Toon posts:

p133 passief koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo wat rondgezocht, en heb gevonden dat je een pentium 133 passief kan koelen, alleen dan met een grote heatsink. ik gebruik mijn p133 als webserver, er staat geen koetje of iets dergelijks op, dus eigenlijk is de proc de hele dag idle.
nou heb ik hier nog een heatsink liggen voor een socket 7 proc, maar nu is mijn vraag: kan ik het hiermee doen?

http://home.wanadoo.nl/schullerclan/heatsink.jpg

of is dit niet groot genoeg? er zit nu een heel simpel kut heatsinkje op, die aan de bovenkant plat is, en aan de zijkanten wat ribben heeft. op de bovenkant zit een klein 468 coolertje.

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Der is echt maar 1 manier om er achter te komen en dat is door het te proberen.. gewoon kijken of je geen stabiliteits problemen krijgt.. de kans dat je echt iets molt is niet erg groot.. en anders is het toch "maar" een p133.. Als je het mij vraagt gewoon proberen.. en als ie dan niet crashed en je krijgt geen last van time outs dan is het goed..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
bij een klant van mij hebben ze fujitsu siemens P3 passief gekoeld. dus p133 zal toch ook wel kunnen? :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• sebastius
  • Laatst online: 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat gaat best, mijn AMD 400 mhz (met fan, okee), werd ook nooit heet, na dagen aanstaan. En passief heb ik zelf een P120 gehad, met een redelijk fors blok, dat ging ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 19:39 schreef sebastius het volgende:
Dat gaat best, mijn AMD 400 mhz (met fan, okee), werd ook nooit heet, na dagen aanstaan. En passief heb ik zelf een P120 gehad, met een redelijk fors blok, dat ging ook prima.
net zoiets dus als dat plaatje of nog groter?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 14 maart 2002 19:39 schreef intert0y het volgende:
bij een klant van mij hebben ze fujitsu siemens P3 passief gekoeld. dus p133 zal toch ook wel kunnen? :)
de processoren verschillen nogal, een P3 draait op een heel ander voltage dan een P1/133 en dat maakt nogal uit. Verder moet je maar eens goed kijken, helemaal passief zal het waarschijnlijk niet zijn, hangt er niet een case-fan of voedings-fan vlakbij de heatsink? Scheelt nl. een heleboel.

Je P133 koelen met dit blok moet kunnen mits er natuurlijk een goede voedingsfan is die voor een beetje airflow zorgt in je kast. En ik denk dat je nog wel problemen kunt krijgen als ie de hele dag een hoge load heeft (i.e. continu een koe erop).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Kan :)
Wel is een goede airflow rond je cpu belangrijk, dus niet begraven in een kabelsoep >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

nee dit wordt denk uiteindelijk te warm zo'n koelblok heb ik ook maar als je die pc goed gaat benutten zou ik er een 5 volt fan op zetten voor toch een beetje air flow :)

• sebastius
  • Laatst online: 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op donderdag 14 maart 2002 19:40 schreef schaapie het volgende:

[..]

net zoiets dus als dat plaatje of nog groter?
Ongeveer dat wel ja. Doe er koelprut tussen, dat helpt

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 14:05

KingCrash

Angry Rabbit

[topic=417382]

Ik had bijna de zelfde vraag. Men p75 gaat binnenkort echt passive koelen.. (i know het duurt ff :D) Maar ik denk dat een 133 ook best zonder kan.

KingCrash

Angry Rabbit

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

GROTE heatsink, ik heb een p166 hier, die standaard passief gekoeld is, dus het kan wel. Gewoon proberen, en als hij veel vastloopt even aan de heatsink voelen en je handen verbranden >:)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb een P100@133 (dus 33% overgeklokt :Y)), die draait ook prima stabiel met alleen passieve koeling (huge heatsink).. :)

#

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 10:40

YKW

mobiliteit ten top

(jarig!)
Ik heb precies dezelfde heatsink op mijn P133, dus het kan gewoon.

* YKW heeft nooit problemen met zijn P133 gehad en staat nu na jaren trouwe dienst onder zijn bed niets te doen en hoopt dat ie binnenkort weer aan de bak kan als router

Automatiseren kan je leren!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Kheb hier een p233 staan die ook passief gekoeld word, dus tis geen probleem.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier een oude compaq p200 passief gekoeld en ik heb geen problemen.
Het is wel een groot blok maar als je in die kast kijkt kan er nergens warmte weg maar hij blijft het gewoon doen en stabiel

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Pagina: 1