Toon posts:

onclick event in NS4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben bezig met een site die in IE4+, Opera6 en NS4 hetzelfde moet werken. Ik wil een formulier posten zonder hiervoor de standaard knop (input type="submit") te gebruiken.

Nou heb ik de volgende HTML code gebruikt:
[a onclick="document.formulier.submit()"]Klik hier[/a]

Dit werkt prima in opera en IE, maar NS lijkt het event niet te registreren. Klopt dit? :? Welke tag kan ik gebruiken zodat het wel werkt in alle browsers?

Nogmaals: ik wil geen gebruik maken van "buttons", maar gewoon een tekst waar je op kan klikken.

Thnx,
Marty

Verwijderd

<a href="javascript:document.formulier.submit()">Klik hier om de boel te submitten...</a>

Wilde gok & niet getest :)

edit: ietsje uitgebreider gemaakt

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

code:
1
<a href="javascript: void(0);" onclick="document.forms['formulier'].submit()">link</a>

zou gewoon moeten werken..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:04 schreef Marty2081 het volgende:

Nou heb ik de volgende HTML code gebruikt:
[a onclick="document.formulier.submit()"]Klik hier[/a]
<a onclick=""></a> werkt niet zonder de href attribute.
Goede suggesties zijn hierboven al gemaakt. :P

Verwijderd

Topicstarter
Thanx guys, ik ga dit meteen proberen.... Maar misschien kan je me even uitleggen vanwaar die void(0) ertussen staat?

gr.
Marty

edit:

Ik heb de href er ook wel in gezet, maar dan springt ie eerst naar hetgene ik daarinvul en wordt er niets "gesubmit". Stel ik doe href="", dan wil ie een listing geven van de dir en dat wil ik helemaal niet.

[edit2]
sorry, ben een beetje blond, snap de void al :o
[/edit2]

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:48 schreef Marty2081 het volgende:
Thanx guys, ik ga dit meteen proberen.... Maar misschienk an je me even uitleggen vanwaar die void(0) ertussen staat?
code:
1
2
3
4
<a href="" onclick="doe_iets()"> <!-- Laat de bovenliggende map zien -->
<a href="#" onclick="doe_iets()"> <!-- scrollt de pagina naar boven -->
<a href="javascript://" onclick="doe_iets()"> <!-- Doet netjes niks -->
<a href="javascript:void(null);" onclick="doe_iets()"> <!-- Doet ook netjes niks -->

Als je het echt bont en idiot-proof wilt maken kun je nog return false achter doe_iets(); zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb net even de suggesties die julle gegeven hebben geprobeerd en degene met [a href="#"][/a] werkt, degene met dat javascriptstatementje in de href echter niet. Nou is het niet erg dat ie naar boven springt, want deze links staan toch bovenaan de pagina, maar hebben jullie enig idee waarom die anderen niet werken?

gr.
Marty

edit:

GVD, te vroeg gejuichd, deze werkt weer niet in opera

Verwijderd

[enigszins flauwe suggestie]
Omdat je rechte haken om je HTML tags heen gebruikt? ;)
[/enigszins flauwe suggestie]

[iets serieuzer]
Dat zou ik eigenlijk niet weten. In Netscape 4 moet je volgens mij toch gewoon <a href="javascript:functie()"> kunnen zeggen...

[/iets serieuzer]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me net hier geregistreerd om deze vraag te kunnen plaatsen, ik heb geen flauw idee of je gewoon html in je post mag kwakken, vandaar die rechte haken :)

edit:

tuurlijk, misschien doet hij het ook gewoon wel, void(null) zou niets moeten doen, maar daarna doet hij niet de submit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nog een beetje blonder geworden denk ik, foutje van mij het werkt nu. Nogmaals bedankt.... :)
Worden hier de topics ook automatisch weggehaald als ze zijn opgelost?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 14 maart 2002 17:53 schreef Blues het volgende:
code:
1
2
3
4
<a href="" onclick="doe_iets()"> <!-- Laat de bovenliggende map zien -->
<a href="#" onclick="doe_iets()"> <!-- scrollt de pagina naar boven -->
<a href="javascript://" onclick="doe_iets()"> <!-- Doet netjes niks -->
<a href="javascript:void(null);" onclick="doe_iets()"> <!-- Doet ook netjes niks -->
die bovenste 2 zijn eigenlijk taboe, die 3e vindt ik ook niet zo netjes, die laatste is dé methode om zo'n link aan te roepen!
Als het in Opera niet werkt dan is dat vaag.
Pas je onderstaande trouwens wel toe? NN en gezellen zien graag dat een element (in dit geval het formulier) zo aangesproken wordt:
code:
1
onclick="document.forms['formulier'].submit()"
Op donderdag 14 maart 2002 18:21 schreef Marty2081 het volgende:
Worden hier de topics ook automatisch weggehaald als ze zijn opgelost?
nee, want een ander zou hier ook nog iets aan kunnen hebben als ie iets zoekt :)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1