sys:/tweakers/net/PNS/updated.txt

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Professional Networking & Servers FAQ

Professional Networking & Servers FAQ

Welkom!

Je staat op het punt om de laatste updates van de FAQ voor Professional Networking & Servers forum te lezen! De bedoeling van dit sticky is om alle laatste update's uit de FAQ onder het oog te brengen.

Een paar kleine wijzigingen deze keer. De laatste versie van de FAQ dateert van Zondag 7 april 2002

:? Ik heb een eigen mailserver, maar er komt geen mail binnen?!
Dit heeft dus vaak te maken met je DNS instellingen.
En dan in het bijzonder met je MX Record.
Als je in het bezit bent van 'domain.com' dan zal deze moeten weten waar hij de mail af kan handelen.
Dat maak je duidelijk door een MX Record te plaatsen.
Bijvoorbeeld 'mail.domain.com' , dan weet de versturende partij dat er op mail.domain.com een SMTP server staat te luisteren.
Vergeet echter niet om eerst een A Record voor mail.domain.com aan te maken.
Uiteraard gaan we ervan uit dat je weet wat je doet.
Als je dus een soortgelijk topic maakt, en verteld dat je er niets van snapt, dan is dat jouw probleem.
Begin dan eerst maar eens aan een boek of een howto ..

Een andere oorzaak kan ook zijn, datje provider port 25 TCP Inbound geblocked heeft.

:? Mijn provider heeft port 25 geblocked, hoe draai ik nu een eigen SMTP
Simpel, NIET. Zoals hierboven te lezen is, zul je dus een MX Record moeten zetten voor je SMTP server.
Als de verzendende partij deze MX Record opvraagt, probeert hij contact te maken met dat IP adres over port 25.
Indien deze geblocked is, komt er dus geen data binnen.
Het is niet mogelijk om dit te wijzigen. Heel misschien krijg je het voor elkaar om je lokale server op een andere port te laten draaien, maar een MX record op een andere port zetten kan niet (en als je dat al lukt, geen enkele server die daar iets mee zal doen).

Professional Networking & Servers FAQ Versie 1.0D

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 05-03-2003 09:17 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Dit topic is gesloten.