het goed is, zonder vlekken ofzo.
Doe het spuitwerk in tenminste 2 lagen. En denk na de eerste laag niet : ohh shit, ik moet al dat kleurverschil wegwerken !!
1 ste laag is altijd heel dun, en heb je veel kleurverschil, bij de 2de laag wordt ie mooi zwart. en de 3de laag doet et.

Het gaat erom dat je GEDULD hebt !!! en als je een foutje maakt : NIET corrigeren !! dan maak je het alleen maar erger !!! gewoon RUSTIG aan.
Wach met dat motip ook een 10/15 minuten totdat je de volgende laag aanbrengt !!

Het is natuurlijk logisch dat je ten ALLER TIJDE alles vet en stofvrij houd !!

Nouja, ik hoop dat je hier iets aan hebt, dit zijn mijn ervaringen, ik hoop dat je er wat mee kan !!

suc6 !!! ;)

edit:

Hey, wach es ff phydomir !! FDCP ?? ik zag het in je info !! ik ben FDCP_Quicksilver !!!
Voeg me eens toe op MSN : tha_quick@hotmail.com !!! jij wil PRECIES hetzelfde als mij, ik leg je alles wel uit ;)
Pagina: 1