low-budget Laptop student?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hoi,

Omwille van m'n schoolwerk leek het mij wel interessant om een laptop aan te schaffen (aangezien m'n gewone pc me teveel van mijn werk houdt :( ) Ik zoek er dus vooral de gewone stuff zoals office en internet erop te gebruiken!
Ik kan aan een paar interessante laptops geraken nl. :

Processor Intel Celeron 800 Mhz
14.1 XGA TFT color LCD
Geheugen 128 MB
Harddisk 15 GB
DVD-Rom geïntegreerd
Floppy Drive 1.44 MB intern
Geluidskaart 16-bit
Grafische kaart 3D 16 MB AGP TV OUT
Modem 56 K (v.90)
Interne Li-lion batterij
Gewicht 3.2 kg
2 USB poorten
1 x serieel
1 x ps2 voor externe muis
1 x parallel
1 x fast IR infrarood
Toetsenbord Azery met € toets

Deze voor ongeveer € 1100...

ofwel
RevoCom 1 Giga Pro

Processor Cyrix 1000 Mhz
14.1 XGA TFT color LCD
Geheugen 128 Mb Ram
Hardisk 10 Gb
CD-Rom 24 Speed
Geluidskaart 16 Bit
Grafische kaart 3D 64 Mb AGP TV out
Modem 56 K
4 USB poorten
Toetensbord AZERTY

Deze voor € 900...

Wat vinden jullie hiervan? Hoe zit het eigenlijk met die Cyrix is die kwalitatief veel slechter als de celeron? Hebben jullie soms benchmarks van cyrix processors?
Anyway thx alvast :)

System Specs!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Cyrix-processors zijn heel slecht in de Floating-Point-berekeningen, dus deze zijn traag bij dingen die wat computerkracht vragen (spelletjes, photoshoppen, divx-en kijken enz...).
Ik zou dus gaan voor de eerste, die is wel ietsjes duurder, maar lijkt mij een stuk sneller. Het is misschien wel handig om er wat geheugen bij te plaatsen en een netwerkkaartje in te doen.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Zou het dan veel uitmaken voor office? Typwerk is natuurlijk weer niet echt zo processorbelastend hé!
Zou je dan voor die € 200 dan nog steeds gaan voor de celeron?

Btw; Die celeron is een toshiba, de andere onbekend merk...

System Specs!

Verwijderd

kijk eens bij conrad

kreeg vanmiddag een folder in de bus van een laptop voor €925 euro

specs:
PIII 600mhz, 13" TFT, 5gig, 8x DVD,64meg, 56k modem, 8meg vga, 16bits geluid -> wordt geleverd met draagtas, li-ion accu

geen idee of het wat is, maar ik kan je wel zeggen dat je die cyrix cpu niet moet nemen! 1000mhz stelt echt niets voor!
ik zou dan de celly kiezen (zit gewoon alles op en aan) en toshiba is gewoon een prima merk :)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Dus met die 200 mhz extra bij de cyrix laptop, blijft ie nog steeds achterop de celeron?
Hoelang gaat de batterij eigenlijk mee (uur + opladen)?

System Specs!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat weet ik niet precies, verschilt per laptop. Die van mij (een AMD Duron @ 850 mhz gaat ongeveer 1,5/2 uur mee...)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik ben een echte noob wat laptops betreft dus misschien een domme vraag: kan je hem opladen tijdens het gebruik en hoelang duurt de oplaadtijd normaal?

System Specs!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ik zou geen van die 2 laptops nemen, maar misschien dat jij een belg bent en wel met een AZERTY toetsenbord kunt typen...

Als het echt alleen om textverwerken gaat zou ik trouwens proberen om ergens goedkoop een pentium laptopje vandaan te halen, ik he ook en p-100 fleptobje die heel goed te gebruiken is om mee te nemen naar de universiteit om aantekeningen te maken, e-mails te lezen/schrijven ed.

En dan gewoon een desktop voor het echte werk...
Op donderdag 14 maart 2002 18:50 schreef The.Force het volgende:
Ik ben een echte noob wat laptops betreft dus misschien een domme vraag: kan je hem opladen tijdens het gebruik en hoelang duurt de oplaadtijd normaal?
Ja, je kunt m opladen tijdens het gebruik, en het duurt (nogal afhankelijk van type/staat accu) ongeveer een uur denk ik...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ik ben belg :+ :o zodus dat azerty is geen probleem...

Ik zie net dat je voor dezelfde prijs een celeron 1000 mhz maar dan wel een 13.3'' schermpje, zou ik dan voor het scherm gaan of voor de snelheid?

Ps; hoeveel kost een 10/100mbit kaartje voor een notebook tegenwoordig? Laatste vraag; maakt 128 mb geheugen extra veel uit voor de prestaties?

De keuze staat al vast en gaat naar TOSHIBA maar de welke? (zie boven)

System Specs!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op donderdag 14 maart 2002 18:42 schreef The.Force het volgende:
Dus met die 200 mhz extra bij de cyrix laptop, blijft ie nog steeds achterop de celeron?
Hoelang gaat de batterij eigenlijk mee (uur + opladen)?
rekenmaar van yez. cyrixen zijn :r processors.
en ik zou zeker voor die toshiba gaan, veel beter merk.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik zie net dat netwerkkaarten voor laptopjes vrij duur zijn rond de +- € 80, is dit normaal?

System Specs!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op donderdag 14 maart 2002 19:22 schreef The.Force het volgende:
Ik zie net dat netwerkkaarten voor laptopjes vrij duur zijn rond de +- € 80, is dit normaal?
gewoon noname pcmcia 100mbit nic moet voor 50 euro wel lukken, goedkoper is er niet echt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ok iedereen alvast bedankt voor de reply's!!!;)
Op donderdag 14 maart 2002 18:56 schreef The.Force het volgende:

Ik zie net dat je voor dezelfde prijs een celeron 1000 mhz maar dan wel een 13.3'' schermpje, zou ik dan voor het scherm gaan of voor de snelheid?

Laatste vraag; maakt 128 mb geheugen extra veel uit voor de prestaties?

De keuze staat al vast en gaat naar TOSHIBA maar de welke? (zie boven)

System Specs!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Mijn nieuwe VAIO FX401 heeft een ingebouwde NIC. Misschien heet d'n toshiba dat ook. Zo niet dan heb ik nog wel een dynalink 10/100 voor je, die ligt hier stof te verzamelen.

Ik zou gaan voor scherm IPV cpu, dat scheelt een hoop bij typwerk.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
tja misschien wel een betere investering voor je ogen, voor zakelijk gebruik is een 800 mhz toch ruim voldoende...

Thx m8!

System Specs!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
mischien een Sony laptop nemen , leuke specs voor weinig geld,
ff of-topic,
iemand slechte ervaringen met sony's

dot.blaat

Verwijderd

als je toch er alleen maar op wilt tikken en internetten kan e net zo goed een heel goedkope 2e hands laptopje nemen, zonder 3dkaart en heel groot en mooi scherm etc, ik ken iemand die er zo een (200 Mhz pentium 1) heeft werkt prima voor wat hij er mee wil.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 14 maart 2002 20:19 schreef janwvg het volgende:
mischien een Sony laptop nemen , leuke specs voor weinig geld,
ff of-topic,
iemand slechte ervaringen met sony's
Mijn CPU fan van mijn Sony lijkt wel verkouden. Maar ik moet Sony nog bellen om dat te repareren.
verder draait dat ding perfect. Zeker nu ik 2000 erop heb staan (batterij gaat twee keer zo lang mee dan met 98/ME).

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 14 maart 2002 21:45 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Mijn CPU fan van mijn Sony lijkt wel verkouden. Maar ik moet Sony nog bellen om dat te repareren.
verder draait dat ding perfect. Zeker nu ik 2000 erop heb staan (batterij gaat twee keer zo lang mee dan met 98/ME).
Komt omdat W2K standaard commando's geeft om de CPU zuiniger te laten lopen :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 14 maart 2002 22:03 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Komt omdat W2K standaard commando's geeft om de CPU zuiniger te laten lopen :)
weet ik, maar het is toch wel makkelijk moet ik zeggen, ben benieuwd wat er gebeurd als ik 2000 op de notebook van mijn pa zou zetten (daarvan gaat de batterij iig al 3 uur mee op 98)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Mmh maakt echt een verschil van 50 % want dan zet ik windows 2000 er direct op :o

Enneuh hoe zit het trouwens met de kostprijs van draadloze netwerkkaartjes? Wel een totaalpakket dus voor laptop en standaard pc...

System Specs!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

om te tekstverwerken zou ik echt en tweedehansje nemen, vanaf 200 mhz, kun ja al lekker word draaien, misschien dat 400 mhz lekkerder werkt maar meer heb je echt niet nodig.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Aangezien er op de meeste laptops nu windows xp draait, hebben die de powersaving functies van windows 2000 overgenomen of niet?

Wat is het beste een netwerkkaartje als pcmcia of een usbnetwerkkaart? Het dient voor het delen van internet....

Hoeveel kost een draadloze netwerkkit tegenwoordig?

System Specs!

Verwijderd

Ga nou gewoon voor een PCMCIA 10/100 en niet draadloos. Het werkt het snelst en is het goedkoopst. Scheelt honderden Euro's.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Een 1 ghz PIII en een 1 ghz celeron schilt dat nou veel in prestaties?

System Specs!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op donderdag 14 maart 2002 18:56 schreef The.Force het volgende:
Ik zou altijd voor het scherm gaan (sterker nog: ik heb dat ook gedaan :)). Een iets groters scherm werkt echt oneindig veel fijner en ik denk persoonlijk dat -zeker voor jouw doeleinden- je veel meer plezier hebt van een groter scherm dan van die paar procent extra performance.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mja, wat ik persoonlijk zou doen, ik zou geen nieuwe laptop kopen maar een 2e handse. Een beetje laptop (Compaq Armada E500, P3 700+) moet met goed zoeken en pingelen voor rond de 700 euro weg gaan.
Alleen weet ik niet zo 1,2,3 of garantie overdraagbaar is, wanneer de laptop al op een naam geregistreerd is.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
M'n ouders gaan mee financieren :+ , ik ga m'n keuze iets uitbreiden:

Toshiba 1800-400
Processor Intel Celeron 800 Mhz
14.1 XGA TFT color LCD
Geheugen 128 MB
Harddisk 15 GB
DVD-Rom geïntegreerd
Floppy Drive 1.44 MB intern
Geluidskaart 16-bit
Grafische kaart 3D 16 MB AGP TV OUT
Modem 56 K (v.90)
Interne Li-lion batterij
Gewicht 3.2 kg
2 USB poorten
1 x serieel
1 x ps2 voor externe muis
1 x parallel
1 x fast IR infrarood
Toetsenbord Azery met toets

Deze voor ongeveer 1100...

of een Acer Travelmate 212 (ongeveer zelfde prijs 1200)
14,1" TFT beeldscherm
Celeron 800 MHz processor
DVD
10GB harde schijf
128 MB RAM
Modem 56K V.90
Win ME
Azerty toetsenbord

of een Compaq presario 1216 voor 1600
AMD Athlon 1 GHz processor 128 MB SDRAM 20 GB harde schijf DVD-ROM 8x JBL Pro Audio + Bass Reflex luidsprekers ATI Mobility M1, 2x AGP 3D Accelerator 8MB SDRAM videogeheugen

Nu zou ik enkel de laatste kopen als dit echt een opzienbarend verschil maakt met de vorige 2...

System Specs!

Verwijderd

Als je er toch alleen maar office en internet op gaat doen neem dan die cyrix die is daar snel genoeg voor (een Cyrix 166 trouwens ook).

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 21:34 schreef Fl3xx het volgende:
Als je er toch alleen maar office en internet op gaat doen neem dan die cyrix die is daar snel genoeg voor (een Cyrix 166 trouwens ook).
Nee ik wil toch een wat 'deftige' laptop hebben, btw echt gamen met een laptop gaat toch niet of wel? (hevige ut'er) >:)

Nu valt de keuze op de éen van de bovenstaande 3 dus je hoeft nietmeer te vermelden dat het op lichtere modellen ook gaat...

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Zou je eigenlijke deftig kunnen gamen op een laptop? Ik speel voornamelijk Unreal Tournament... Natuurlijk zal er geen resolutie van 1600*1200 meer inzitten :o

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik zie net dat de Toshiba 1800-400 niet over een touchpad beschikt maar over zo'n 2 ronde boogjes...
Hoe werkt dat precies en is een touchpad niet beter?

System Specs!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nooit gedacht aan een Compaq pressario 700EA?

Heeft en Duron 900, 128mb, 14.1"TFT en een 20GB HD voor rond de 1375.

Wat testjes gelezen en hij komt er goed vanaf. Kijk maar eens op deze link:

http://computers.cnet.com/hardware/0-1027-405-7344472.html?tag=rev-rev

Let goed op dat veel wat wazigere merken gewone desktop celeron en p3's in hun laptops zetten wat het energieverbruik fors opdrijft en daarmee de accuduur flinkl verkort. De p3 1.2ghz waar jij het over had is volgens mij ook zo''n desktop type...

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Nee bogaards toch bedankt, maar de keuze van m'n laptop valt binnen de COMPAQ PRESARIO of de TOSHIBA SATELLITE die ik bovenaan de pagina opgenoemd heb...

Weet iemand hoe het zit met een non-touchpad bediening? Is dat gevoelig toetsje gemakkelijk het bedienen, en hoe zit het met die boogjes onderaan?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik ga toch maar voor de Toshiba met die andere kun toch niet veel meer met 200 mhz extra...

Wel wil ik graag weten of zo'n gevoelig toetsje (muis) gemakkelijk is om mee te werken?

System Specs!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op donderdag 14 maart 2002 18:34 schreef The.Force het volgende:
Zou het dan veel uitmaken voor office? Typwerk is natuurlijk weer niet echt zo processorbelastend hé!
Zou je dan voor die € 200 dan nog steeds gaan voor de celeron?

Btw; Die celeron is een toshiba, de andere onbekend merk...
ze zijn aan de andere kant weer wat sneller met tekstverwerkingsproggie's. Zeggen ze dan heh.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Lees m'n reply's hierboven de keuze van m'n laptop staat reeds vast... Enkel wil ik weten hoe het met de 'muisbediening' zit :p

System Specs!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op zaterdag 16 maart 2002 23:49 schreef The.Force het volgende:
Nee bogaards toch bedankt, maar de keuze van m'n laptop valt binnen de COMPAQ PRESARIO of de TOSHIBA SATELLITE die ik bovenaan de pagina opgenoemd heb...

Weet iemand hoe het zit met een non-touchpad bediening? Is dat gevoelig toetsje gemakkelijk het bedienen, en hoe zit het met die boogjes onderaan?
Hij is zeer zeker makkelijk te bedienen. Maar! Na verloop van tijd geraakt de ribbeltjes die op dat stuurbolletje zit glad. Waardoor je dus krampachtige beweging met je vingers moet maken omm geen grip te verliezen. Doe dat maar eens 10 uur achter mekaar zoals ik dat dagelijks doe. Heb er wel een muis naast hangen alleen in bed is dat lastig zo een muis tenzij ik languit ga liggen. Bij een touchpad krijg je ook wel een lamme vinger maar niet zo heeeeel erg als bij zo een 'goedwerkend' bolletje.

btw Iemand een bolletje voor me? Het liefst nieuw dus zo een geribbelde. Kleur maakt niet uit. Sommige zeggen dat ze gratis zijn en voor die personen wil ik best 1 euro ervoor geven :)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
En onder de toetsen (boogjes) zijn dat de 'klik'toetsen?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Wat zouden jullie doen de Compaq Presario @ 1 ghz athlon voor € 1600 of de Toshiba Satellite @ 800 mhz celeron voor € 1100?

Wat biedt het meeste voor zijn geld en hoeveel procent schilt de prestaties tussen deze 2?

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Bwa anders ga ik toch maar voor de duurste, dan heb je ook wat hé. Ze zeggen toch goedkoop is duurkoop zodus...

System Specs!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
PIII vs celeron... mja.. maar daar betaal je ook stukken meer voor.. cyrix sux... ervaring :(
mja..

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Zou je met een celly 800 nog goed overwegkomen om te programmeren?

System Specs!

Verwijderd

Ik zou voor de toshiba gaan, ik heb zelf hele goede ervaring met toshiba's. Al 5 jaar een P1 166 gehad, voldoet nu voor internet en office97 nog net.

Ook zitten twijfelen tussen een compaq of toshiba. Zelf nu toch een 1800-400 gekocht en werkt goed, ik draai w2k, voor office is dit echt genoeg. En inderdaad een groter scherm werkt echt veel fijner. Voor wat zwaardere applicaties (FEM pakket, matlab 6 rel.12) trekt ie het nog best 128mb extra zou wel fijn zijn.

Ik persoonlijk vindt het bolletje van toshiba veel fijner werken dan een touchpad, omdat je er met een hand mee kan werken. De boogjes zijn gewoon de linker en rechter muisknop als bij een normale muis. Het bolletje slijt wel snel, maar moet je gewoon wat extra bij vragen, zijn gratis, anders gewoon mailtje sturen naar toshiba.

De batterij gaat ongeveer 2 uur mee, ligt aan hoe zwaare apps je draait, laden ongeveer ook 1,5 a 2 uur, maar je kan gewoon altijd met netvoeding werken, lithium ion baterijen kunnen dit gewoon hebben.

Een kaartje als nic is beter dan een usb, is sneller en kan je ook niet kwijtraken. Een dynalink kaartje kost rond de 40 euro maar er steekt dan wel een stukje uit je laptop. beter is om de Xircom te nemen, maar deze kosten dan ook wat meer idd rond de 80 euro.

succes met je keuze

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
KWANie, heel erg bedankt voor je reply!

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Nog iemand ervaring met toshiba of compaq?

System Specs!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb zelf geen ervaring met de Compaq Presario, alleen met Armada's, maar er staat mij iets van bij dat de Presario shared video-mem heeft. (Correct me if I'm wrong). Er zijn ook gamelaptops, met mobile GeForce 2 GO kaartjes, en daar kan je wel op gamen. Alleen daar betaal je ook veel geld voor. Maareh, je wilde toch een laptop omdat je gewone PC je teveel van je werk af zou houden. ;)

Overigens, het boxjes van die Compaq zijn wel weer goed, vriend van mij had een Armada 1700 en daar kwam best wel goed geluid uit.

Maar ik zou denk ik toch voor de Toshiba gaan, is voldoende voor jouw eisen. :) Dus waarom meer geld uitgeven. Het is wel een verschil van 500 euro (1100 piek).

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Toshiba staat bekend om z'n laptops, is een zeer grote speler op dit gebied, en naar mijn mening zijn dit ook zeer mooie laptoppies, support etc zal ook wel goed zitten ;)

Ik zou iig nooit aan een Cyrix processor beginnen, deze zijn nooit echt 'goed' geworden in vergelijking met amd's en pentiums. Verder zou ik een pentium notebook nemen, daar de Amd's toch veel meer stroom vreten, let dan vooral op Speedstep varianten, deze zijn nog zuiniger * AaroN is zelf de trotse bezitter van een PIV 1600 - M 1600 Speedstep processor B-)

JayGTeam (213177)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ok bedankt m8ties voor de reply's!!!
Ik ga voor de Toshiba, nu is het enkel maar te hopen dat ik bolletje plezant vind om mee te werken...

System Specs!

Pagina: 1