Is de nieuwigheid er af?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik bekeek zojuist de modQ maar weer eens en zag tot mijn verbazing dat we, met naar verhouding niet eens zo heel veel nieuwsitems, in het bezit zijn van een ramvolle Q en behoorlijk veel scheve draadjes.

Je zou toch verwachten dat met een pak LM's met semi-oneindig veel modpunten er niet zo'n berg zou ontstaan. Gebruiken de heren LM nu meer modpunten dan voorheen? En zo ja zijn dat dan in verhouding meer ongemodde reacties dof reacties die vaster gezet worden (dit ivm effect op Q). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat het effect van de LM op zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de moderaties me tegenvalt.

edit:

Voorbeeld is dit subdraadje. Reacties scores op dit moment in volgorde. 1-4-2-4-2-2-1-2

* KeX gaat de hele draad maar eens in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 14 maart 2002 17:08 schreef KexDaFlex het volgende:
Gebruiken de heren LM nu meer modpunten dan voorheen?
Ik moet zeggen dat bij mijzelf het aantal mods wel is gestegen, maar niet dramatisch, wel kan ik nu het aantal moderaties doen wat ik wil, zonder gehinderd te worden door een modpuntentekort.
En zo ja zijn dat dan in verhouding meer ongemodde reacties of reacties die vaster gezet worden (dit ivm effect op Q). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat het effect van de LM op zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de moderaties me tegenvalt.
de kwantiteit van het aantal LM reacties is denk ik moeilijk af te lezen, als ik alle punten op wil krijgen moet ik meer dan 500 moderaties per dag doen. De dagen dat ik zoveel mods haal zijn zeer zelden, omdat ik overdag werk, en ergens (af en toe :P) ook nog wel es een prive leven erop na probeer te houden. Meestal houd het bij zo'n 300 mods op een dag wel op.

De kwaliteit van de PM zal denk ik sowieso lastig zijn om te controleren, aangezien de PM niet bedoeld is om een draad te corrigeren, die nog te redden valt dmv normale modacties (als ik het tenminste een beetje heb begrepen).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Op donderdag 14 maart 2002 17:08 schreef KexDaFlex het volgende:
Ik bekeek zojuist de modQ maar weer eens en zag tot mijn verbazing dat we, met naar verhouding niet eens zo heel veel nieuwsitems, in het bezit zijn van een ramvolle Q en behoorlijk veel scheve draadjes.
Heb iig ff de software update's doorgefiets (puntje of 35 in gegooid).
Zodra ik nu weer punten heb ga ik weer verder fietsen.

Misschien atm verminderde motivatie bij de tmf'ers?
Hoewel je mag aannemen van niet nu de LM er is.

Je zou eigenlijk eens moeten kijken hoeveel punten er nu in vergelijking met de periode voor LM doorgejaagd worden door de mensen hiero.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
Misschien atm verminderde motivatie bij de tmf'ers?
Hoewel je mag aannemen van niet nu de LM er is.
De LM is voor mij een flinke boost geweest qua motivatie alleen is het moeilijk te modden wanneer je een klant aan de tel hebt :+

Ik moet wel zeggen dat het aantal draadjes niet geheel recht blijft staan maar ik ben dan ook nog steeds bezig om hem rechter te krijgen (en op advies van Jaymz doe ik niet alles alleen :) )

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Bij mij is het aantal modpoints niet echt de bottleneck >:)
Ik kan gewoon niet alles doen, de LM was wel een incentive voor mij om meer te modden wat dat betreft heeft het beoogde doel niet gemist :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Wat je signaleert is inderdaad het geval, het is geen wondermiddel. Maar ik denk dat je dat er ook niet van moet verwachten. Het gaat er tenslotte om dat we als professionele modders nu een redelijk krachtig hulpmiddel hebben gekregen. :)

Ik mod zeer zeker meer dan eerst, maar ik moet overdag ook werken, en 's avonds probeer ik ook wel eens weg achter m'n computer te komen. :D :P

.. en af en toe komt * mr_a laat uit werk en gaat vroeg naar bed:z

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Hm, ik kan niet zeggen dat ik een afname in modlust heb waargenomen bij mezelf, wel een toename van schoolwerk.... :(

bij mij iig denk ik niet dat 'de nieuwigheid' ooit echt een rol heeft gespeeld, al was(is!) het LM wel een (grote) motivatie voor mij, modpunten zijn vrij essensieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
* KeX proeft dus nog wel degelijk de goede invalshoek. :)

En natuurlijk is het geen wondermiddel, misschien waren mijn verwachtingen dan ook wel iets aan de hoge kant. Van de andere kant, als ik lees dat de meesten ondanks de drukte meer modden en er veranderd niet veel dan kan er iets anders aan de hand zijn. Zou het mogelijk zijn dat na de introductie van de LM de regulars (niet te verwarren met de GoT-regulars) minder zijn gaan modden? Of is het gewoon een momentopname en piept * KeX te vroeg?

* KeX denkt dat er een soort populariteitsoffensief voor het fp modden gestart moet worden. Het barst per slot van rekening op GoT van de modwannabees, laat ze zich eerst op de fp bewijzen ofzo, dan vang je twee vliegen in één klap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik meer mod als voorheen.
Ik heb alleen wijnig tijd om de mod que door te lopen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Door de extra gekregen functie (de LM) is mijn interesse en inzet natuurlijk een stuk groter geworden, maar door doordat ik (bijna) elke avond rond een uur of 9 pas thuis ben, ben ik blij dat ik even kan ontspannen. De tijd die dan over is voor te modderen is dan miniem :{

In het weekend is het natuurlijk andere koek, dan is er tijd genoeg om te ontspannen en om te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

ach, ff overbodig dubbelposten :+

Een lege Q is niet het doel, een rechte draad is belangrijker.

Een volle Q met kromme draden is /16nightmare...

En nee, de nieuwigheid is er nog niet af * botoo schiet 500+ keer p/w in actie, en dat is vaker dan voorheen.

Ik blijf het jammer vinden dat je niet kan modden in draadjes waar je zelf gereageerd hebt, juist dat zijn de draadjes waar je doorgaans de meeste feeling mee hebt.
Practisch betekent dit dat ikzelf meestal laat reageer, terwijl ik dat liever eerder zou doen.
maar er zal altijd wel wat te wensen blijven...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

* Heineken maakt gewoon elke week z'n puntjes op

Wat mij opvalt is dat zoiezo dat Q overdag groter is dan 's avonds, dit is natuurlijk helemaal niet erg, maar wel opvallend. Wat mij ook opvalt is dat de vele draden wel gemod zijn, maar imo vaak schots en scheef staan. Men lijkt dus voor kwantiteit ipv kwaliteit te gaan. Dit is een slechte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de nieuwigheid er ook nog niet af hoor :)

Maar aangezien ik voor mijn kersverse baan schijnbaar vaak tot 20:00-22:00 uur onderweg ben schiet het er een beetje bij in. Daar tegenover staat dat ik met een weet of 2* kabel krijg en dus weer wat actiever zal worden :)

En de draadjes staan inderdaad scheef :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
Ik blijf het jammer vinden dat je niet kan modden in draadjes waar je zelf gereageerd hebt, juist dat zijn de draadjes waar je doorgaans de meeste feeling mee hebt.
Practisch betekent dit dat ikzelf meestal laat reageer, terwijl ik dat liever eerder zou doen.
Ik kan helemaal begrijpen dat je dat voelt maar je moet er ook rekenening mee houden dat je objectiviteit deels wegvalt omdat je zelf al gereageerd hebt. Ik zou zelf het gevoel hebben dat zoiets niet echt een goed gemodde draad is ook al heb ik em zelf recht gezet.

Voordeel is wel dat je jezelf omhoog kan duwen als je daadwerkelijk te laag staat :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Imo valt het met die wegvallende objectiviteitwel mee. Het maakt immers voor je mening niet uit of je vroeg of laat een eigen reactie plaatst, die mening heb je en die veranderd niet zodra je gereageert hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 14 maart 2002 22:30 schreef botoo het volgende:
maar er zal altijd wel wat te wensen blijven...
Hier heb je zeker een puntje, dat vind ik ook. Uiteraard mis je een stukje objectiviteit maar dat is een kwestie van er goed mee kunnen omgaan (en dat desnoods kunnen aantonen).

Ik vind het modden in draadjes met interessante topics veel leuker dan in topics die ik minder interessant vindt. Als zowel newspost als reacties allemaal van een zekere trivialiteit zijn (voor mij) is het hanteren van de schaaf echt werk voor bikkels..
..en voeg dit bij het feit dat* mr_a liever lui dan moe is .. :P ;)

Maar met voldoende LM's hoort dat niet zo'n ontzettend probleem te zijn omdat iedereen wel andere interesses heeft denk ik. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmz, nou ja, dan mijn visie ook maar ff :P :

De nieuwigheid? Welke nieuwigheid, nooit gevoeld, nooit vernomen, dus mooi houden zo.
Iedere LM-er weet welke mogelijkheden hij heeft voor op de FP.
Het (gemiddeld) modden bij mij is toegenomen, echter zoals * KeX wel kan bedenken heeft iedereen hier genoeg drukte overdag/'s avonds en doet iedereen het tussendoor als het een beetje kan.

En aan de hand daarvan krijg je altijd dat als een draadje recht getrokken is in het begin van de middag, en dit nog een vers draadje is, dat deze aan het begin van de avond (of eind van de middag) wederom scheef staat/kan staan.

Dat is toch een heen en weer gaand iets, aan het eind van de avond begint het pas rustig te worden.
Wat betreft reacties.
En natuurlijk: als heel /16 door een draadje heen is gegaan en er vervolgens nog 10 vrijwilligers doorheen schaven, en dit weer wijzigen, dus tov de /16 optiek qua punten, dan istie ook weer scheef.

Dus ja: misschien toch nog wat te vroeg aan de bel getrokkken...

Just my 2 mod punten (heb er nu toch genoeg *D )

edit:

Zit je net onder de 300 mod punten grens, ff doormodden, heb je in 1 keer weer een goeie 500, daar kan toch niet tegen gemod worden naar mijn idee :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Onder het motto, beter laat dan nooit, zal ik ook ff reageren ;)

Ik mod zelf de laatste tijd ff wat minder dan ik normaal deed (zo'n 300 per dag, ook niet echt veel, maar ja), wat komt doordat ik het nogal druk heb op mijn werk en ik nogal vaak laat thuis kom van dat zelfde werk (ook al is het 10 minuten lopen ;)). Ik denk dat ik de laatste paar dagen op ongeveer 150-200 reacties per dag zit. Daarnaast mod ik veel draden die scheef staan, en die dus al uit de ModQ zijn.

edit:

Maar ik zal meer mijn best doen om meer te gaan modden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz mod zowieso al niet zo gek veel meer, hoewel het wel wat meer is geworden de laatste tijd.

Mja, mijn on-line aandacht is dan ook wat verschoven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Mja, mijn on-line aandacht is dan ook wat verschoven
Tsja, Jaymz, daar geef je wel een onmisbare voorzet, wil je hem nog ff inkoppen?
Afbeeldingslocatie: http://www.cnnsi.com/soccer/news/2001/08/19/england_rdp/t1_manu_all.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mod de laatste week een stuk minder omdat ik omkom in het schoolwerk.
Pagina: 1