Toon posts:

[php] + [html]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
edit:
HEB HIER NOG WAT BIJGEZET DUSSE...HIER STAAT MIJN PROBLEEM EXACT UITGELEGD

niemand begreep wat ik bedoel dus ik zal het hier nog even duidelijk neerzetten.

de pagina waar ik het over heb (html pagina) bevind zich hier maar dat wil ik dus gaan maken in een combinatie van html met php. dit is dus wat ik wil:

in de fotos.php moet dus zoiets staan:
if id=1 include(1.php)
if id=2 include(2.php)
if id=3 include(3.php)

img src= $plaatje1
img src= $plaatje2
img src= $plaatje3

nou dan maak ik dus bestanden aan
in 1.php staat dan dit:

$plaatje1=pic1.jpg
$plaatje2=pic2.jpg
$plaatje3=pic3.jpg

in 2.php staat dan:

$plaatje1=pic4.jpg
$plaatje2=pic5.jpg
etc.

als men dan naar fotos.php?id=2 gaat
dan ziet men pic4.jpg, pic5.jpg, pic6.jpg

zo gaat het per pagina dan met 50 fotos (dit was ff heel basic uitgelegd wat ik bedoelde) dus elke keer als ik nieuwe fotos heb (da's om de 2 dagen). dan hoef ik alleen maar ff een nummer.php aan te maken en dan werkt alles al zeg maar...is dit te maken? (dus een combinatie van php en html)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

PHP:
1
<?$nummers = array("tn155", "tn156", "tn157", "tn158", "tn159", "tn160");for ($i = 0; $i < sizeof($nummers); $i++)   print "<td width=\"102\" align=\"center\" height=\"84\">           <a href=\"javascript:foto('fotos/{$nummers[$i]}.jpg','100','100');\">[img]\"fotos/thumbnails/{$nummers[$i]}.jpg\"[/img]       </td>";?>

Rustacean

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Of een mooie for-loop...
PHP:
1
<?$numPhoto = 4;for ( $photo = 0; $photo < $numPhoto; $i++ ) {    echo "<td><a href=\"javascript:foto('fotos/${photo}.jpg','100','100');\">[img]\"fotos/thumbnails/${photo}.jpg\"></a></td>";}?[/img]

En je foto's betere namen geven.

Verwijderd

Topicstarter
jullie snappen niet wat ik bedoel denk ik.
ik heb dus een hele mooie layout gemaakt enzo (in html) en die moet niet verloren gaan. dus ik wil gewoon dattie als plaatjes neerzet $plaatje1, $plaatje2, $plaatje3 etc.
en als je dan naar plaatjes.php?id=4 gaat
dattie dan bijv 4.php include waarin dus staat dat $plaatje1=150.jpg, $plaatje2=151, $plaatje3=152.

op die manier hoef ik dus alleen maar steeds 1.php en 2.php en 3.php aan te maken. en dan kan ik plaatjes.php?id=... gebruiken

voor een voorbeeld van mijn foto-pagina zie dit: http://bleekfriet.d2g.com/pagina1.htm

thanks in advance :D

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ja en zoals ze hierboven zeggen kun je zoiets heel mooi maken met een loopje...

Verwijderd

Topicstarter
dat met dat loopje heb ik ff uitgeprobeerd...zie dit: http://bleekfriet.d2g.com/test.php

nee ik zoek zoiets als mijn vorige reply, maar is dat te doen? en kunnen jullie me daarmee helpen?

• Ericston
Lemme get this straight:

Je hebt dus een directory met plaatjes, je hebt een layout zoals in je eerste post en je wil volautomatisch dat nieuwe plaatjes in de directory in de layout worden geplaatst?

Ja?

Verwijderd

Topicstarter
nee niet echt...als je even wacht post ik hier precies wat ik bedoel...
ik ben een noob dus verwacht er niet teveel van...:D

• Ericston
Op donderdag 14 maart 2002 18:10 schreef martijnjuh het volgende:
dat met dat loopje heb ik ff uitgeprobeerd...zie dit: http://bleekfriet.d2g.com/test.php
Mja, mijn loopje is dus kapot...
PHP:
1
<?$numPhoto = 4;for ( $photo = 0; $photo < $numPhoto; $photo++ ) {    echo "<td><a href=\"javascript:foto('fotos/${photo}.jpg','100','100');\">[img]\"fotos/thumbnails/${photo}.jpg\"></a></td>";}?[/img]

Nu is ie niet meer infinite. :)

• Ericston
Als je je plaatjes zo in de directory doet:
code:
1
2
3
1.1.jpg 1.2.jpg 1.3.jpg
2.1.jpg 2.2.jpg
{gallery}.{plaatje}.jpg

Dan kan je deze na wat kleine aanpassingen gebruiken, $id is dan het nummer van je gallery en $numPhoto het aantal foto's:
PHP:
1
<?$id = 1;         // De eerste gallery.$numPhoto = 3;   // Waar 3 foto's in zitten genaamd 1.1.jpg, 1.2.jpg en 1.3.jpgfor ( $photoId = 1; $photoId =< $numPhoto; $photoId++ ) {    $photo = "${id}.${photoId}.jpg";    echo "<td><a href=\"javascript:foto('fotos/${photo}','100','100');\">[img]\"fotos/thumbnails/${photo}\"></a></td>";}?[/img]

Voor de rest zal je het denk ik zelf uit moeten vinden.

Verwijderd

Topicstarter
jah en da's nou het probleem...ik ben een noob ik snap er niks van, ik probeer van alles maar niks lukt :'(

edit:
en met dat script van jou kan ik nog stees niet veel want er zitten namelijk thumnails en gewone fotos in, de fotos zitten in /fotos en zien eruit als 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg en de thumbnails zitten in /fotos/thumbnails en zien eruit als tn1.jpg, tn2.jpg, tn3.jpg, etc.

Verwijderd

Topicstarter
marre..ik wil gewoon weten, kan het niet gewoon zoals ik in de eerste post neer heb gezet?

Verwijderd

Topicstarter
edit:

• Ericston
Naja, als je van bovenstaande echt niks snapt ben ik bang dat je beter eerst even een PHP tutorial kan opzoeken.
En natuurlijk de manual doorlezen.

Je begrijpt natuurlijk dat we hier geen zin om hele scripts te kloppen. :)
Maar we helpen je graag op gang, dus mocht je tegen meer vragen aanlopen als je wat verder gevorderd bent in PHP, laat dat dan hier weten en we proberen je zoveel mogelijk te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
je begrijpt me verkeerd...het bovenste snap ik wel en ik doe al wat php-en (basic stuff) maar ik moet beter op weg geholpen worden...want hoe dat ik php en html met elkaar meng? dat moet ik weten dan kan ik het maken...

• Ericston
Ok...
Observe:
PHP:
1
<?$begroeting = "hoi";$lengte = strlen($begroeting);echo "<html><head><title>Hoi</title></head><body>Hoi $begroeting <br> ${begroeting} <b>$lengte</b></body></html>";?>

Doe dit script eens op je webserver, open in de browser en bekijk de broncode. Wat zie je daar? Juist, html.

In PHP kan je dus HTML genereren. Dit had je moeten weten als je PHP kon imho.

Als je het nu nog steeds niet snapt, stuur dan alsjeblieft geen icq berichtje maar lees de link die ik hierboven plaatste. :)

Verwijderd

Topicstarter
owke...ik wist niet dat je de html in een echo moest stoppen ik dacht dat je gewoon vrij dit kon doen:

<b>wat tekst in html</b>
$var = "variable";
<i>nog wat html</i>
(maarja, dat werkt dus niet)

zoals ik al zei...ik ben een noob maar ik weet er nog wel íéts vanaf....

• Ericston
PHP:
1
<?echo "hoi";?><b>Hier kan gewoon html</b><?echo "blabla";?>

</php-tutorial>

En nu die link lezen. :(

Verwijderd

Topicstarter
doe ik ook, maar help mij gewoon ff...geef mij gewoon een kleine aanwijzing over hoe ik het nu kan doen (nu heb ik het over hetgeen in de eerste post beschreven is)

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Hmm neem een directory search script die al je plaatjes uitleest uit een dir...

gooi daarna alle plaatjes in een array.

neem ff het aantal items in die array...

loopje

klaar...

Trying is the first step towards faillure...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

php tutorial lijkt mij de geeigende weg om te bewandelen....

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.