Linux op PS2

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
weet niet hoe ik me dat moet voorstellen maar goed...
wat draait er nu op dan :?

(UPDATE) Europeanen krijgen Linux-Playstation in mei

Eind mei introduceert Sony Linux voor de Playstation2 in Europa. Dat maakte Sony gisteren bekend tijdens een demonstratie op de CeBit in Hannover (audio-interview toegevoegd).

'In Japan begonnen ontwikkelaars te vragen om Linux voor de Playstation', vertelt een medewerkster van Sony Europa, 'daarom heeft Sony besloten het product uit te brengen. Toen Europeanen en Amerikanen dat zagen, wilden ze ook kunnen programmeren op de spelcomputer'.
De Linux-ontwikkelaar van Sony vertelt dat de uitbreidingskit 250 euro gaat kosten en vanaf 22 mei in de winkels zal liggen (beluister interview; 3:44 minuten; .wma-formaat)

Voornamelijk ontwikkelaars van spellen hebben belangstelling voor Linux op de Playstation. 'Zij kunnen hun eigen graphics ontwikkelen. Een andere reden om de uitbreidingskit te kopen is omdat het cool is om te computeren op onze spelcomputer. Hij is namelijk relatief goedkoop als je kijkt wat je krijgt voor dat geld'.

Het is niet de eerste keer dat Sony zijn gebruiker laat ontwikkelen op de Playstation. Bij de eerste versie van apparaat konden gebruikers ook al een programmeerbare uitbreidingskit kopen. 'Maar die was erg duur, we hebben er weinig van verkocht'.

De Sony-ontwikkelaar vervolgt: 'De gebruikers van Sega Dreamcast hebben de machine zelf naar Linux omgezet. Sony heeft, om dat voor te zijn, zijn gebruikers zelf geholpen'.

Over twee maanden kunnen belangstellenden naar de winkels om daar hun Playstation2 aan te vullen met een 40 gigabyte harde schijf, een ethernetverbinding, muis en toetsenbord en alle handleidingen voor alle relevante hardware.

(EB)

15:00 14 mrt

Bron: Planet Multimedia

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Al gehoord... lijkt me best wel grappig :)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
volges mij is die 40GB HD ook voor andere dingen te usen >:) (nee, niet voor pc ;) )

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Volgens mij draait gewoon alles daar op, ik heb wel eens een programma gezien met PS2 optimalisatie, geen idee wat dat was, ik geloof TuxRacer

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
jezus, strax halen ze alle gemakken van een console weg :? kunnen ze net zo goed in een keer de consoles afschaffen.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-10 23:35
En dan zijn er nog steeds mensen die durven te zeggen dat juist de Xbox de veredelde PC is.

There is no magic.

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Op donderdag 14 maart 2002 18:38 schreef The Will het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die durven te zeggen dat juist de Xbox de veredelde PC is.
zolang ze er geen win9x opzetten vind ik et best :7 ik klootte ook al met linux op de DC :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

wat moet je nou met zo'n doos ?

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Dit is alleen voor de hobbyisten die zelf spelletjes voor hun PS2 willen maken. Je had vroeger ook zoiets met de PSX...
Dit gaat dus niet de standaard retail versie worden, dus niet meteen beginnen te blaten dat het een PC is ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote]Op donderdag 14 maart 2002 18:41 schreef Tw^st3D het volgende:
wat moet je nou met zo'n doos ?[/quote]
Op donderdag 14 maart 2002 21:09 schreef Ares het volgende:
Dit is alleen voor de hobbyisten die zelf spelletjes voor hun PS2 willen maken. Je had vroeger ook zoiets met de PSX...
Dit gaat dus niet de standaard retail versie worden, dus niet meteen beginnen te blaten dat het een PC is ;)
bah your missing the obvious

ps2 = vrij krachtig, dolby geluid, tv , stil
linux = divX compatible
40gb HD = veel divxjes !

= perfecte divxbox !

* heuveltje vind alleen 250 euro voor een uitbreiding nog wat prijzig.[

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Ares
Op donderdag 14 maart 2002 21:16 schreef heuveltje het volgende:
quote]Op donderdag 14 maart 2002 18:41 schreef Tw^st3D het volgende:
wat moet je nou met zo'n doos ?
[..]

bah your missing the obvious

ps2 = vrij krachtig, dolby geluid, tv , stil
linux = divX compatible
40gb HD = veel divxjes !

= perfecte divxbox !

* heuveltje vind alleen 250 euro voor een uitbreiding nog wat prijzig.[
[/quote]

Daar zal ie inderdaad wel voor gebruikt gaan worden, maar Sony brengt het uiteraard op de manier zoals ik het hierboven heb staan...

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ja het lijkt me wel stoer...
Alleen nu wachten op 22 mei en allemaal met onze slaapzakje voor de winkel gaan liggen.
(maybe ga ik wel even kijken wat het allemaal inhoudt).
Maar is niet duur op zich 250 euro, dan krijg je wel een HDDtje van 40 gig, muis, keyboard en ethernetkaartje.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 18:38 schreef Schuey het volgende:
jezus, strax halen ze alle gemakken van een console weg :? kunnen ze net zo goed in een keer de consoles afschaffen.
idd. "vroeger" was het gewoon spel erin, aanzetten en spelen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 01:11 schreef RekZ het volgende:

[..]

idd. "vroeger" was het gewoon spel erin, aanzetten en spelen.
Dat blijft gewoon zo hoor.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 01:18 schreef loekos het volgende:

[..]

Dat blijft gewoon zo hoor.
Ja ok, maar als je terugdenkt aan een NES was het enige wat je kon doen een cartridge erin, en aan zetten en reset. Tegenwoordig speel je er dvd's in af, komen er harde schijven bij, heb je toetseborden ervoor enz enz.

• Tim

Tim

Op zaterdag 16 maart 2002 01:23 schreef RekZ het volgende:

[..]

Ja ok, maar als je terugdenkt aan een NES was het enige wat je kon doen een cartridge erin, en aan zetten en reset. Tegenwoordig speel je er dvd's in af, komen er harde schijven bij, heb je toetseborden ervoor enz enz.
Dus? Zoland het spel ering en spelen blijft maakt dat mij weinig uit :)

• Ares
Op zaterdag 16 maart 2002 00:36 schreef Basz19 het volgende:
Ja het lijkt me wel stoer...
Alleen nu wachten op 22 mei en allemaal met onze slaapzakje voor de winkel gaan liggen.
(maybe ga ik wel even kijken wat het allemaal inhoudt).
Maar is niet duur op zich 250 euro, dan krijg je wel een HDDtje van 40 gig, muis, keyboard en ethernetkaartje.
Waar heb je deze info ergens vandaan (prijs en datum)? En krijgen alle winkels deze set...
Lijkt me op zich wel vet om te hebben!

Verwijderd

zie sig over linux :Y)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Op zaterdag 16 maart 2002 09:55 schreef Ares het volgende:

[..]

Waar heb je deze info ergens vandaan (prijs en datum)? En krijgen alle winkels deze set...
Lijkt me op zich wel vet om te hebben!
Waar ik die info vandaan heb? Zie bovenaan, daar staat toch een artikeltje??
Maar ik zat me af te vragen of je de ps2 dan ook kan aansluiten op je pc, om dingen van je ps2 naar je pc te kopieren. (is toch weer 40 gig hdd ruimte).
En kun je zoals al eerder gezegd een divx-box van maken.
Ik weet niet of het lukt met die usb aansluiting van ps2?

• Ares
Op zaterdag 16 maart 2002 11:23 schreef Basz19 het volgende:

[..]

Waar ik die info vandaan heb? Zie bovenaan, daar staat toch een artikeltje??
Maar ik zat me af te vragen of je de ps2 dan ook kan aansluiten op je pc, om dingen van je ps2 naar je pc te kopieren. (is toch weer 40 gig hdd ruimte).
En kun je zoals al eerder gezegd een divx-box van maken.
Ik weet niet of het lukt met die usb aansluiting van ps2?
Nu zie ik het ja, sorry :o

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 10:58

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik neem aan dat je met die linux kit er dus MP3 (daar gaat het me vooral om) en divx op kunt afspelen?

Kun je dan ook mp3CD's afspelen? Nu kan dat ook, maar dan moet je moeilijk gaan doen heb ik gelezen.

En dat ethernetkaartje is voor:

-breedbandinternet op de PS2 :?
en/of
-aan je netwerk hangen :?

* handige_harrie vindt dit een erg mooie ontwikkeling :).

Verwijderd

zou het dan ook mogelijk zijn je ps2 op je freesco server aan te sluiten en zo internet te delen voor ps2

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
En dan iemand horenb zeggen: "Mijn router is een ps2". :)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op de dreamcast heb je dit al tijden, heb thuis een soort van redhat
info

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Lijkt me wel lol!!!
je ps2 als server...
Krijg je zeker ook een gratis aansluiting op het breedband als je die kit koopt ;)
Maar als het 22 mei is ga ik wel eens kijken in de winkels of he was is.
Heeft iemand nog meer links met specs / pics over deze kit?

Verwijderd

Zelfde onderwerp en gesloten:
[topic=445927/1]

Staat nog een beetje aanvulling in ;)

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zaterdag 16 maart 2002 14:47 schreef handige_harrie het volgende:
Ik neem aan dat je met die linux kit er dus MP3 (daar gaat het me vooral om) en divx op kunt afspelen?

Kun je dan ook mp3CD's afspelen? Nu kan dat ook, maar dan moet je moeilijk gaan doen heb ik gelezen.

En dat ethernetkaartje is voor:

-breedbandinternet op de PS2 :?
en/of
-aan je netwerk hangen :?

* handige_harrie vindt dit een erg mooie ontwikkeling :).
PCMCIA of firewire (IEEE 1394)
maar die zit er volgens mij niet bij nee zal je dus zelf moeten kopen,

of je had de Japanse versie moeten hebben daar zit een PCMCIA slot in maar geen interne harddisk die moet dan via USB of Firewire (IEEE 1394)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Linux op PS2 klinkt idd een beetje vreemd. Maar goed, het nadeel van die consoles is altijd dat je er zo weinig mee kan (alleen games spelen). Wat dat betreft was YABasic wel een goed idee..

Voordeel van Linux op PS2 is denk ik dat er dan ook PS2 development door hackers en andere hobbyisten (non-comercial) kan worden gedaan. Dat levert wel es leuke dingen (zoals die Doom en Quake ports op de Dreamcast)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Ares
Op donderdag 21 maart 2002 16:37 schreef BdR het volgende:
Linux op PS2 klinkt idd een beetje vreemd. Maar goed, het nadeel van die consoles is altijd dat je er zo weinig mee kan (alleen games spelen). Wat dat betreft was YABasic wel een goed idee..

Voordeel van Linux op PS2 is denk ik dat er dan ook PS2 development door hackers en andere hobbyisten (non-comercial) kan worden gedaan. Dat levert wel es leuke dingen (zoals die Doom en Quake ports op de Dreamcast)
Dat nadeel dat je noemt zien de meesten juist als het grote voordeel van consoles (The big N richt er zelfs zijn reclamecampagne op) :D

• GeJe
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Ik ga dit bijna zeker kopen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Het is net alsof je een 2e pc hebt.

Ten eerste een 40 GB hadte schijf, netwerk, muis en toetsenbord is niet duur voor 249 €.

En dan:

Een portable divx, mp3 bak. Kernel kan vervangen worden. Dus een kwestie van tijd voordat je ook cds en dvds kan rippen (in eerste instantie kan je alleen ps2 dvd en cd lezen). Aansluiten op je eigen thuisnetwerk voor een backupstation.
Door de ethernet adapter neem je hem vrolijk mee naar iemand anders copieerd zijn spul en gaat weer naar huis.

Nadeel. 32 mb ram... Dus zware applicaties zal die niet draaien.

Het lijkt mij een superkoop, echt ongelovelijk veel mogelijkheden. Ik hou het forum, http://playstation2-linux.com , in de gaten.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Net gesloten en ook met nog wat info:
[topic=456457]
:)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58
zou je je digitale camcorder er ook op kunnen aansluiten?
lekker video-editten op je ps2 :P

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zondag 17 maart 2002 11:39 schreef Scarecrow het volgende:
Op de dreamcast heb je dit al tijden, heb thuis een soort van redhat
info
Met als verschil dat de PS2 Linux kit officieel van Sony is, en Linux op de DC door hobbyisten is geport.

De PS2 linux kit heeft dus ook meteen toegang tot alle devices (ok.. wel afgeschermde toegang tot de DVD speler).

Bij de DC miste er nog het 1 en ander aan support een poosje terug (rechtstreekse aansturing videokaart voor X i.p.v een simpele framebuffer, GDROM ondersteuning etc.), maar ik weet niet hoe de status daarvan nu is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GeJe

GeJe

Je...

Een voorwaarde is wel dAt je monitor sync on green ondersteund. Ik vraag me af of mijn 107s dat doet. Iemand een idee? Ik kon niks vinden bij de lijsten.

Heb het ondertussen gevonden. Hij doet het :) laat de info maar staan ter informatie.

• Ares
Quote uit dat net gesloten topic, want ik wil het toch wel ff weten :)

Iemand al een idee welke winkels deze set hier in de Lage Landen zal gaan verkopen?

• GeJe

GeJe

Je...

Op donderdag 04 april 2002 13:56 schreef Ares het volgende:
Quote uit dat net gesloten topic, want ik wil het toch wel ff weten :)

Iemand al een idee welke winkels deze set hier in de Lage Landen zal gaan verkopen?
Ik vraag me af of die kit ooit in de winkel is te verkrijgen. In america kan je hem ook alleen maar pre-orderen bij sony zelf. Ik denk dat dezelfde contructie ook in europa zal komen. Het zal ook geen massa product zijn (8000 in japan). Misschien in tweede instantie (na 22 mei) wel.
Ik denk dat als je de set verkoopt in de winkel dat veel n00bs hem zullen kopen en hem vrolijk terug gaan brengen of de helpdesk platbellen. Terwijl dat niet de bedoeling er van is. Kortom ik denk een stuk of 200 voor nederland via sony.

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
snel erbij zijn dus...

-

• Ares
Misschien een idde tegen die tijd een inkoopaktie'tje te doen?

• GeJe

GeJe

Je...

Als er een pre-order vooor nederland dkomt dan snel inschrijven!

• tiguan
  • Laatst online: 21:01
Op donderdag 04 april 2002 11:53 schreef monkel het volgende:
zou je je digitale camcorder er ook op kunnen aansluiten?
lekker video-editten op je ps2 :P
Ja er is al een pakketje in ontwikkeling volgens de playstation2-linux.com website.
"EffecTV" is a real-time video effect processor. You can enjoy movies, TV programs and any other video stream through the many amazing effects. "EffecTV for PS2" is a specialized version for PlayStation2 Linux. It uses the power of graphics processing of PlayStation2 to create more amazing effect.
Ik vraag me alleen af hoe je de bron gaat aansluiten. Er zit geen ingaande coax aansluiting op en ook geen speciale aansluiting voor camcorders ofzo. Maar het zal wel kunnen op de 1 of andere manier.

• Ares
Op zondag 19 mei 2002 04:20 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Ja er is al een pakketje in ontwikkeling volgens de playstation2-linux.com website.
[..]

Ik vraag me alleen af hoe je de bron gaat aansluiten. Er zit geen ingaande coax aansluiting op en ook geen speciale aansluiting voor camcorders ofzo. Maar het zal wel kunnen op de 1 of andere manier.
Ik heb zelf geen digicam oid, maar kun je ze niet via USB aansluiten op de 1 of andere manier?
Kun je die sets ondertussen eigenlijk al bestellen vanuit Europa?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

zoiets noem je toch niet meer een spelcomputer?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Bij de PSX was dat toch de Yaroze of zoiets? Hij was zwart in ieder geval, maar ook veel te duur.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

KneoK

Not in a million lightyears

Ze hebben nu ook al de XBox zo weten te hacken dat er Linux op draait. Kijk, DAT is interessant... Zit al HD in, NVidia hardware & Intel hardware... Lijkt me dus helemaal geschikt voor MP3/DiVX'jes

• GeJe

GeJe

Je...

22 mei..... das overmorgen! Iemand al nieuws?

• Tim

Tim

Ik heb er ook nog niks over gehoord, en het lijkt me sterk dat ze die dingen bij de Intertoys gaan verkopen..

Verder: PS2+Netwerkaart+Samba+Daemon tools = DVD speler voor je PC, zonder dat er daar een in zit :)

• Ares
Ik snap maar niet dat je hier in Europa nog steeds niet kan pre-orderen :(
Wordt toch onderhand wel eens tijd zou je zeggen...

• GeJe

GeJe

Je...

ik las net op het forum dat de problemen liggen op het gebied van het inpakken van de paketten. In amerika is de vertraging daardoor te verklaren.

Verwijderd

vet eigen games schrijven voor de ps2!

Ik ga nog effe door sparen voor de ps2!

• Zegato
  • Niet online
Sjek this maar us: Sony site

Het ziet er redelijk als een IDE harddisk uit :)
(ff de achterkant van mijn Ps2 sjekken) :)

T.net gallery | V&A ads

• Tim

Tim

Op woensdag 22 mei 2002 20:36 schreef Juniorrules het volgende:
Sjek this maar us: Sony site

Het ziet er redelijk als een IDE harddisk uit :)
(ff de achterkant van mijn Ps2 sjekken) :)
Pinnetje minder lijkt het

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 13:42 schreef schnumi het volgende:
zoiets noem je toch niet meer een spelcomputer?
nope

een superspelcomputer :P

Ceep on rolling $0nY!!

m'n pc en m'n tv krijgen er een nieuwe maat bij linuxstation 2 :D

• tiguan
  • Laatst online: 21:01
Hij is al te bestellen op www.linuxplay.com maar ik vind het toch wel errrrrrrug duur hoor. Ik kom op zo'n €335,- :o

• Zegato
  • Niet online
Ik vind het zéér wazig: hoe gaan ze die shit nou allemaal bevestigen??

Afbeeldingslocatie: http://nl.playstation.com/hardware/images/hard_drive_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2771473355

Dat de plekken voor de schroefjes kloppen zie ik, maar op de achterkant van de harddisk dit een soort IDE-achtige interface en op de achterkant van de Playstation 2 zit een soort SCSI-interface. :?

En de hele boel zou gaan uitsteken :X

T.net gallery | V&A ads

• GeJe

GeJe

Je...

Cool zijn ze toch op tijd gaan shippen... Nu nadenken of ik ém wil hebben.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik vind het zéér wazig: hoe gaan ze die shit nou allemaal bevestigen??
Waarschijnlijk prik je eerst de HDD in de netwerk kaart die erbij zit, die vervolgens weer in die SCSI-achtige stekker komt te steken. Die netwerk kaart steekt een klein stukje uit zag ik op een plaatje.

Maar het goede nieuws is dat ze inmiddels uit zijn.

Je betaalt wel heel wat meer dan 250 euro want dat is ex BTW en ex vervoerskosten :( Voor Nederland kwam het uit op 338 euro.

Meer op :
www.linuxplay.com

Senile! Senile Oekaki

• Ares
Op zaterdag 25 mei 2002 14:15 schreef _bas_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk prik je eerst de HDD in de netwerk kaart die erbij zit, die vervolgens weer in die SCSI-achtige stekker komt te steken. Die netwerk kaart steekt een klein stukje uit zag ik op een plaatje.

Maar het goede nieuws is dat ze inmiddels uit zijn.

Je betaalt wel heel wat meer dan 250 euro want dat is ex BTW en ex vervoerskosten :( Voor Nederland kwam het uit op 338 euro.

Meer op :
www.linuxplay.com
En je moet nog een extra memory card hebben van 46 euro hebben, vergeet dat niet!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Die memorycard had ik al en ik dacht dat je er ook nog wat ruimte op vrij hield na het installeren.

Ik heb hem inmiddels besteld maar vlekkeloos gaat het niet. De Postbank heeft schijnbaar wat rammelende software voor creditcard verificatie dus nu denken ze dat mijn kaart niet bestaat :'(
Hoop gezeur, maar ik zag dat de PsxShop ook ergens mee bezig was, dus als dat ook kan, dan cancel ik mijn order uit Engeland wel.

Senile! Senile Oekaki

• Richard
  • Laatst online: 20:11

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik vond de prijs een beetje belachelijk hoog, maar het blijkt zo te zijn dat het inclusief toetsenbord en muis is, dus dan vind ik het echt wel een nette prijs, echt iets om achteraan te gaan dus.

PS: Heb zelf een Commodore CD32 & CDTV, die CD32 is een spelcomputer waar je ook gewoon een OS op kan gooien (AmigaOS) en daar staan echt wel veel mensen van te kijken, Sony is dus eigenlijk al een beetje laat, maar ik weet nog steeds niet of de markt er wel al rijp voor is. Indien mogelijk zal ik eens een foto maken van CD32 in actie met AmigaOS.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

WOW, ik heb eventjes na het stappen gekeken naar de precieze prijzen. Die €38,- verzendkosten van linuxplay.com vind ik echt asociaal veel, echt niet dat ik zou zeggen dat doe ik wel effe. Misschien mensen die tips hebben waar ik de set nu direct kan aanschaffen zonder al te veel gezeur?

20*350ZO45°

• Ares
Op zaterdag 01 juni 2002 22:33 schreef _bas_ het volgende:
Die memorycard had ik al en ik dacht dat je er ook nog wat ruimte op vrij hield na het installeren.

Ik heb hem inmiddels besteld maar vlekkeloos gaat het niet. De Postbank heeft schijnbaar wat rammelende software voor creditcard verificatie dus nu denken ze dat mijn kaart niet bestaat :'(
Hoop gezeur, maar ik zag dat de PsxShop ook ergens mee bezig was, dus als dat ook kan, dan cancel ik mijn order uit Engeland wel.
Zoals ik de faq op die bestwelwebsite interpreteer heb je een memory card nodig voor linux die speciaal voor linux geformateerd wordt, je savegames ben je dan dus mooi kwijt, wil je die behouden, koop dan maar alvast een extra memory card...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb je dan echt een Monitor nodig (van wege het sync on green gezeur) Kan het niet gewoon op de 50 Hz TV?

20*350ZO45°

• Ares
Op zondag 02 juni 2002 18:44 schreef Richard het volgende:
Heb je dan echt een Monitor nodig (van wege het sync on green gezeur) Kan het niet gewoon op de 50 Hz TV?
Alleen voor installatie, daarna kan je hem voor je tv instellen...
Er staan al guides op http://playstation2-linux.com hoe je hem 'blind' kan installeren, voor als je monitor het niet ondersteund...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 02 juni 2002 19:14 schreef Ares het volgende:

[..]

Alleen voor installatie, daarna kan je hem voor je tv instellen...
Er staan al guides op http://playstation2-linux.com hoe je hem 'blind' kan installeren, voor als je monitor het niet ondersteund...
Oh, da's netjes, weet je misschien ook of de LinuxKit niet gaat flippen als je PS2 modded is met een Neo2.2, want is zo zonde als het niet gaat werken.

20*350ZO45°

• Ares
Op zondag 02 juni 2002 20:52 schreef Richard het volgende:

[..]

Oh, da's netjes, weet je misschien ook of de LinuxKit niet gaat flippen als je PS2 modded is met een Neo2.2, want is zo zonde als het niet gaat werken.
Geen idee, check http://playstation2-linux.com misschien staat er in het forum wel iets over?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 03 juni 2002 09:10 schreef Ares het volgende:

[..]

Geen idee, check http://playstation2-linux.com misschien staat er in het forum wel iets over?
Staat helaas niets op, maar is ook wel verstandig van Sony omdat dit een originele site is, ga je natuurlijk géén modchip info opgooien.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zijn er nog meer tweakers die net als ikke deze Linuxkit hebben besteld, ik zou graag namelijk met een aantal mensen van informatie willen wisselen.

20*350ZO45°

• rewind.
  • Laatst online: 31-10 22:40
is dit al gewoon in een nederlandse winkel te koop? hoogeveen/zwolle ?

• rewind.
  • Laatst online: 31-10 22:40
helemaal niemand met zo'n linux kit hier ?

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Stoney187 schreef op 28 April 2003 @ 03:29:
is dit al gewoon in een nederlandse winkel te koop? hoogeveen/zwolle ?
Nou, niet iedereen is om half 4 's nachts wakker.

Als je het topic had doorgelezen, en op http://www.linuxplay.com/ had gekeken had je kunnen zien dat de Linux kit NIET in de winkel te koop is, maar exclusief via www.linuxplay.com. Ik dacht dat er wel wat web winkels waren die ze ook verkochten, maar ook dit zal weer via linuxplay.com gaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Okay, ouwe topics kicken ;)

Ik kan aan zo'n kit komen voor 99 euro (excl. verzendkosten en btw). De nieuwste kernel die op het beestje draait is 2.4.17. Ik ga proberen patches in te dienen bij www.linux-mips.org dat deze patchset standaard loopt op een Playstation.

Gelukkig heeft die tree al ondersteuning voor de R5000 reeks (Playstation heeft R5900). Daarnaast moet nog Framebuffer, IDE en CD-ROM support geschreven worden en dan heb je al een zeer basic Linux systeem met de 2.6.4 kernel :)

De 2.2.21 van Playstation Linux en de 2.4.17 van Sony zijn namelijk wel 'goed', maar zo 'beveiligd'. Je hebt niet standaard toegang tot de memorycard filesystem en alles draait in een runtime environment.

Graag zou ik willen weten of meer mensen hier in interesse hebben, want ik kan wel een beetje C en ik heb ook een stel boeken over Linux device driver design, maar ik denk niet dat ik daar in mijn eentje 1 2 3 uitkom :)

• Creepy
  • Nu online

Creepy

99 euro?

Dat is een tweedehands kit neem ik aan, want de officiele prijs is nu gezakt tot 149 euro ex btw ex verzendkosten. Wat in totaal op nog steeds 220+ euro uitkomt....

Verwijderd

Creepy schreef op 24 maart 2004 @ 14:22:
99 euro?

Dat is een tweedehands kit neem ik aan, want de officiele prijs is nu gezakt tot 149 euro ex btw ex verzendkosten. Wat in totaal op nog steeds 220+ euro uitkomt....
Nee, ik kan hem voor 99 excl. krijgen omdat ik een student ben (staat op www.playstation2-linux.com):
For Europe, Africa and the Middle East, the new price is €149 + tax. If you have any connection with a school or university, let us know about it to obtain the discounted price of €99 + tax.
Pagina: 1