[3dsmax] uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
ik ben een n00b in 3ds max..

ik krijg het maar niet voor elkaar om 2 punten in een mesh uit te lijnen (op 1 lijn krijgen)

ik heb ff lopen rotzooien met de align tool maar het lukt me maar niet :(

wat ik dus wil is het volgende:

+-----+
\        |    de 2 linker punten uitlijnen zodat het een
 +----+    rechthoekje wordt

Verwijderd

selecteer je vertex (ander woord voor hoekpunt), en klik vervolgens met rechts op de 'verplaats-tool' (dus het iccontje bovenaan met de vier pijltjes).

Hier kan je coordinaten opgeven.

(of heb ik me nou heel erg vergist? Doe het namelijk uit mijn hoofd en heb al heeeeel lang geen max meer gedaan..)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je moet vertex snap aanzetten, en "use axis constraints" dan kun je bewegingen in 1 richting forceren, en zo snappen op andere vertexen.

Je pakt dan de vertex beet, en versleept hem, met bijv een x-constraint. dan kun je naar een vertex daaronder snappen zonder dat de eerste naar onder gaat.

specs

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
thx, ff proberen

3ds max bezig met laden :Z

[edit]

waar staat vertex snap / use axis constraints

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij grid en snap settings.

Als je een beetje max wil doorkrijgen raadt ik de online reference aan, een druk op F1 en alles staat kort uitgelegd. Goed voor een eerste overview.

specs

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Er is ook gewoon een mooie align-knop in de toolbar bovenin beeld, kun je lekker mee alignen, ook aan het object zelf, in dat geval moet je dan de onderste vertex uitlijnen naar links met het object zelf, dan staan ze gelijk (die andere is namelijk de meest linkse).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1