[LILO] Win98 toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:19 ]

Verwijderd

win98 moet op de eerste partitie staan! Ik vraag me af of dit wel gaat lukken....

(sorry voor pessimisme ;))

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
??

Windows moet op de eerste partitie?
Ik kan me vergipsen, maar volgens mij is dat niet zo... Windows moet onder de 1k cylinder grens zitten, misschien (weet ik ook niet zeker)..

In elk geval: thuis heb ik Windows 98 ook niet als 'eerste' partitie op m'n schijf staan... Da's namelijk mijn Linux /boot partitie..

Indeling:
+ Linux /boot
+ Windows
+ Linux swap
+ Linux

Maareuh... Over je probleem:
Een partitie toevoegen met Partition Magic moet mogelijk zijn als je de ruimte over hebt... Daarna kun je in de HOWTO van lilo lezen hoe je er voor zorgt dat Windows toe word gevoegd aan je boot-menu...

Cheers!

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Ik zou eerst die partitie maken, dan een linux-bootdisk bouwen (heb je later mischien nodig), dan start je de Win98 installatie van CD, die installeert dan 98 op je partitie, maar overschrijft bij deze dan ook meteen je MBR, zodat je computer alleen nog maar 98 boot (standaard). Dit los je dan weer op door te booten van je linux-diskette, waarna je je LILO-config start en dan gaat de rest vanzelf :9

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Cyphax

Moderator LNX/AI
Maak een LILO bootdisk, als je W98 installeert gaat ie meestal je boot record wel overschrijven. Maar LILO kan op diskette ook gewoon.
Als je die bootdisk maakt kan je gewoon wel je Linux partitie in (mount root=/dev/hd??), en dan /etc/lilo.conf aanpassen, en dan /sbin/lilo runnen.
Tenminste, zo zou ik het doen maar ik ben geen expert ofzo :)

Saved by the buoyancy of citrus