Traag netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Ik heb twee 100Mbit netwerkkaarten, een in me ene bak, een in de andere. Ik heb ze crosslink aan elkaar zitten.
Geen 10Mbit HUB of zo ertussen thus.
Maargoed, nu komt het vreemde; ik haal snelheden van maximaal 500 kb/s of zo, soms zelfs véél trager! 750 mb in een uur is toch zeker geen normale snelheid! :'(
Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Ik heb TCP/IP (voor internet deling met AnalogX Proxy), NetBEUI en IPX/SPX. Nu denk ik dat het aan de laatste ligt (IPX/SPX) omdat ik wellus heb gehoord dat dat vertragend werkt. Maar die heb ik nodig voor bepaalde spellen...

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op donderdag 14 maart 2002 19:11 schreef RuuddieBoy het volgende:
[knip netwerkellende]
Niet voor het een of ander, maar heb je de search al geprobeerd? Zoeken op 'traag netwerk' levert een boel resultaten op, met een boel suggesties om je performance omhoog te krikken. Bieden deze soelaas?

Vertel even wat je al ondernomen hebt, zodat we niet nogmaals het wiel voor je hoeven uit te vinden. Vertel ook even over de merken netwerkkaarten en onder welke OS'en je probeert te pompen. Hoe meer info, hoe beter. Succes. :)

... en oranje! :P

• VinceRMP
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Kan me niet voorstellen dat IPX/SPX vertragend werkt. Heb hier twee servertjes draaien (Novell IPX/SPX en NT TCP/IP) en dat werkt echt niet vertragend hoor.
Meer info please

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Welke OS'en zijn het? Je kan toch ook alleen TCP/IP nemen? Iig kan je NETBEUI wel wegknipperen. En IPX/SPX ook als je dat niet nodig hebt.

Juist

• Ruuddie
Deze pc (server) heeft Windows XP, en de andere heeft Windows 98. Ze hebben allebei een CNet PRO200 100/10Mbit kaartje erin liggen.

Ik heb de search gebruikt, maar daaruit kwam de hele tijd net niet psies mijn probleem... (in de eerste tien dan, de rest duurde me te lang, traag internet weet je :9)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
schijven gedegragmenteerd??
wil nog wel eens helpen.

Verder is het wel aan te raden om met de zelfde besturingssystemen te delen. windows2k + winxp is ook goed.

Ik zou voor bestands en printerdelen wel voor tcp/ip kiezen omdat dit toch een wat sneller protocol is. Let erop dat bestands en printerdelen alleen op tcp/ip staat.

staan je kaarten alletwee op half/full 100mbit duplex. ( ik weet niet hoe het zit met een cross kabel zit maar ze moeten wel gelijk zijn)

Ik had eerst met win98 en winxp ook maar iets van 3 mb/sec. na winxp en winxp was het ineens 9mb/sec. Ik gebruik zelf tcp/ip

Succes

• esvier
  • Laatst online: 29-07 07:57
ik haal met mijn netwerkje maar een max van 2MB/s maar dat komt omdat mijn ene harde schijf niet sneller dan dat kan schrijven :r

www.debrasserie.nl

Verwijderd

Da's inderdaad wel erg weinig, ik copieer middels ftp 725mb in ongeveer 54 seconden (1 bestand) ik denk dat je de kaartjes even moet forceren op 100mb full duplex. Probeer dat maar eens, let ook daarbij op de geluiden van je hdd's overmatig rammelen betekend fragmentatie.

Verwijderd

slechte kabel ?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Ruud, op de volgende LAN leggen er eens een crosslink tussen onze bakken in, als we dan wel de volle lading trekken weet je dat het iig niet je XP bak is :)
Verder: probeer es om wat aan de instellingen van je 2de comp te veranderen (maar als denk ik niet dat je daar een grove fout in gemaakt zult hebben, ben je te slim voor :P )
En die netbeui gewoon eraf mieteren, is toch een waardeloos protocol.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

*hengeld 500KB/s van internet >:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Je mag er bijna vanuit gaan dat windows 98 de bottleneck is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Ruuddie
Op vrijdag 15 maart 2002 16:51 schreef Delta2 het volgende:
maar als denk ik niet dat je daar een grove fout in gemaakt zult hebben, ben je te slim voor :P )
Laat dat slimme maar weg, Roland. |:( Wantuh, hoe zet ik me netwerkkaart op 100 mbit full duplex?! :Y)

Ik heb nu alle protocollen eraf gegooid behalve TCP/IP, ik ga t zo ff testen allemaal.

edit:
Aha, al gevonden, en dat zonder je hulp! Maaruh, t is allemaal nog nauwelijks sneller. 10 mins, 700 megs. Da's thus 1,2 mb/s :'( Iemand andere suggesties?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Op vrijdag 15 maart 2002 19:47 schreef RuuddieBoy het volgende:

edit:
Aha, al gevonden, en dat zonder je hulp! Maaruh, t is allemaal nog nauwelijks sneller. 10 mins, 700 megs. Da's thus 1,2 mb/s :'( Iemand andere suggesties?
infomode
100Mbit = 10MByte per seconde.. bit en Byte is factor 8 verschil neem daarbij nog wat data troep en zet het voor het gemak dus op factor 10

windows gaat niet bepaald lekker om met netwerken maar toegegeven je moet sneller kunnen halen.

btw tis klinkklare onzin dat IPX/SPX en netbeui etc allemaal voor vertraging kan zorgen dat heb je met grotere netwerken komt dat pas echt tellen. tussen 2 pc's is het wel te doen en zoveel proformance verlies je niet zie mijn bit->byte uitleg.

full en half duplex houd in dat zeker in jou situatie dat je onderling zelfs 200mbit hebt omdat je meer "bandbreedte" hebt .. duplex wil eigenlijk zeggen .. tegelijkertijd kunnen luisteren als sturen.

/infomode

oke maaruh nu naar je probleem:
ik zou waar je je netwerk op 100 fullduplex hebt gezet daar ff de rest van de opties disabelen .. weet je het niet zeker post dan ff hier welke opties je nog hebt.
kan ook veel schelen had ik met mijn 3com kaart daar moest ik de helft eerst disabelen voor dat mijn netwerk performance weer goed was. bagger nu dat het plug and pray spul was dat wisten we natuurlijk wel ; )
voor de rest helpt het als je je bv beide netwerkkaartjes in je eigen-ntwerkje een ipgeeft met bv 192.168.1.x en subnetmask 255.255.255.0 (maaruh met ICS van MS is dit zo ook uit de wereld) handig af en toe MS nu nog goed.

je kan het bestand lmhosts.sam (ff zoeken op je bakken) ook je ip's opgeven van de andere bak .. + naam die je gegeven hebt bij het 2de tablad van netwerk .. erhm .. voor de rest tja .. let us know

suc6

Tja vanalles

Pagina: 1