Toon posts:

[RedHat7.2] Erg sloom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan het dat alles best sloom gaat? laden enzo? Heb wel een swap partitie, maar op het begin zegt ie wel Unknown VIA Southbrigde, ook blijft de debugger op mijn moederbord hele tijd knipperen tussen ocde 94 en 96 :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Staat er in het boekje van je mobo ook wat code 94 en 96 betekenen? Misschien dat je daar meer van te weten komt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
94:

Enable L2 cache
Program Boot up speed

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Check met hdparm of je harddisk wel optimaal draait.
hdparm /dev/hdX (waar X = a,b,c,d), voor info.

hdparm -tT /dev/hdX, voor een snelheidstest.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En 96 is 'disable L2 cache' of zo? Dan kan het kloppen dat het traag gaat >:). Een processor zonder L2 is deze dagen helemaal niets meer...de vraag is alleen waarom hij dat uit zou schakelen (als hij dat inderdaad doet). Werkt het onder andere OS'en wel goed? Staat L2 wel aan in je BIOS?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 19:10 schreef Ragonite het volgende:
VIA
:X

/me zegt niks

Maar dat is dus de reden :)

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Op donderdag 14 maart 2002 19:30 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

/me zegt niks

offtopic:
Wat een vooroordeel de via apollo chipset voor de amd k7 is helemaal niet zo slecht. En vooral als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding.
Maar goed vroeger was het inderdaad troep

Ragonite welke chipset gebruik je?

signature has expired

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

/me zegt niks

Je persoonlijke aversie (is dat niet netjes verwoord :P) tegen VIA is wel bekend ;). Maar je zult moeten toegeven dat het niet normaal is dat een systeem gebaseerd op een VIA-southbridge ontzettend traag is...bovendien heeft de southbridge weinig met je L2-cache te maken. Wat voor northbridge zit er op dat moederbord? Die zou er nog iets aan kunnen veranderen.

* odysseus heeft een AMD 751/756...volledig AMD-based dus, en heerlijk stabiel.

Verwijderd

[..]

/me zegt niks

beelzebubu moet inderdaad maar niks zeggen. Gebruik zelf ook Redhat 7.2 met een moederbord met via chipset, en nog NOOOIT heb ik er problemen mee gehad. Mijn peeceetje is sneller (met 850mHz) dan de 1gHz Dell (met intel chipset) van een kennis. Niks mis mee dus, met via :P

Verwijderd

Topicstarter
PC draait dus prima in Windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik nu doen dan ?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 19:34 schreef odysseus het volgende:
Je persoonlijke aversie (is dat niet netjes verwoord :P) tegen VIA is wel bekend ;).
Prachtig verwoord O+ :P

Maarruh, Ragonite, ik kan je moeilijk aanraden een ander mobo te kopen ;) maar kijk eens in je kernel log (/var/log/messages of dmesg) of daar nog bepaalde warnings t.a.v. bepaalde delen van je hardware staan (om het maar politiek correct te verwoorden), misschien worden we daar wijzer uit.

Bij een Mdk-7.2 op mijn ouders' computer gaf ie daar een warning over blacklisted USB chipset waardoor dus de USB niet werkte. Mischien staat er bij jou ook betreffende O-) bepaalde hardware O-) zoiets dergelijks vermeld?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Een vriendje van me wilde ook eens linux gaan gebruiken. Had ie Red Hat geinstalleerd (7.0 of 7.1 ofzo) op een mobo met apollo chipset. Met een default kernel starte KDE in ongeveer een half uur op (!). Ik heb toen de kernel opnieuw gecompileerd en toen werkte het als een zonnetje. Geen errors meer enzo.

Ragonite, je zou dus kunnen overwegen je kernel zelf te bakken. Dat is zowel moeilijk (als je dat nog nooit gedaan hebt) als leerzaam en leuk. Als je compu daarna ook nog eens toppie draait is het feest compleet. Zoek eens hier op het forum, lees http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Kernel-HOWTO.html en probeer probeer, ga op je bek en probeer het nogmaals.
Pagina: 1