Toon posts:

Internet traag met meerdere clients aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben kabelinternet van @home. We delen dit internet met een server(P200 met 24mb ram). Nu is het probleem dat als er meer dan 1 client aanstaat, het internet op alle pc's echt heel traag wordt(inclusief server). Zet je die client weer uit. Effe wachten, dan is het weer snel. Op de server draai ik nu Win98 met winroute 4.1 pro. Ik heb sygate al geprobeerd, Freesco, Clarkconnect. Steeds hetzelfde probleem. Ik ga er dus vanuit dat het niet aan de software ligt.
Dus nu ben ik mijn hardware systematisch aan het checken. Een andere computer als server levert niks op. Netwerkkaarten onderling verwisselen levert niks op. De hub lijkt het niet te zijn, want als het internet traag is kan ik evengoed met 700k ofzo over het netwerk kopieren. Ik heb een 10mbit hup, met in de server 1 10mbit halfduplex kaart, en 1 volduplex 100mbit(hangt op de hub). In de clients zitten 10 en 100mbit netwerkkaarten. Maakt die samenstelling iets uit? Kan het zo zijn dat 1 defecte netwerkkaart het verziek voor het hele netwerk(lijkt me niet toch?.)Het heeft in het verleden wel gewerkt dus..... Ik begin er dus in te geloven dat het iets met het kabelmodem te maken heeft. Iemand een idee hoe ik wat er achter kan komen wat er aan de hand is?

Verwijderd

is dit al meteen als je internet opstart of pas na een tijdje?

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik zet 2 clients en de server gelijktijdig aan. Dan gaat dit een tijdje goed. Op een gegeven moment wordt het internet traag. Ik zet een client uit. Dan weer snel. Zet ik die client weer aan dan is het direct weer traag. Ik snap het ook allemaal niet :?

Verwijderd

o, ik had dat na een tijd de internet verbinding heel erg traag werd en bleef hangen, ook met alleen de server.
Ik had ook windows98, daar lag ook het probleem.

Maar jij hebt het niet met de server pc dat ie traag gaat?

Verwijderd

Topicstarter
nee, windows is ook niet het probleem. Met linux heb ik precies dezelfde problemen.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
is je internet traag als je met een specifieke client inlogt of pas als er meerdere ingelogt zijn

als het probleem pas begint als er meerdere ingelogt zijn dan zou het misschien aan je band breedte kunnen liggen

en als het probleem met een speciefieke client optreedt dan zit het daar misschien in de hard of software

Verwijderd

Topicstarter
het probleem doet zich niet voor met een specifieke client duss...

Verwijderd

Topicstarter
We hebben ondertuissen een extra ip adres van @home aangevraagd. Modem in de uplink van de hub, en de clients rechtstreeks op de hub. Het probleem blijft. :(
Modem gaar?

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Toevallig client(s) draaien met kazaa/morpheus/edonkey of andere file sharing zooi?

Zo ja, sluit die programma's 's af als je verbinding traag wordt :)

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Tja, als 1 van de 2 clients gaat zitten uploaden, ook al is het maar 1 kb per seconde, (zo lang het maar een constante upload is) dan is het internet hier ook enorm traag. Ik denk dat het komt, omdat mijn hub niet full duplex is, oid. Zodat (als je constant aan het uppen bent) hij niet kan downloaden en het dus ontzettend langzaam gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Kazaa bleek de boosdoener te zijn. Als kazaa draait op een client dan word het internet op een gegeven moment traag op de andere clients. Na het uitschakelen van kazaa word het internet binnen enkele seconden weer snel. Kan mij nu ook nog iemand vertellen hoe dit nou in godsherenaam mogelijk is????

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
misschien door de spyware die in Kazaa zit >:)

woei!

Verwijderd

Het was je nog niet te binnen geschoten dat het die 10 man waren die je MP3 directory leeghaalde ? :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Tsja, ik vind persoonlijk sowieso dat Kazaa kl*te is (spyware, ranzig geprogrammeerd, veel betere alternatieven etc.).. Maarja, het spreekt natuurlijk voor zich dat als je bestanden gaat sharen je internetverbinding nogal gauw dichtslurpt (upstream stopt ook heel je downstream dicht, met name bij half-duplex kabelverbindingen).

Ik zou sowieso wat je interne netwerk betreft alle clients op half-duplex forceren.. Full-duplex gaat niet lukken met een hub, en kan alleen maar voor problemen zorgen..

Suc6! :)

#

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik zou sniffer zoals www.eeye.com>iris installeren, of network monitor (zit standaard in 2k server), en kijken wat er allemaal voor verkeer rondzwerft..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

zet al je netwerk kaartjes op 10mbit Half duplex :)
je hub zal wel geen full duplex trekken, als ik het op full zet dat ding hier me netwerk ook plat
Pagina: 1