Toon posts:

keuze notebook hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu zo'n Toshiba Satellite Pro 4600 Celeron 750je. Nu ratelt die hdd mij toch iets te vaak, dus ik kijken wat voor draaitafel er in zit. Blijkt het een IBM DJSA-210 hdd-tje van 10 GB, 4200 tpm, 500 kB cache en 12ms toegangstijd te zijn. Naast de processor denk ik dat de hdd wel beter kan (zit 256 MB geheugen in), toch? Dus, d8 ik, laat ik eens kijken voor een andere harddisk. Hebben jullie een advies?

PS: heb wel eens gelezen dat de Fujitsu MHN2200AT wel goed was, maar dat is al enige maanden geleden (specs: http://www.baber.com/drives/internal_hard_drives/laptops/fujitsu_mhn2200at_specs.htm)

Verwijderd

wil je upgraden voor de grootte van de hdd of voor de snelheid?

want voor meer snelheid heeft het volgens mij geen zin, want een notebook hdd draait op max. 4200 rpm en heeft meestal een gemiddelde seektime van 12ms (alsof je die ene ms merkt :P )

dat er bij die fujitsu bij staat "Ultra-DMA 100 Support (ATA-5)" zegt mij helemaal niks! heb nog nooit bij een laptop fabrikant zien staan dat er ata100 in een laptop zit...

als je nou gewoon 20 of 30 gig wil, dan is er keuze genoeg, maar denk niet dat die fujitsu schijven sneller zullen zijn dan die ibm

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had liever een groter harde schijf (+ 10GB), en ook betere prestaties. Ik denk dat het cache geheugen icm de hoge dataoverdracht wel voor merkbare betere prestaties leidt, ook al draait ie (helaas) niet sneller dan de huidige. En waren de Fujitsu's ook niet stiller??