Op vrijdag 15 maart 2002 17:26 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Wat installeert Windows 98 dan op een i810 t/m i850 bord voor de IDE controllers? Een generic dual IDE controller toch? Zonder DMA toch?
Als ik Windows 98 op een VIA bordje installeer, heb ik alleen de 4in1 nodig voor de AGP driver die wel eens voor betere prestaties kan zorgen en om windows te laten zien dat die ACPI shit van VIA is. IDE controllers worden gewoon out of the box met DMA ondersteund, aangezien de aansturing van de VIA 686B nog precies hetzelfde is als de VIA 586B, welke ook al jaren ondersteund wordt (DFI heeft zelfs een Socket7 plank gemaakt met de VIA 686A, dingen zijn gewoon pin-to-ping compatible lijkt het wel)
Hehe, die DFI heb ik ook gehad. Was gewoon de ultieme So7 plank (AGP, SDRAM, 100MHz FSB, 4PCI, 3ISA, USB, PS/2...

) ik mis'm ondertussen wel
On-topic: idd het is naief als maar zijn kan dat je voor een bepaald onderdeel geen drivers nodig hebt; alles heeft een driver nodig en bijna altijd is een nieuwe van de site van de fabrikant beter dan wat dan ook er eventueel 'native' door de OS ondersteund wordt.