Vergelijkingstabel cpu temps

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg (als alles goed gaat) binnenkort een barebone systeempje; daar kan een Celeron of een P3 in worden gezet.

Aangezien de ruimte superklein is, is er natuurlijk niet echt veel ruimte voor een fatsoenlijke koeler en extra blowholes, etc.

Ik weet nog niet welke cpu ik erin zal zetten; ik zoek dan ook een vergelijkingstabel tussen celerons en p3's met temperaturen. Ik ben op zoek naar de snelste cpu die zo min mogelijk warmte produceert ...

bijv ... wat wordt warmer?
P3 1GHz of Celeron 1GHz (of P3 800)?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

een Motorola 750-G3. Draait nu op 23'C met alleen een heatsink. Past denk ik niet op je mobo helaas :o
Ik zou een Cellie nemen met een big-ass heatsink erop

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

PIII wordt lijkt mij stukken warmer...

Denk ook eens over een Duron, volgens mij ook niet echt warm => beter dan Celeron meestal

(no flame..)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
yo scatman, met een barebone met intel chipset wordt dat een beetje moeilijk he....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op donderdag 14 maart 2002 18:10 schreef paknaald het volgende:
yo scatman, met een barebone met intel chipset wordt dat een beetje moeilijk he....
00ps :)

* Scatman_II was een beetje dom ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 18:09 schreef Scatman_II het volgende:

Denk ook eens over een Duron, volgens mij ook niet echt warm => beter dan Celeron meestal

(no flame..)
duron wordt best warm alleen de mijne wordt 19 graden :) kast temp 22 graden *D

• Sparhawk
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Is volgens mij niet heel moeilijk. Kijk in de datasheets van intel hoeveel watt elke processor gebruikt, en aangezien warmteafgifte evenredig is met het vermogen weet je zo welke koeler is

**(uiteraard wel bij dezelfde koeler)**

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk niet dat een duron een oplossing is aangezien die niet in het moederbordje past, of zie ik dat nou verkeerd?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 18:09 schreef Scatman_II het volgende:

(no flame..)
Ik had een duron 750 met standaard coolermaster koelertje, werd stressed maar 29 graden

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 14 maart 2002 18:31 schreef Sparhawk het volgende:
Is volgens mij niet heel moeilijk. Kijk in de datasheets van intel hoeveel watt elke processor gebruikt, en aangezien warmteafgifte evenredig is met het vermogen weet je zo welke koeler is

**(uiteraard wel bij dezelfde koeler)**
hmmm ... waar kan ik die datasheets vinden? (linkje)

Aangezien het een barebone systeempje is kan ik er alleen een S370 cpu inzetten (Celeron of P3).

Echt goed koelen zal ook niet gaan aangezien er heel weinig ruimte is voor een koeler (1U hoog waarschijnlijk :()

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
maakt niet zoveel uit denk ik, intels worden over het algemeen niet zo warm

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aangezien de grafiek neem ik aan geïntegreerd is zou ik er gewoon de snelst mogelijke Celeron inzetten. Passief koelen gaat niet lukken en de temps maken weinig uit.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zou gaan voor de p3 1gig, is toch ietsies sneller dan de celeron, en qua temp zal et relatief nie veel uitmaken. zo'n standaard coolermaster ding erop moet genoeg zijn (kep een p3-933 ofzoiets op mn werk, gaat nie boven de 40, ook met zo'n coolermaster ding).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gizz
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Cellies worden niet echt warm. Mijn cellie 900@1200 wordt met de standaard intel heatsink + fan 38 graden zonder casefan en 28-31 met casefan. Dit is wel in een kartonnen doos weet niet of dat veel uitmaakt :P

Ik weet niet of p3's veel warmer worden, het enige wat ze hebben is toch iets meer cache :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

een celly wordt echt neit warm, beter dan mn pIII iig...
ik heb in mn 2e ws een celly 800 (boxed, met zo'n naar klein fannetje :)) en die is stressed 29 graden (zonder casefans oid), en mn PIII 500 zit daar toch al ruim overheen (tevens boxed, preciese temps weet ik er niet van, hijs een maand geleden overleden maar zat toh zeker zo'n 10 graden hoger, en de fan maakte ook nog s meer herrie)

Verwijderd

Snelheid van processors kan je op duizenden plaatsen vinden. Goede gegevens van warmte van alle processoren is te vinden op http://users.erols.com/chare/elec.htm, staat ook in de FAQ btw
edit:
de processor-FAQ
.
Pagina: 1