Toon posts:

[XP] Totaal de weg kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De bekende error IRQL_NOT_EQUAL_TO_OR_LESS krijg ik vaak. Ik weet ook met search dat er 1000'den redenen zijn ervoor.

drivers genoemd bij de error:
-win32k.sys
-ntfs.sys (de laatste tijd niet)
-nv4disp

Het probleem doet zich alleen voor met 3D-spellen voor, waarin 3D-acceleratie wordt gebruikt (Civ III doet het perfect).

Nu heb ik dus een lijstje van dingen die het kunnen zijn:

-RealTek Ethernet-kaartje
-Ge-Force 256 Annihilator Pro van Creative
-Em-tec RAM
-SBLive 1024 Player
-Mobo MSI-6167

RealTek, eruit getrokken doet het nog steeds niet (drivers nog steeds aanwezig)

Em-tec RAM, eruit gehaald ander blokje (beter merk) erin... doet het beter maar kan nog steeds crashen (heb ik onlangs met een spelletje MOHAA gemerkt)

SBLive, nooit een error op gehad eigenlijk.

Mobo, heb gelezen dat m'n hele mobo niet compitabel zou zijn met WinXP, maar het werkt allemaal perfect zolang ik geen spellen speel.

Ge-Force, heb 21.85 drivers van Creative (gemod door Creative dus) geinstalleerd, zouden goed moeten werken.

Rarara, waar ligt het probleem...

Verwijderd

Heb je al geformatteerd? Wil ook nog wel eens helpen.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:23
nieuwe detonatordrivers installeren wil wel is helpen, probeer de search is ik heb het al is eerder langs zien komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, formateren is leuk en aardig, maar waar ga ik al het spul laten wat erop staat? Ik heb 2 compleet volle schijven (totaal van de 57 gig 2 vrij). Ik heb daarnaast ook niet zo heel veel zin om alles weer opnieuw te installeren.

Het is btw XP waar we het nu over hebben, daar zou het niet uit moeten maken.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
systeempje in de knoop, heb ik ook wel eens
meestal met nv4...dll

lag bij mij aan drivers

als het echt vastzit, gewoon opnieuw beginnen met format idd

Verwijderd

Topicstarter
Oke, drivers... Maar welke versie? 23.11 Nvidia drivers zorgen ervoor dat hij random (dus ook buiten de spellen) gaat vastlopen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Op donderdag 14 maart 2002 19:50 schreef floduR het volgende:
systeempje in de knoop, heb ik ook wel eens
meestal met nv4...dll

lag bij mij aan drivers

als het echt vastzit, gewoon opnieuw beginnen met format idd
Drivers zullen wel oorzaak zijn. Format is voor hem nu helaas geen oplossing. Tip: installeer je OS op een aparte partitie, dan kun je altijd opnieuw beginnen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:14
Op donderdag 14 maart 2002 19:53 schreef OriOnXXL het volgende:
Oke, drivers... Maar welke versie? 23.11 Nvidia drivers zorgen ervoor dat hij random (dus ook buiten de spellen) gaat vastlopen.
Drivers van WindowsUpdate (catalog eigenlijk, maar die bereik je het makkelijkst via update).

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:23
detonator 27.xx wil denk ik wel helpen

Verwijderd

Topicstarter
Argh, net CS gespeeld en nu was het een BSOD op portcls.sys

Waar is dat van?

Ook eerder MOHAA gespeeld toen ging hij eruit met een error-melding (windows standaard error)

Verwijderd

format? Houd toch op,
mik gewoon je windows en program files directories af (eventuele winxp/nt installs: documents & settings). Je hebt dan al het ergste wel gehad. Fdisk/MBR vanaf een bootdisk en veel schoner hoef je het niet te hebben naar mijn weten. Als mensen er meer weten, graag. Maar formatteren is achterhaald voor een tweaker. Kijk eventueel even in je rootdir, maar neem aan dat daar ook niet al te veel spannende instellingen omzeep te helpen zijn.

Succes in ieder geval.

p.s.,ik weet niet waar je probleem aan ligt, geef gewoon een ander alternatief aan voor het formatteren van je schijf

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 16:51

Scraper

ErikJ

Driverprob,

bij mij was het een modemdriver die ik via de windowsupdate site had verkregen, dus als je het via windowsupdate ophaalt wil nog niet zeggen dat het dan opgelost is.

Verwijderd

Orion: ooit een oplossing gevonden? Ik heb soort gelijke problemen maar nooit tijdens spellen (SOF2, UT2K3) maar voornamelijk met booten en vage hangers als ik iets laadt, vooral explorer....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gve: driverprobleem, zoals aangegeven in het topic. Probeer andere drivers, kijk eens of er nog meer in de search over dit onderwerp staat, en mocht je verder niks kunnen vinden, dan lijkt het me handig om een nieuw topic te maken met:
• wat je hebt gevonden
• wat je specificaties zijn
• wat je tot nu toe hebt geprobeerd.

Normaal is een kick van een oud topic niet zo'n probleem, maar in dit geval is het overzichtelijker om een nieuw topic te starten, als je verder gezocht hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.